Valg af varmepumpe??

Mr_86
Mr_86
7 5474

Hej LDS´ere..

Jeg står og skal udskifte min nuværende elvarme med en varmepumpe, men er ret usikker på hvad der er bedst og samtidig ikke betaler en overpris..

Så vil høre om der er nogle, som vil anbefale en bestemt varmepumpe? Og kan det svare sig at købe den fra fx. Sverige og få en montør til at installere den?

Og så vil jeg lige høre om det kan være rigtigt at Mitsubishi MSZ-FD25VABH, virkelig kan holde sin COP-værdi helt ned til minus 15 grader som de skriver eller om det er det rene fup?

På forhånd tak..

Hej LDS´ere.. Jeg står og skal udskifte min... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
pev
pev
1078 9490
Skrevet af pemo på 07 mar 2011 17:58
 Åhja.. Nåh PEV. Du må finde en anden at skændes med. Hav en dejlig aften.

Det var bedre at i kommer med noget konstruktivt i stedet for alt det vrøvl.

PE

Annonce
Annonce
ktm
ktm
8669 4540
Du bliver da mere og mere utålelig piv.
Nu er vi åbenbart lallende idioter alle til hobe???
Og du er det eneste fornuftige menneske, måske i hele verden?
Hvordan synes du selv det virker?
Med hvilken ret kræver du dette site lukket ned?
Fra at have været et lidt sørgmuntert indslag, med alle dine besynderlige indlæg, skifter det efterhånden over til direkte sindsforvirret vrøvl og utålelige angreb på alle, der siger dig imod.
Jeg kan garantere dig for, at du formentlig er den sidste jeg, og vel alle andre, der har fulgt diverse debatter, du har deltaget i, her på sitet, ville henvende mig til, hvis og når jeg evt. skal bruge en varmepumpe.

Med venlig hilsen
ktm

Hej

Beklager, hvis vores hjemmeside fornaermer nogle.

Det er med vilje at vi ikke beder om ret mange oplysninger. De oplysninger vi beder om bruger vi til at finde den rigtige stoerrelse af anlaegget. Alder pa huset, dets stoerrelse plus hvor godt det er isoleret siger noget om hvor stort anlaegget skal vaere.

Der er andre elementer, der naturligvis spiller ind i den endelige pris, men disse er saa individuelle at vi ikke har valgt at tage dem med for at lette brugen af siden.

Vi kontakter personer, der benytter formularen for at hjaelpe dem videre. Hvis dette ikke er tilladt vil vi gerne vide det.

Siden er lavet sammen med dygtige udvalgte fagfolk med mange aars erfaring. Vi tror nemlig paa at de bedste projekter bliver lavet naar man saetter de dygtigste folk paa opgaven.

Siden er designet, saa jeg selv ville bruge den, hvis jeg var ved at overveje at faa et jordvarmeanlaeg.

Morten Matras

Se hvad det koster at få lidt hjælp til dit projekt på:

www.varmeregner.dk

je__ns
je__ns
8514 0
Er den ikke lidt for simpel, der må da være mange faktore der spiller ind?

Uden at kende noget til jordvarme overhovedet, kunne jeg da forestille mig nedgravning af jordslangerne, kunne variere vildsomt.

Hvad med elinstalationen, er det med i prisen? det er jo ikke sikkert min instalation, kan klare den extra belastning.

Jeg fik en pris frem på 95000 kr er det med moms, hvad med det tilskud man kan få, ved at gå fra oliefyr til jordvarme, skal det trækkes fra de 95000 kr?

For et ældre hus på 150 m2 middel isoleret.

Det er alt for mange løse ender, det virker mest som om, i bare er ude efter at komme i kontakt med evt kunder.
Derfor satte jeg da heller ikke min egen adresse ind

jens

Annonce
pev
pev
1078 9490
Skrevet af ktm på 08 mar 2011 10:44
Du bliver da mere og mere utålelig piv.
Nu er vi åbenbart lallende idioter alle til hobe???
Og du er det eneste fornuftige menneske, måske i hele verden?
Hvordan synes du selv det virker?
Med hvilken ret kræver du dette site lukket ned?
Fra at have været et lidt sørgmuntert indslag, med alle dine besynderlige indlæg, skifter det efterhånden over til direkte sindsforvirret vrøvl og utålelige angreb på alle, der siger dig imod.
Jeg kan garantere dig for, at du formentlig er den sidste jeg, og vel alle andre, der har fulgt diverse debatter, du har deltaget i, her på sitet, ville henvende mig til, hvis og når jeg evt. skal bruge en varmepumpe.

Hr. mister KTM.

Jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi finde på at sælge noget overhovedet til sådan en som dig, det er jeg alt for gammel i gårde til hurtig af aflæse hvordan køberen/kunden er og derfor har jeg ingen problemer overhovedet og sælger langt mere end nok er til at firmaet levet ganske fortrinligt.  uden din hjælp.

Ps. var det ik lige noget for dig at tjene 18 miller sådan lige på et bræt, faktisk uden at bevæge en finger, det kræver bare at du dykker lidt ned i lommen efter lidt mønter til vores kanon gode superisolering Aluthermo Q

Hilsen Klimakonsulenten

PE

ktm
ktm
8669 4540
Jeg kender en prinsesse i Afrika, og hun kan skaffe mig endnu flere miller.
Det er også bare lige!!!

Med venlig hilsen
ktm

pemo
pemo
16 7900
 Er det hende med levitationsmaskinen? Så er jeg med på en halvpart... + noget alufilm..
Annonce
Annonce
hth
hth
5 9300

Hej

Hvis i vil have en pumpe der giver god varme kan jeg anbefale Fujitsu Nocria 14LBC

Den giver varme ved -30 grader

Et sted mellem 5,5 og 6 kW ved -15 grader.

Jeg har den i vores vinterhytte i Sverige. Hytten er ca 110 m2 og pumpen kan klarer op til 220 m2 så den yder aldrig maks hvilket betyder at den ikke laver megen lyd.

Jeg troede også at det var billigere at handle varmepumper i Sverige men har fundet en dansk hjemmeside hvor de ubetinget er skandinaviens billigeste og med et meget bredt sortiment.

Med ønsket om en lun vinter,  HTH  

Der er mange spændende argumenter herinde, men jer som anbefaler mærkevarerne som det eneste rigtige bør også lige kigge her: http://www.ens.dk/da-DK/ForbrugOgBesparelser/ApparaterOgProdukter/tilsynsresultater/Documents/Offentliggørelse_klimaanlæg_2011.pdf .Linket er til Energistyrelsen. Her er alle typer af varmepumper, såvel de bilige som dyre. Det lader ti at de dyre har lige så svært ved at dokumentere der COP som de billige - og så må jeg erkende at man måske kan betale uforholdsmæssigt meget for f.eks. Daikin

De bedste hilsener

Sebastian Kvailland

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Toshiba vs. Mitsubishi
    Fyr og opvarmning (27 svar)
  2. varmepumper panasonic vs mitsubishi
    Fyr og opvarmning (1 svar)
  3. Varmepumpe (Bilka), igen, igen
    Lav-Hus (281 svar)
  4. Hjælp hvilken varmepumpe Luft/Luft
    Grøn energi og sparetips (1 svar)
  5. Jordvarme
    Lav-Hus (73 svar)
  6. strømforbrug på varmepumpe
    Fyr og opvarmning (24 svar)
  7. Varmepumpe i Kina. Luft/vand. Vil i med?
    Lav-Hus (18 svar)
  8. Montering af varmepumpe
    Lav-Hus (31 svar)
  9. købe varmepumpe i sverige
    Fyr og opvarmning (18 svar)
  10. L / L Varmepumpe til kælder
    Fyr og opvarmning (7 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Find byggemarked

Vi har samlet alle byggemarkeder i Danmark.
Søg på postnummer her:

Se alle byggemarkeder her