kortplottere

Kunne man få nogle kommentarer/erfaringer med dette udstyr. Hvad skal det kunne, er noget indrettet helt åndssvagt, har man rent faktisk glæde af alle de funktioner, der reklameres med?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Kunne man få nogle kommentarer/erfaringer med... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er muligt at få PC programmer til redigering af ruter og waypoints ved C-Map og Navionics som dækker 50 % af markedet.
Begge programmer koster 1190 kr og der følger kort læser med
Hilsen

www.maritim-elektronik.dk

Adam

www.maritim-elektronik.dk

Jep det er navplanner og ganske uaktuelt nu.. Så tak for lidt reklame.. Jeg vil så lige anmelde navplanner
.
Bruger du en geonav gipsy så kan ingen ruter indeholde mere end 20 punkter. Kommer du til at sætte et punkt for meget og lige vil gå tilbage kan du ikke.. du skal lave ruten færdig og så bagefter fjerne det eller de punkter du fik fejlplaceret.. og det er skidt når man kun har 20 stk at rutte med.
Lige nu ligger vi i Marstal havn.. På plotteren ligger vi så ved en anden bro. Jeg har sejlet med garmin og når man laver ruter i sådan en skal man ikke sætte waypoint i sømærkerne for så sejler man ind i dem.. Med Navionics har man ikke det problem.. for iconet for ens egen båd er langt fra sømærkerne så man kan faktisk være i tvivl om det er det rigtige sømærke man sejler forbi.

Alm. genvejstaster kan man ikke bruge.. fortryd som er ctrl z virker ikke.. så der skal klikkes en hel del. Pan virker heller ikke for man kan kun hoppe et skærmbillede af gange.

Jeg brokkede mig til importøren fordi den kan også bruges i gps i bilen.. men man kører konstant ved siden af vejen og ikke på vejen.. Det eneste jeg fik ud af det var at bilmærket var forkert.. Jeg blev lidt pist.. for selvfølgelig har jeg prøvet at stå under åben himmel.. men jeg har jo nok alligevel stået for tæt på en gammel Ford. Det lignede i hvert fald en Ford på 200 meter afstand..

Jeg har også prøvet at cykle med den.. men suk, bilka-cykler duer heller ikke..

Det meget amatøragtigt kodet.. og næste gang køber jeg også garmin.. og taber jeg min geonav i vandet vil jeg da ærge mig over at have brugt så mange penge på sådan noget amatørkodning og second hand support..

For øvrigt har jeg prøvet at få oplyst hvad en update koster til sådan en fætter, men ingen svar..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også