kortplottere

Kunne man få nogle kommentarer/erfaringer med dette udstyr. Hvad skal det kunne, er noget indrettet helt åndssvagt, har man rent faktisk glæde af alle de funktioner, der reklameres med?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Kunne man få nogle kommentarer/erfaringer med... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I manualen på side 10 skriver de jo at du kan se kort på pc.. ?? med Mapsource software. Men de skriver ikke hvilke software.??

Det software kan man finde på hovedsiden.. men der virker forkert man skal til usa og hente softwaren og den ikke ligger enten med varen når man køber den eller på den danske side.
Garmin over there men ved ikke om det er det..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det er mapsource kort, IKKE visionkort, så vidt jeg forstod

ErikChristensen 
Det er den forrige generation jeg har brugt.. der er lavet en del om kan jeg se.. men mit hed også mapsource.

Du må kontakte garmin... i en mail.. så må de ringe til dig

Svendborg

Det er der for så vidt ingen grund til, det er nok på grund af alle de fancy ting det kan, at det kun kan sammen med en garmin.

ErikChristensen 
De skriver jo i manualen at du kan sidde og lave ruter og waypoints på en pc og så overfører det til enheden.

Svendborg

Annonce
jeps, men hvad skal man med dem ? Herfra-dertil, så finder den selv ud af resten ( tror jeg ).

ErikChristensen 
ja.. vi lever i en automatiseret verden. Hvad måtte du slippe for sådan en garmin med kort??

Svendborg

jeg købte jo 2 kort a 700. gps inkl. fragt ca. 1300, micro sd kort 148. såh 2200 i alt , med bil, gykel,fodgænger, geo for skandinavien.

ErikChristensen 
du må hellere få fat i en, jeg mangler en at spørge, gerne lidt edbnørdet. ikke som mig edbforvirret.

ErikChristensen 
g2 Vision BlueChart fra Garmin, har automatisk ruteudregning.

Indtil for nylig har det ikke været muligt, at anvende kortene på en alm. PC, med de programmer der normalt bruges til den slags. (MapSource og nRoute, er et par eksempler.)

Nu (eller rettere, i efteråret 2009) har Garmin så udgivet et nyt program, der hedder Home Port.
Det kan lige nøjagtig alt det, som masser af brugere har efterspurgt, siden de nye kort fra Garmin kom.

Specielt det, at planlægge ruter og beregne forbrug, m.v. har været efterspurgt af folk, som gerne vil gøre det derhjemme på PC´en, og så tage tingene med ned til båden, når de skal sejle.

Jeg har fundet programmet på Garmin.com, men har for en sikkerheds skyld sendt en forespørgsel til Garmin.dk, for lige at høre om min version af g2 Vision, den der hedder VEU4585, også virker med Home Port.

Jeg har ikke kunnet finde programmet på Garmins danske hjemmeside.

Jeg forventer dog, at programmet virker med alle g2 Vision BlueCharts,  og så vil jeg efterfølgende downloade det fra :

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=64242

Prisen er ca. 225 kr.

Jeg har selv en Garmin GPSMAP 420S, men det er ikke særligt overskueligt, eller bekvemt, at sidde i cockpittet og lave ruter m.v.
Ellers er det en dejlig lille plotter, med et væld af funktioner. 

P.S. Programmet Home Port virker ikke på MAC!

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også