Airflex til indensørs isolering. Varm luft eller hold i virkeligheden?

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at anvende Airflex til efter-isolering indendørs, og det er lavet fordi man tit høre lovprisninger omkring dette produkt og om hvordan 10 mm Airfelx kan isolere op til 200 mm traditionel isolering.

Data og fakta er uddrag hentet fra Airflex hovedkatalog d. 7 udgave. (den nyeste på dansk).

Den vil være delt op i fakta og fortolkning, hvor fortolkning muligvis ikke er korrekt men derimod et syns spørgsmål, hvorfor man bør drage sine egne konklusioner.

Med venlig hilsen

Mads.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Dette uddrag vil kun koncentrere sig om, at... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, nu er vi tøsedrenge fordi vi ikke vil tilslutte os din religion!!
Udsteder du også snart fahtva over os tvivlere?

Jeg forbeholder mig al mulig ret til at tale alle religioner midt imod, også din, PEV!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 21 mar 2010 20:20
Nå, nu er vi tøsedrenge fordi vi ikke vil tilslutte os din religion!!
Udsteder du også snart fahtva over os tvivlere?

Jeg forbeholder mig al mulig ret til at tale alle religioner midt imod, også din, PEV!


Hvaså din gamle traver, er du stadig på banen, synes du skulle studere lidt mere om ir-stråling.
Nej jeg er sgu fuldstændig ligeglad hvilken religion i har, i skal bare holde den for jer selv, det jeg forklarer bare fakta.

PE

For pokker Polobjørn, skulle du absolut nævne "Det produkt hvis navn ikke må nævnes" nu har der været så fredeligt her i forum, uden religiøse diskussioner.
Det er da dejligt at der er nogle der tør udforde PEV, jeg var ved at savne hans mavesure kommentarer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jamen goddag PEV. Kan godt lide din intro, altid godt med lidt salgs snak.  Jeg vil nu ikke kalde folk tøsedrenge fordi de ikke hopper hovedkuls ud i at benytte en nyt materiale.
Hvis du læser mit indlæg vil du faktisk se, at jeg ikke anfægter at materiale ikke virker 100% men mere det, at der er mange faldgrpper så folk skal passe på med. Det med at man skal jorde materialet, have luft spalter på indendørs (og hva faen er det for noget?) og ikke sammensætte det sammen med andre metal forbindelser. Der er mange ting der skal tages højde for.
Et andet aspekt er ved tag isolering, og her må du gerne korrigere hvis jeg tager fejl.
1. Airflex og dit produkt oplyses som værende dampspærre.
2. Jeres produkt oplyses til at kunne isolere som 200 mm konventionel isolering.
3. Kravet til loft isolering i dag er 300 mm.
4. Dvs. at man skal bruge 100 mm. fast iso. + jeres produkt.
5. Damspærre må maks være en tredjedel inde i isolering
Dette er jo okay, hvis jeres produkt er det samme som 200mm, ellers for du lagt din dampspærre alt for langt ind og de skader der deraf sker. Det gør jo så også at man ikke må isolere mere end de 100 mm ekstra og derfor kun kan få 300 mm i total, igen forudsat at jeres produkt isolere med de 200mm. Derfor syntes jeg der er mange faldgrupper som folk skal tage hensyn til.
Til sidst har jeg 2 ønsker fra dig PEV. Kommenter de udtallelser jeg har lavet og dokumenter de er forkerte (ligesom jeg har gjort over for jeres materiale) og så må du gerne uploade dit salgs materiale fordi på din hjemmeside er der ingen beskrivelser eller monterings anvisninger.
Eller du er måske en tøsedreng

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Ekstraordinære påstande kræver efter min mening ekstraordinære beviser. Udsagn i stil med "jeg kommer bare med fakta!" og "hvis I ikke tør bruge det, er I bare nogle tøsedrenge!" kan efter min mening ikke kategoriseres som ekstraordinære beviser. Udsagn ala "jeg har allerede bevist materialets uforlignelighed, så det vil jeg ikke spilde tid med at gøre igen!" kan heller ikke stå alene. Nogles uvillighed til at fremlægge reelle beviser kan kun underbygge den nagende mistanke om at dette produkts isoleringsevner er humbug. Hvis ens penge sidder som løst som fortaleren for dette produkt håber, kan man efter min mening få ligeså stor effekt af at stoppe sine pengesedler direkte ind i væggene som isolering.
Skrevet af FWM på 21 mar 2010 23:25
Det er da dejligt at der er nogle der tør udforde PEV, jeg var ved at savne hans mavesure kommentarer.

Hej søde.

Synes du er blevet lidt stiv i koderne


PE

Skrevet af MLU på 22 mar 2010 05:41
Jamen goddag PEV. Kan godt lide din intro, altid godt med lidt salgs snak.  Jeg vil nu ikke kalde folk tøsedrenge fordi de ikke hopper hovedkuls ud i at benytte en nyt materiale.
Hvis du læser mit indlæg vil du faktisk se, at jeg ikke anfægter at materiale ikke virker 100% men mere det, at der er mange faldgrpper så folk skal passe på med. Det med at man skal jorde materialet, have luft spalter på indendørs (og hva faen er det for noget?) og ikke sammensætte det sammen med andre metal forbindelser. Der er mange ting der skal tages højde for.
Et andet aspekt er ved tag isolering, og her må du gerne korrigere hvis jeg tager fejl.
1. Airflex og dit produkt oplyses som værende dampspærre.
2. Jeres produkt oplyses til at kunne isolere som 200 mm konventionel isolering.
3. Kravet til loft isolering i dag er 300 mm.
4. Dvs. at man skal bruge 100 mm. fast iso. + jeres produkt.
5. Damspærre må maks være en tredjedel inde i isolering
Dette er jo okay, hvis jeres produkt er det samme som 200mm, ellers for du lagt din dampspærre alt for langt ind og de skader der deraf sker. Det gør jo så også at man ikke må isolere mere end de 100 mm ekstra og derfor kun kan få 300 mm i total, igen forudsat at jeres produkt isolere med de 200mm. Derfor syntes jeg der er mange faldgrupper som folk skal tage hensyn til.
Til sidst har jeg 2 ønsker fra dig PEV. Kommenter de udtallelser jeg har lavet og dokumenter de er forkerte (ligesom jeg har gjort over for jeres materiale) og så må du gerne uploade dit salgs materiale fordi på din hjemmeside er der ingen beskrivelser eller monterings anvisninger.
Eller du er måske en tøsedreng


Hej MLU.

Hvis jeg var en tøsedreng, så ville jeg ikke løbe ind på banen vel
Kommer senere, har kanon travlt i disse tider med salg sf Aluthermoèn
Snakkes

PE

Den har været linket til før i forummet, men den har vist også relevans i denne tråd.

Her er en artikel af en ingeniør omkring hans praktisk erfaringer med airflex : Tomlen ned for Airflex
Hej Zeve

Vi har forstået at du ikke forstår at reflektiv isolering virker.
Hvis nu du trak muldvarpen op og investerede i et stykke, så blev du måske lidt klogere. Hvis ikke så hold din mund hvis ikke du har viden/forstand på det du udtaler dig om.

PE

Der er yderligere 38 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis