Airflex til indensørs isolering. Varm luft eller hold i virkeligheden?

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at anvende Airflex til efter-isolering indendørs, og det er lavet fordi man tit høre lovprisninger omkring dette produkt og om hvordan 10 mm Airfelx kan isolere op til 200 mm traditionel isolering.

Data og fakta er uddrag hentet fra Airflex hovedkatalog d. 7 udgave. (den nyeste på dansk).

Den vil være delt op i fakta og fortolkning, hvor fortolkning muligvis ikke er korrekt men derimod et syns spørgsmål, hvorfor man bør drage sine egne konklusioner.

Med venlig hilsen

Mads.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Hr. Pev.

Tak for dit uddybende svar på min forespørgsel.
Det meste siges af det du ikke skriver.

Jeg har min selvrespekt, værdighed og troværdighed i behold.
Du har dine påståede 18 millioner.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af ktm på 17 feb 2011 11:35
Så kan det da ikke udtrykkes pænere Chr.
Jeg magtede ikke en så fin besvarelse, som du her præsterer!
Jeg var lamslået!


Kære Hr. KTM

Jeg gjorde mit yderste for at udtrykke mig pænt, men det var desværre ikke nok. Hr. Pev er vist blevet vred på mig, men jeg ved ikke hvorfor.

Heldigvis er ingen forpligtet over evne. Det vil jeg glæde mig over. Der venter mig en lettere tilværelse forude end de fleste andre.

Med venlig hilsen

Hr. Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Alle

Efter jeg har læst indlæg om jeres diskussion om aluisolering så vil jeg gerne give min viden videre om materialet.
Vi har lige fået udført beregning på en bygning med slanke konstruktioner hvor der er indbygget aluisolering og mineraluld. Beregningen er udført af to uafhængige beregnere og viser at bygningens isoleringsgrad kan godkendes indtil år 2026
Bygningen har været beboet i et år og viser at energiproduktionen fra 6 Kwh solceller forsyner både lys og varme, udover det, så sælges der omkring 1000 Kwh til nettet.
Udfra de data vi har af bygningen kan jeg kun anbefale Aluisolering i alle konstruktioner.


Thomas

:-)

Nogen har vidst fået ny avatar igen.

Tvangsopløst firma - kom du ud af det med et godt ry i nærområdet?

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

@Vendelboen:
Jeg går ud fra, at du er villig til at fremlægge de beregninger du her henviser til. Og ellers vil jeg ikke tage dig alvorligt, men betragte dig som et sludderhoved, der ikke aner hvad du taler om.

Hidtil er det ikke lykkedes for mig at få fremvist et eneste stykke dokumentation, der ud fra anerkendte standarder og beregningsmetoder dokumenterer, at reflektiv isolering virker i bygninger. Nu har du muligheden, og jeg ser frem til at se det og til at komme med en indrømmelse af, at jeg har taget fejl i mine hidtidige betragtninger.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Vendelboen på 19-01-2016 16:56
Hej Alle

Efter jeg har læst indlæg om jeres diskussion om aluisolering så vil jeg gerne give min viden videre om materialet.
Vi har lige fået udført beregning på en bygning med slanke konstruktioner hvor der er indbygget aluisolering og mineraluld. Beregningen er udført af to uafhængige beregnere og viser at bygningens isoleringsgrad kan godkendes indtil år 2026
Bygningen har været beboet i et år og viser at energiproduktionen fra 6 Kwh solceller forsyner både lys og varme, udover det, så sælges der omkring 1000 Kwh til nettet.
Udfra de data vi har af bygningen kan jeg kun anbefale Aluisolering i alle konstruktioner.
 

hej Vendelboen

 

altid godt at høre at nogle folk får det bedre med nye produkter. Jeg vil dog gerne høre hvordan jeres konstruktøre har løst problem stillingen som jeg tidligere har ridset op, som alu thermo selv har beskrevet?

 

Er der mellemrum imellem væggene sådan at der kan komme luft imellem væggen og alu thermoen?

 

Du skriver at bygningen har været beboet et år. Af hvilken størrelse familie?

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej Vendelbo.
Det kan sagtens være at man kan udfører beregninger der gør isolering med alumembran bedre.
Men der skal lige tages højde for hvordan der bygges i Danmark også.
En isolering med alumembran kræver et LUFTTÆT hulrum på begge sider af pladen for at kunne få udnyttelse af strålningseffekten. Her i Danmark er vi ikke særlig gode til at udføre lufttætte konstruktioner. 54 % af alle entreprenører kan ikke engang udføre en ordenlig dampspærre. Det samme gælder for kingspans isolering med alumembran.

https://byg-erfa.dk/om-isoleringsevnen-i-reflektiv-isolering
Du må meget gerne sende beregningen til byg-erfa også.

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis