nostalgisk anker

Stokanker passende for 24-29 fods ældre træbåd sælges 350 kr . Ankeret er one off specialfremstillet. Galvaniseret   Højde 800mm bredde 500mm


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Stokanker passende for 24-29 fods ældre træbåd... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er nesten som mint men det kan mand osså klappe fligene sammen så det flyller enu mindre
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Skrevet af Aarhus-Bruger på 13 jan 2010 17:46
Ifølge denne test skulle typen være rigtig god ved mudderbund, og sikkert også ved vegetation og sten - men ikke så god på sandbund :

http://www.maximalt.dk/Artikler/Ankertest/Ankertest.htm

Det er så et spørgsmål om hvordan testen er udført, for er den udført med mindst 3 m. 3/8 eller 1/2 tomme kæde vil ankeret pløje sig ned i sandet og være temlig svært at trække op, så er trickset at sejle over det og brække det op.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 14 jan 2010 01:11

Det er så et spørgsmål om hvordan testen er udført, for er den udført med mindst 3 m. 3/8 eller 1/2 tomme kæde vil ankeret pløje sig ned i sandet og være temlig svært at trække op, så er trickset at sejle over det og brække det op.

V.h.  Håndværkeren

Jeg er i det hele taget i tvivl om hvordan de har testet.

Jeg har selv det danforth-kopi anker der får absolut dårligst karakter i testen og kaldes direkte ubrugeligt. Selv har jeg dog ikke haft problemer med det de 2 nætter jeg har brugt det indtil nu. Den ene dag kunne jeg endda næsten ikke få det op igen.
Der kan godt gå lidt religion i ankre, og der findes jo ikke en kvalificeret standardtest, jeg tror mange sælges på deres evne til at passe i et stævnbeslag ( dermed ikke sagt, de ikke dur ) , man kan dog generelt sige, jo mere forkæde og jo længere tov, jo bedre holder det. Hvad det reelle træk på selve ankeret, så er i moderat sø, er svært ( umuligt ) at sige. Jeg har altid været tryg ved mine stokankre, men det gør dem jo ikke nødvendigvis til verdens bedste.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er jo sådan et anker ser ud.... Bare bed et barn om at tegne et anker :-)
Flot lavet.
"mange sælges på deres evne til at passe i et stævnbeslag" = design fremfor funktion, men stadig absolut brugbare for en stor gruppe af sejlere.
Annonce
jsø.................. nytdrev ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nytdrev = Hvad du ikke får råd til, hvis du handler dér

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Nå Albino, har vi vrøvlefilteret slået til igen ?
Nytdrev er vist mest for speedbåde, jeg aner ikke hvor de prismæssigt ligger. Men er vist efter sigende til at stole på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Prismæssigt ser de ud til at ligge på Watski++ priser. Når jeg ser en ny forretning, plejer jeg lige at tjekke prisen på fendere. Jeg synes det giver et meget godt billede på niveauet. Og over 400 kroner for en almindelig fender er altså i overkanten i vores verden.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

ja det sgu lige før vi ska' ha' hvidmalede trillebørdæk igen. Men det er ikke rigtigt in for tiden, selv om det virker udemærket. Jeg har set at de nu fås i gul, så måske får de en chance igen. For f..... hvor vi lader os dirigere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis