Fordelen !

Ja nemlig, fordelen ved denne vedvarende kulde, vi får slået en masse af det kravl ihjel der stikker og erieterer os sommeren igennem.
Hvem sagde noget om Global opvarning i lille Danmark
Ja nemlig, fordelen ved denne vedvarende kulde, vi... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skal du være sød Jbr.
Tænk på at vi bor i et land der bryster sig af at hører til de rigeste i verden, hvorfor vi så ikke lige kan sørge ordentligt for vore medmenesker undre vel et par stykker !
Vi har også råd til at sende folk ud for at rage kastanierne ud af gløderne, for et folk der helst ikke selv vil hjælpe til.
Og til trods for at vi længe har vidst at vi snart skulle gøre noget ved manglen på billig energi, har vi "glemt" at sætte vindmøller op.
For vi er jo så forfærdeligt rige her i landet, så vi fyre bare noget mere kul af !
Så nu er vi sandelig nød til at have en ny kæphest ( global opvarmning) så der kan komme flere penge i den bundløse stats kasse !

Ja ja, min gamle ven Knud sagde på sin 90 års fødselsdag, at det der med at blive gammel, var noget opreklameret pis !
har stadig båden i vandet der er heldigvis isfritn hvor jeg ligger men sad i styrehuset i fuld solskin forleden dag hvor ænderne rappede rundt om skibet da følte jeg trods kulde at foråret er lige om hjørnet.

der er altid solskin bag skyerne

Nå, ja... så er jeg flink....

Faktisk prøver jeg at fyre så korrekt i min brændeovn som muligt, for ikke at forpeste luften for naboerne...

Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at fiske over Holland.... he,he

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

For lige at vende tilbage til starten af tråden - så tager alt den sne ikke livet at dræbersnegle, hvepse, mus eller andet ubehageligt. De hygger sig under sneen, eller i deres gemmesteder, og skal nok overleve...

Green

Så er der ingen større fordele ved alt dette snevejr og kulde.

Lad os snart få noget sol igen, må nok erkende at jeg er ved at være trætte af disse hvide landskaber, selvom det da er meget hyggeligt, men her efter 1½ måned af dette vejr har vi vist efterhånden fået nok af alt dette snevejr....
Annonce
Det er på godt Jydsk, bar træls !
Jeg er sneet inde og kan ikke kører herfra, sneploven var igennem to gange i går, idag har der ikke været nogen endnu.
Vi er også mere eller mindre sneet inde her i dalby, da vi ligger i et "hul" og derfor kun kan komme ud af byen via 3 bakker.

2 af dem benytter busserne så bliver normalt ryddet, men de er indstillet i dag pga. vejret, så det er mest bønderne der kæmper med at rydde her, så enkelte kan slippe igennem sneen.

Den bliver dækket til med ca. 30-50 cm på under ½ time som vejret er lige pt, så skal man ud skal det ske i røven af en dem med snoploven....
Her har der ikke været en bus forbi i de sidste 8 dage, og jeg bor endda på en bakketop, til dagligt køre den ellers igennem 8 gange i døgnet på hverdage. Lige i øjeblikke falder der islag så det bliver helt umuligt at kører på den lille vej.
Så må vi fordrive tiden herhjemme, jeg har heldigvis en masse tilbud er lige skal laves det sidste på, og lidt regnskaber der skal ordens, men er også ved at være godt træt af dette vejr, hvis det fortsætter sådan hele dagen, så kommer vi heller ingen steder i morgen heller.
Nu fremgår det ingen steder om du har kone og børn, for ellers er nu chancen for at give dem den ultimative oplevelse.
Du skal igang med at bygge en ægte Iglo, den skal være så stor at hele familien kan være der. Så dækker du sneen inde på Igloens gulv med Isbjørneskind (Liggeunderlag kan til nøds bruges) En hel masse rensdyr og sælskind skal bruges som tæpper, og fruen skal som aftens mad severe kogt sælkød og rå optøet sællever, som indeholder store mængder af de vigtige mineraler som er vigtige til klimaet der oppe i snenegernes land., naturligvis kogt på primus. Belysningen er tranlamper eller små skåle med sælspæks fedt med væger på kanten. Husk at der skal være et lille hul i toppen af igloen.
Har du ikke lige rensdyr og sælskind, kan soveposer til nøds bruges.
Go nattesøvn.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også