Airflex til indensørs isolering. Varm luft eller hold i virkeligheden?

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at anvende Airflex til efter-isolering indendørs, og det er lavet fordi man tit høre lovprisninger omkring dette produkt og om hvordan 10 mm Airfelx kan isolere op til 200 mm traditionel isolering.

Data og fakta er uddrag hentet fra Airflex hovedkatalog d. 7 udgave. (den nyeste på dansk).

Den vil være delt op i fakta og fortolkning, hvor fortolkning muligvis ikke er korrekt men derimod et syns spørgsmål, hvorfor man bør drage sine egne konklusioner.

Med venlig hilsen

Mads.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PEV
er du ude på at blive uvenner med alt og alle
eller har du i sinde at svare på det du bliver
spurgt om
for hvis det er så godt som du mener er det
vel ingen sag at føre en saglig diskution så
så nogen som mig f.eks kan forstå det
og så kunnedet måske være at det ville
indgå i nogle seriøse overvejelser rundt
omkring hvilket da ikke vil være så toset
set fra dit synspunkt men hvis du ikke vil det
syntes jeg du gør dig selv mere og mere til grin

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej Høvlebænk.

Hvis du tror at jeg sidder her og søger venner, så tror du grueligt fejl

Jeg svarer kun på det som jeg har ekspertise i og ikke andet! Hvorfor tror du de fleste køber den forkerte vare?

Jamen jeg synes da at i skal grine, det er jo så sundt siger de. Jeg griner også meget af mange useriøse indlæg her på forummet.

Længe leve Janteloven, uden den ville der ikke være disse hæftige diskussioner 

Håber i får en kanon påske.


PE

pev jeg forstår ikke hvorfor du gang på gang vælger nedlade dig på personangreb istedet for at modargumentere de beviser der bliver forelagt.

Det er faktisk et meget spændende link, som ziwe kommer med, og læser man i debatten, synes jeg der kommer styr på mangt og meget. Det er jo helt soleklart at det reflektive stads kun kan have betydning i helt ekstreme situationer, som vi aldrig får i vore huse. I de allerfleste situationer, er det jo nær ved at være værdiløst, men altid meget problematisk. Især bemærkningerne omkring, hvornår det virker som en ekstra og uønsket dampspærre, finder jeg da noget bekymrende.

Derimod ser jeg med tilfredshed, at min tese om at f.eks. et bliktag lagt oven på andet tag, kan give en vældig god varmebeskyttelse i stærk sol, pga konvektionsvirkningen. Jeg ved at Land Rover tidligere brugte denne 2-lags konstruktion, kaldet tropetag, på deres biler for at gøre tilværelse uholdelig i tropernes hede. Solens svarme brænder så at sige af på det øverste lag, og varmen blev af fartvinden først væk, og det underste lag holdes på den måde knapt så varmt. Den fidus havde de regnet ud for 50 år siden.

Hvis jeg ellers kan få mig taget sammen, skal jeg til at skifte tag på et udhus, og der vil jeg, som jeg har det på mit værksted, lave et fast undertag, og så lægge blikplader oven på med god åbning i kippen til udledning af varme. På den måde håber jeg på at kunne få et behageligt klima der inde, også om sommeren.

Det ville klæde pev betydeligt bedre, om han ville komme med seriøs dokumentation og ordentlige argumenter for sine påstande, i stedet for det infantile pladder, han ustanseligt og alene fremkommer med.
Fordi han, uden begrundelser, mener vi er dumme alle til hobe, er det jo ikke det samme som at han har ret.
Forklaringen skal nok søges i, at han også kun har adgang til de sløje fra fransk maskinoversatte beskrivelser af produktet. Så er det ikke sært at han tumler rundt i begreberne!!
Når end ikke producenten ulejliger sig med en seriøs oversættelse af forklaringerne og beskrivelserne af produktet, siger min erfaring mig, at man skal holde sig fra produktet. Så plejer det lige netop at være useriøst og til fup grænsende.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm
vel talt
og med hensyn til når du engang skal til seriøs at overveje
hvordan din løsning skal være så gi´lige et kald så har jeg
nogle interressante ting der ligger et eller andet sted på
denne hardisk (som min datter kalder hjernen) du
nok kan bruge for din tese er ikke helt ved siden af

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Jeg venter stadig på at PEV besvarer mine spørgsmål som han sagde han ville...
Måske svaret kommer på fransk

Og ja dette produkt virker mere og mere useriøst.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

ja man må sgu´da ente håbe for ham selv at det er den måde
han behandler hans såkaldte (nok ikke eksisterende) kunder på
magen til useriøs og nedladende måde at tale/behandle folk
på skal man sgu´da lede længe efter

som evt. kunder må han sgu´ ta´ os seriøst hvis han skal opnå noget

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg kender produktet og mener at det burde forbydes, alle pengene ud af vinduet.
Skrevet af sjanten på 17 dec 2010 09:44
Jeg kender produktet og mener at det burde forbydes, alle pengene ud af vinduet.

Helt enig og som man kan læse andre steder så er der folk der selv har prøvet det og det virker ikke efter hensigten. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hmm ... jeg vil til enhver tid afholde mig fra en leverandør som betragter sine kunder (dvs. mig) som idioter, blot fordi man stiller sig kritisk til et produkt eller en løsning, uden at give en fyldestgørende eller rimelig forklaring.

Vi skal ganske vist have efterisoleret ved radiatorer som er rykket en sten ind i muren, men med PEV's præsentationer vil jeg afholde mig fra alt der lugter af Alu og bruge en MDF plade og isolering istedet - havde faktisk overvejet om alu kunne være en løsning i stedet for den gamle 64' alu pap


Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis