Airflex til indensørs isolering. Varm luft eller hold i virkeligheden?

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at anvende Airflex til efter-isolering indendørs, og det er lavet fordi man tit høre lovprisninger omkring dette produkt og om hvordan 10 mm Airfelx kan isolere op til 200 mm traditionel isolering.

Data og fakta er uddrag hentet fra Airflex hovedkatalog d. 7 udgave. (den nyeste på dansk).

Den vil være delt op i fakta og fortolkning, hvor fortolkning muligvis ikke er korrekt men derimod et syns spørgsmål, hvorfor man bør drage sine egne konklusioner.

Med venlig hilsen

Mads.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Glatnakken på 28 dec 2010 19:08
Hmm ... jeg vil til enhver tid afholde mig fra en leverandør som betragter sine kunder (dvs. mig) som idioter, blot fordi man stiller sig kritisk til et produkt eller en løsning, uden at give en fyldestgørende eller rimelig forklaring.

Vi skal ganske vist have efterisoleret ved radiatorer som er rykket en sten ind i muren, men med PEV's præsentationer vil jeg afholde mig fra alt der lugter af Alu og bruge en MDF plade og isolering istedet - havde faktisk overvejet om alu kunne være en løsning i stedet for den gamle 64' alu pap


Det er jo blevet diskuteret til hudløshed både her på sitet og ovre på ingeniørens forum - men lige nøjagtig i det ovenfor beskrevne scenarie kan refleksiv isolering MÅSKE være det bedste alternativ.

Humlen ved konceptet er at jo større forskelle i temperatur man skal isolere fra hinanden jo bedre virker det - varm radiator skal isoleres fra kold ydermur og næsten ingen plads imellem dem at gøre godt med....

Men uanset hvad så får du et ligeså godt produkt som airflex/aluthermo til en væsentlig lavere pris per m2 ved at købe et liggeunderlag fra spejdersport med alu på 

Se mere her:

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af Glatnakken på 28 dec 2010 19:08
Hmm ... jeg vil til enhver tid afholde mig fra en leverandør som betragter sine kunder (dvs. mig) som idioter, blot fordi man stiller sig kritisk til et produkt eller en løsning, uden at give en fyldestgørende eller rimelig forklaring.

Vi skal ganske vist have efterisoleret ved radiatorer som er rykket en sten ind i muren, men med PEV's præsentationer vil jeg afholde mig fra alt der lugter af Alu og bruge en MDF plade og isolering istedet - havde faktisk overvejet om alu kunne være en løsning i stedet for den gamle 64' alu pap


Hej.

Jeg har gang på gang henvist til tests,men læser i den, det tror jeg ikke, det er jo også lettere at følge flertallet

Når i ikke engagan vil læse hvad en professor udtaler sig om fra Niels Bohs Instituttet, så ved jeg altså ikke hvad der skal stilles op. I tror jo heller ikke på de tests der er lavet i England

Du må endelig ikke tro at jeg græder over spilt mælk, der er mange andre meget større køer end dig som vil malkes

Go tur, jeg bliver på banen

PE

PEV citat:

" der er mange andre meget større køer end dig som vil malkes "

Citat slut.

Skal vi ikke lige lade den konstatering stå for eftertiden!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af pev på 22 mar 2010 07:29

Hej MLU.

Hvis jeg var en tøsedreng, så ville jeg ikke løbe ind på banen vel
Kommer senere, har kanon travlt i disse tider med salg sf Aluthermoèn
Snakkes

PEV, i marts skrev du, at du ville vende tilbage med svar på de spørgsmål som MLU stillede i begyndelsen af denne tråd samt de opfølgende spørgsmål citeret herover.

Nu da du er vendt tilbage efter dit kanonsalg m.v. glæder jeg mig til at læse dine svar på de spørgsmål. Jeg tror din besvarelse heraf vil være ret afgørende for opfattelsen her på LDS af hvilken type varm luft dit produkt indeholder.
  

Hej Bofh og alle andre

Er der ik nogen her som gerne vil tjene 18 mill lige på en studs, jeg tror sgu enda at de er skatte og momsfrie lige til at ku putte i lommen, hvis da den er stor nok, ellers ku man da købe noget mere at den der superisolering ik


PE

???????????

Er der også¨nogle niegeriabreve involveret???

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 16 feb 2011 16:43
???????????

Er der også¨nogle niegeriabreve involveret???


Hej.

Hvis det er de 18 Miller du hentyder til, så der det fuldstendig op til dem som har lyst

PE

Mener selv at ktm mest er til vin på sommerterrassen - men du pev trænger til at sove :-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af ktm på 16 feb 2011 16:43
???????????

Er der også nogle nigeriabreve involveret???

ja ud over nigeriabreve, bobleplast og staniol kunne det måske også omfatte aktier i Amagerbanken samt et par investeringstips fra Erik Skov Christensen.

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis