I vådt føre er bremsen hård???

Opel Astra 1.6 st.car årg. 96.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, når jeg køre
i vådt føre bliver bremsen meget hård, som om
forstærkeren slår fra. Bremsen er så sådan i 15 20 min.
hvor efter den bliver normal igen.

jeg har spurgt lidt rundt omkring men der er ingen der
ved hvad det kan være ..

sååååååå hvad skal jeg kigge efter her og hvad skal skiftes etc??

på forhånd tak for hjælpen.


.. Schioler ..

Opel Astra 1.6 st.car årg. 96. Jeg ved snart ikke... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jepper den lyser når 3 sek. når bilen tændes

.. Schioler ..

Jeg må høre, hvad blev enden på det? Fandt du ud af hvad der var galt? Min bil gør akkurat det samme og min mekaniker er på herrens mark
pil83.. er det en bil du lige har købt.. hehe. kan se schioler kommer fra samme post nr som dig, måske har han opgivet at finde fejlen, og så solgt lortet. til dig evt???? bare påfaldene at 2 fra samme postnr skulle have samme mærkelige problem..

Sletskov

opfølgning ..
nu er vinteren kommet og bremsen er faeme periodisk hård
igen..

den kan under kørsel blive hård, som om bremseforstærkeren
slår fra og 5 min efter virker den igen.. præcis lige som den opføre
sig når man pumper på bremsen når bilen er slukket så er den sten hård,
og når du tænder falder bremsen lidt ... det er præcis sådan den
opføre sig under kørslen..

jeg har skiftet klodser og skiver, bremseforstærker og ventil ved
bremseforstærkeren...

abs bremsen lyser ikke og har virket i glat føre, men kan sige lidt
lyde periodisk også...

hva faen sker der lige .. aner snart ikke hvad jeg skal stille op med de
bremser...


.. Schioler ..

Hvis du kan komme til det, var det måske en ide at pille vacuumslangen af, hvor den er tilsluttet på motorens indsugningsmanifold.
Når den fjernes med motoren igang, skal der lyde en meget heftig hvæsen og motoren skal begynde at gå meget dårligt evt. noget stærkere.
jeg er ligesom andre her i tråden inde på tanker om, at det må skyldes mangel på vacuum på en eller anden måde.
Du angiver jo at have skiftet selve slangen og ventilen på bremseforstærkeren.
Er der udtag på slangen til andre systemer, f.eks. styringen af varmeapparatet?
Var det hele tiden det samme problem i sommerperioden?
Er din motor evt. så opslidt, at den kun vanskeligt kan opbygge et tilstrækkeligt vacuum?
Jeg forstår godt din frustration!!

Med venlig hilsen
ktm

 

hejsa ...
jepper det er præcist det gamle problem og ja min mekanikker
bekræfter at motoren er meget slidt men det kan jeg jo ikke mærke
på kørslen... han nævnte også noget om en hovedcylinder der måske
kunne være et problem?

vi har også troet at det var slangen til og fra bremseforstærkeren,
men vi har skiftet og gjort ved med den slange og ventil..

det vakum som motoren skal levere kan det blive for småt og i givet fald hvorfor?

takker for svarene

.. Schioler ..

Nu kender jeg ikke en Opel Astra i detaljer, men jeg ville undersøge, om der virkelig er et godt og effektivt vacuum på den måde jeg beskriver.
Der kan også være en eller anden blokering i stutsen til vacuumslangen, der gør at der kun langsomt kan suges vacuum
Hvis en motor er meget slidt, skal den presses hårdere for at præstere et ordentlig træk og det betyder at vacuummet i indsugningsmanifoldet falder.
Du skal dog ikke bare lige fare ud og købe ny motor, før vacuummet er målt grundigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

ok mange tak!
jeg vil sige til min mekanikker at der skal måles på det vacum
der og at det nok er der vi skal lede efter utætheder og lign!


.. Schioler ..

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis