Valg af varmepumpe??

Mr_86
Mr_86
7 5474

Hej LDS´ere..

Jeg står og skal udskifte min nuværende elvarme med en varmepumpe, men er ret usikker på hvad der er bedst og samtidig ikke betaler en overpris..

Så vil høre om der er nogle, som vil anbefale en bestemt varmepumpe? Og kan det svare sig at købe den fra fx. Sverige og få en montør til at installere den?

Og så vil jeg lige høre om det kan være rigtigt at Mitsubishi MSZ-FD25VABH, virkelig kan holde sin COP-værdi helt ned til minus 15 grader som de skriver eller om det er det rene fup?

På forhånd tak..

Hej LDS´ere.. Jeg står og skal udskifte min... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Hej PEV

Jeg er ikke stærk på selve varmepumperne, men jeg ved da, at der bliver jongleret en del med tallene uden dokumentation i branchen, og jeg går så ud fra at det er bedst at se på de varmepumper, hvor der er en vis form for kontrol.

Jeg lader mig ikke lokke ind i en dybere diskussion om emnet, da jeg ikke ved nok om emnet og kender din ihærdighed, men jeg har da læst flere artikler og tests den sidste tid, som underbygger min "mistro".
Annonce
Annonce
Problemet er iøvrigt at diverse "positivlister" indeholder varmepumper beregnet for sommerhuse. De såkaldte 10° varmepumper. En Mitsubishi MSZ-FD25VABH har ikke en 10°c funktion så den figurerer ikke på listen. At 10°c funktion er et problembarn af de store er en anden sag. Uagtet at de burde kunne fungere virker de kun i de fleste tilfælde. - Der er simpelthen for lidt energi i 10°c luft til at varmepumpen kan afrime ordentligt. Resultatet er at varmepumpen standser eller afrimer med meget korte intervaller. Det kan koste en mindre formue i strøm. Så synes jeg det er bedre at glæde sig over en god COP på en varmepumpe og holde 16 eller 18°c. Med 16°c slipper man også for fugt i huset.
EISOE
EISOE
2773 7400
Skrevet af airedale på 13 jan 2011 09:05
Problemet er iøvrigt at diverse "positivlister" indeholder varmepumper beregnet for sommerhuse. De såkaldte 10° varmepumper. En Mitsubishi MSZ-FD25VABH har ikke en 10°c funktion så den figurerer ikke på listen. At 10°c funktion er et problembarn af de store er en anden sag. Uagtet at de burde kunne fungere virker de kun i de fleste tilfælde. - Der er simpelthen for lidt energi i 10°c luft til at varmepumpen kan afrime ordentligt. Resultatet er at varmepumpen standser eller afrimer med meget korte intervaller. Det kan koste en mindre formue i strøm. Så synes jeg det er bedre at glæde sig over en god COP på en varmepumpe og holde 16 eller 18°c. Med 16°c slipper man også for fugt i huset.

Forhandler du varmepumper uden 10 gr. funktion ?

Det kunne være interessant at se en eller anden form for dokumentation af at det er billigere at køre med 16 gr. end 10 gr.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

pev
pev
1078 9490
Skrevet af EISOE på 13 jan 2011 09:43
Skrevet af airedale på 13 jan 2011 09:05

Forhandler du varmepumper uden 10 gr. funktion ?

Det kunne være interessant at se en eller anden form for dokumentation af at det er billigere at køre med 16 gr. end 10 gr.

Hej.

Hvis vi taget udgangspunkt i vores GE25 sommerhusmodel, så har den en cop som er 4,56 hvor FD25 har en som er 5,33 det siger vist en hel del.

Det folk glemmer er nok at deres vp skal afrime for at den er effektiv, men hvis den skal stå det meste af tiden for at smelte isen af, så får man ikke den varme i boligen som man havde regnet med, fordi fordamperen i udedelen skal brugen megen tid til at blive rengjort for is, derfor bruger vi oceaner at tid til hvergang at forklare vores kunder, at de gør et meget bedre køb ved at få FDèren som ikke står på listen.

Jo, der nogle som absolut vil have sommerhusmodellen, dem skaffer vi èn, synd for dem

Tak til vores ven Orla jo jeg kæmper altid for det gode jeg ser i diverse produkter, for ikke også at glemme den der fup-isolering For lige at træde lidt i spinaten igen angående den der isolering

Jeg oplyse jer at vi nu skal til at bevise hver gang vi har det lovpligtige besøg på en vp. at den har den samme ydelse som da den blev monteret/efterseet sidste gang.

PE

Annonce
EISOE
EISOE
2773 7400

Nu er det vel ikke sådan at du er lidt Mitsubishi-fixeret

HE9LKE fra Panasonic har en COP på 5,59  OG  8/10 gr. indstilling.

http://www.jpkol.dk/data/archive/Pr...ic-LKE.pdf

Prisen er vist ca. den samme som Mitsubishi FD25.

Hej. Prøv at se det her http://www.gastech.dk/Topmenu/Kontakt/ Erik
Ahr... Du kunne ikke lige nære dig med at lave reklame :-) Hold dig nu i generelle termer og lad folk selv bestemme hvad de vil købe.
Annonce
Annonce
EISOE
EISOE
2773 7400
Skrevet af airedale på 14 jan 2011 10:58
Ahr... Du kunne ikke lige nære dig med at lave reklame :-) Hold dig nu i generelle termer og lad folk selv bestemme hvad de vil købe.

Det var nu ikke for at lave reklame - men for at påpege at der findes andre kvalitetsanlæg med lige så gode specs. eller bedre end Mitsubishi - de er så også oppe i nærheden af samme prisklasse, Mitsubishi er jo absolut ikke de billigste i klassen.

Vil lige understrege at jeg ikke har økonomiske interesser i Panasonic eller andre varmepumpeanlæg

pev
pev
1078 9490
Hej Eisoe.

Nu er det sådan at vi kan forhandle alle mærker af varmepumper, så hvorfor ikke forhandle dem som er testet som de bedste og har de minimale fejl man ku tænke sig.

Det er også sådan at Mitusbishi FD-modellerne er blevet testet  som de bedst ydende ved -15 gr. og du finder ikke nogen anden som har så lille en lyd-db.

For lige at slå fast, så finder du ingen som har den kvalitet som Mitsbishien, hverken i ydelse, effekt i meget lave kuldegrader.

PE

EISOE
EISOE
2773 7400
Ja, så fik vi vist slået fast, hvem der reklamerer - man kunne fristes til at tro at Mitsubishi giver det største dækningsbidrag - det ved jeg dog ikke noget om

Jeg har lidt svært ved at tage dine udtalelser omkring test seriøst :

HE-serie, også kaldet ”Flagship”, er model-serien for dig
som vil have maksimal energibesparelse. Med markedets
bedste virkningsgrad (COP) og højeste varmeeffekt når det
er koldest, er HE9LKE fra Panasonic den luftvarmepumpe,
der giver højeste energibesparelse af alle ifølge test udført
af de SP / Sveriges Tekniske Forskningsinstitut

Men det er måske løgn ?

Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Toshiba vs. Mitsubishi
    Fyr og opvarmning (27 svar)
  2. varmepumper panasonic vs mitsubishi
    Fyr og opvarmning (1 svar)
  3. Varmepumpe (Bilka), igen, igen
    Lav-Hus (281 svar)
  4. Hjælp hvilken varmepumpe Luft/Luft
    Grøn energi og sparetips (1 svar)
  5. Jordvarme
    Lav-Hus (73 svar)
  6. strømforbrug på varmepumpe
    Fyr og opvarmning (24 svar)
  7. Varmepumpe i Kina. Luft/vand. Vil i med?
    Lav-Hus (18 svar)
  8. Montering af varmepumpe
    Lav-Hus (31 svar)
  9. købe varmepumpe i sverige
    Fyr og opvarmning (18 svar)
  10. L / L Varmepumpe til kælder
    Fyr og opvarmning (7 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Find byggemarked

Vi har samlet alle byggemarkeder i Danmark.
Søg på postnummer her:

Se alle byggemarkeder her