Skrevet af pev på 03 jan 2010 16:37
Jamen, det vil jeg ikke give en resultat der kan bruges til noget i sammenhæng med isolering af vægge, gulve og lofter, hvor vi netop har brug for at nedbringe dimensionerne på isoleringen.
Pakker jeg min bil ind i 150-200 mm rockwool og dermed mørklægger min bil om sommer, vil jeg da også opnå en køligere bil, men det viser jo netop heller ikke noget om isoleringeffekten på produktet i forbindelse med anvendelse af dette i væg, gulv og loft.
Der jeg mener er at der skal være rene linier omkring HVORDAN produktet skal bruges, og hvilken isoleringsevne der opnåes i de forskellige konstruktioner, og dette er der altså mig bekendt ikke alt for positive tests af.
Det jeg savner er at produktet er testet i forskellige konstruktioner, sideløbende med andre isoleringsmaterialer, så man kan dokumenter en isoleringsværdi af på tværs af produkter, disse tests burde altså være rimeligt simple at udføre, men kræver selvfølgelig noget kapital af få dette udført, så resultaterne bagefter kan bruges som dokumentation.
Når disse tests foreligger, så mener jeg helt klart at der er åbenhed om produktet, også er det jo op til folk hvilket materiale de vil benytte, men indtil da så vil jeg da opfordre folk til at benytte et materiale, hvor vi ved at det opfylder de forventede isoleringsværdier.
Det er jo ikke smart at stå med et helt nyt hus, også ved 1. frostvejr finde ud af at man ikke kan varme huset op, tænk bare hvad det til koste af få udbedret på det tidspunkt, og det er her jeg mener at nogle forhandlere misleder forbruger for egen fortjeneste skyld.
Jeg har på ingen måde noget imod at disse produkter er på markedet også, jeg mener bare at man skal være fuldstændigt ærligt om hvordan disse produkter skal anvendes, og ikke bare bilde folk ind at 2 lag af disse i væggen, også står man med en hus der er super godt isoleret.