Valg af varmepumpe??

Hej LDS´ere..

Jeg står og skal udskifte min nuværende elvarme med en varmepumpe, men er ret usikker på hvad der er bedst og samtidig ikke betaler en overpris..

Så vil høre om der er nogle, som vil anbefale en bestemt varmepumpe? Og kan det svare sig at købe den fra fx. Sverige og få en montør til at installere den?

Og så vil jeg lige høre om det kan være rigtigt at Mitsubishi MSZ-FD25VABH, virkelig kan holde sin COP-værdi helt ned til minus 15 grader som de skriver eller om det er det rene fup?

På forhånd tak..

Hej LDS´ere.. Jeg står og skal udskifte min... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg befinder mig i Norge i øjeblikket og der er ret koldt her ved Sognefjorden. Der hænger en del varmepumper her, og alle jeg har set hedder Daikin, de ser gode ud og må fungere fint i koldt klima.

Jeg er dog selv den pavestolte ejer af en Jem og Fix varmepumpe, som jeg skal have sat op om et par måneder :-)
Skrevet af Dopamine på 14 jan 2011 21:16
Jeg befinder mig i Norge i øjeblikket og der er ret koldt her ved Sognefjorden. Der hænger en del varmepumper her, og alle jeg har set hedder Daikin, de ser gode ud og må fungere fint i koldt klima.

Jeg er dog selv den pavestolte ejer af en Jem og Fix varmepumpe, som jeg skal have sat op om et par måneder :-)


Hej.
Jeg synes ikke du skal ære stolt af din Jem og fix-maskine, synes du skal spare for montagen, eller byt det ragelse til noget som virker.

PE

Skrevet af Dopamine på 14 jan 2011 21:16
Jeg befinder mig i Norge i øjeblikket og der er ret koldt her ved Sognefjorden. Der hænger en del varmepumper her, og alle jeg har set hedder Daikin, de ser gode ud og må fungere fint i koldt klima.

Jeg er dog selv den pavestolte ejer af en Jem og Fix varmepumpe, som jeg skal have sat op om et par måneder :-)


Jeg har selv sådan en billig Noname, vist nok Andes.
Den virker egentlig overraskende godt og har vel kørt 5-6 år eller mere, primært som AC, men specielt her i vinter meget til varme.
Jeg bruger den kun som støtte til den alm opvarmning, men har undertiden glemt den og den varmer fint.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af EISOE på 14 jan 2011 17:15
Ja, så fik vi vist slået fast, hvem der reklamerer - man kunne fristes til at tro at Mitsubishi giver det største dækningsbidrag - det ved jeg dog ikke noget om

Jeg har lidt svært ved at tage dine udtalelser omkring test seriøst :

HE-serie, også kaldet ”Flagship”, er model-serien for dig
som vil have maksimal energibesparelse. Med markedets
bedste virkningsgrad (COP) og højeste varmeeffekt når det
er koldest, er HE9LKE fra Panasonic den luftvarmepumpe,
der giver højeste energibesparelse af alle ifølge test udført
af de SP / Sveriges Tekniske Forskningsinstitut


Men det er måske løgn ?

Hej EISOE

Jeg har lige et lille spørgsmål til dig.

Det er hel ok at du har størst tiltro til Panasonicen, jeg har den også i min butik, men for hver gang der er èn ssom spørger på en Panasonic så er der mindst hundrede som spørger til Mitsubishien.

Mit spørgsmål er:
Hvorfor tror du at en af x-cheferne i Panasonic lige for nylig har købt en Mitsubishi FD model.


PE

Tjah - man vil vel kende konkurentens produkt

Det er da ret normalt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skrevet af EISOE på 15 jan 2011 16:15
Tjah - man vil vel kende konkurentens produkt

Det er da ret normalt.

Jo, han ville have det bedste, derfor ville han have Mitusbishien.


PE

Valget faldt så på Panasonic HE9LKE - COP på 5,59 - topmodellen

Med SMS modul.

Den har så muligheden for 8/10 gr. - så må vi se om det du'r


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Glemte lige at det er incl. 5 års garanti. til kr. 18.000,- monteret.

Bliver monteret 1. feb.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er en lille pakke på størrelse med en lille pakke smør ved min varmepumpe, rimelig fast konsistens som lidt fast modellervoks, hvad skal det bruges til ??
Så blev det " varmepumpedag "

Fik installeret min Panasonic i dag uden problemer. Jeg har så indbygget en 10A automatsikring med indbygget HPFI ( Siemens ) og en 2-pol kWh-måler  i gruppetavlen, som så bliver forsynet direkte foran den primære HPFI - så kan pumpen køre selvom resten af huset er afbrudt med HPFI'en ( som vi normalt gør når vi ikke er der )

Den giver fin varme - og støjer minimalt - både ude og indedel.

Jeg har sat den til 10gr. C - så må vi se omkring el-forbruget.

Havde købt et abonnement ved Bibob til SMS-modulet og fjernet låsen for koden. Det fik jeg ikke til at virke.

Så prøvede jeg at sætte mit TDC-kort i - det virkede fint - begge SIM-kort er konfigureret ens.

Er der nogen der har et bud på det ? - Er det BiBob, der ikke kan anvendes ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis