Hjælp!.. mug på vindpap for enden af spær?!...

Hej Alle,
Jeg har fået lavet et fritidshus for ca. 2 år siden. Jeg havde en masse isolering i overskud, så gik igang med at sætte dampspærre mellem alle mine spær, således jeg ville kunne skubbe noget isolering ind imellem spærene. Til min overraskelse opdager jeg noget meget underligt for enden af mine spær... (dvs det er ligeover mit udhæng).

Det ser ud til der er kommet noget mug på mit undertag,, og underligt nok er det nærmest imellem ALLE mine spær!... holy shit.. er der noget der er lavet forkert ??...

se venligst vedhæftede billeder.. håber i kan give jeres råd samt hvad i mener det er.. og hvad jeg skal have gjort. Hvis i kan se det, så går mit undertag ned, og så er der en åbning på ca. 1cm ... gad vide om det fordi der kommer kold luft ind, gør undertaget for enden vådt, og når tørt så blir det til mug... hmmm??!.. mangler jeg at lukke denne luft-sluse ting..  arghhh... what to doooo 

jeg stoppede med at isætte de isolering mellem spærene, da jeg så dette.....  aner ik hvad jeg skal gøre nu.

mvh Aso.Sol
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
her er lidt flere fotos
well ingen fotos..... eller er jeg blind ?

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

jeg kan ikke se noget skimmel
sorry gutter jeg er ny på det her site... først nu jeg fandt ud af at vedhæfte billeder.













Annonce
kom nu anyone... hjælppp lige
Rolig nu, det kan jo godt være at dine svar kommer i løbet af et par dage jo
Men altså, for mig ligner det noget fugt der trækker op fra "enden" af dit undetag.
Hvordan har du afsluttet det?
Her tænker jeg på udgæng, tagrende og sådan?

mvh
Peter Nielsen
få fat i det firma som har bygget huset og hør om det ikke er en fejl


Sådan ser min gavl ud. ved ikke om i kan se det, men lige under aluskinnen, kører der et lille "lufthul" hele vejen ned langs huset... kan dette skyldes at der kommer kold luft ind og ødelægger undertaget?... lidt af undertaget stikker lidt ud af dette lufthul.. håber i kan forestille jer det udfra disse billeder.

Er det tagpap der er på ???Hvis ja hvorfor så undertag ? Er det et tømrerfirma der har bygget ??


Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også