Virker Aluthermo Quattro

Hej.

Er der nogen på tråden som har prøvet Aluthermo Q  om den virker efter hensigten.

PE

Hej. Er der nogen på tråden som har prøvet... Vis hele indlægget
117 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pev på 03 jan 2010 09:48

Sig mig, hvad er det i vil med det vrøvl i skriver. I min tråd har jeg sprugt om der er nogle som kunne give deres erfaring med produktet. Jeg ved der er mange som har god erfaring med det, men det er åbenbart flest knoldsparkere som sidder her og ødelægger tråden og Lav-det-selv.
Mit bedste råd til "Jørgen!!!" er at man skal holde sig til spørgsmålet på tråden, derved vil der ikke komme disse kontroverser, som kun er destruktiv for dem som søger på et emne.

Som afslutning på denne tråd vil jeg oplyse til dem som ikke tror på produktet, at skidtet virker ganske fortrinlig, synes at i skal vente med at investere i det til at naboen har prøvet det og om han bliver snydt

Hvis du var en uafhængig forbruger der var blevet slået bagover af benovelse over et eller andet produkt, ville folk komme dig i møde på en halt anden måde. Men det er du jo ikke! Du er forhandler af produktet. Den eneste positive anmeldelse du har fået, kommer fra en bruger der ikke har haft andet at sige end at dit produkt bare er super. At folk i den forbindelse beskylder dig selv for at have oprettet denne bruger anser jeg ikke som hverken superpessimisme eller Jantelov, men derimod som sund skepsis. Samtidig sidder du flot alle opfordringer til at finde dokumentation for produktets overlegne isoleringsevner overhørig? Hvorfor? En anonym bruger på et gør det selv forum er IKKE dokumentation (i endnu højere grad en der ikke prøver at tilbagevise de andre brugeres påstande om at han ikke findes!). Der skal være tale om en bruger eller en instans der giver sig fuldt til kende, med adgang til data eller den aktuelle konstruktion. Du synes at have misforstået hvad det vil sige at bevise hvad noget virker som det påstås? Hvis dit kriterie for bevisførelse var det gældende, kunne jeg påvise eksistensen af rumvæsener på jorden indenfor ganske få klik med musen.  
Endvidere må jeg tilstå at din krampagtige gentagelser om at vi skal se bort fra din forhandlerstatus virker en kende... tjah... Synes der er lidt TV-shop over det her? Venter lidt på at Chuck Norris kommer og fortæller at det også giver absurd gode mavemuskler. Det er på det løselige og højtflyvende grundlag produktets evner præsenteres at jeg synes at Georgs indlæg er vældig humoristisk. 
Eller er hele tråden bare en måde for dig at lukke damp ud og få gang i gaden? 

Slutteligt ved jeg at både mine naboer og mine genboer er for sindige til at købe udesete vidunderprodukter... I endnu højere grad når sælgeren ikke er villig til at fremvise beviser for dets virkning.
Nu skriver PEV jo:

Som afslutning på denne tråd vil jeg oplyse til dem som ikke tror på produktet, at skidtet virker ganske fortrinlig, synes at i skal vente med at investere i det til at naboen har prøvet det og om han bliver snydt

Vil så sige at jeg må forsætte med mit salg af mine frostposer som isolering som jeg mener har lige så gode egenskaber da de jo også virker isolerende.
Beviserne for mit produkt ligger ved kølediskende i diverse varehuse, vareprøve i form af en pose kan erhverves i disse varehuse for det latterlige lille beløb af ca. 20 kr.

Så nu vil jeg igang med at sprætte poser op, og tape dem sammen på langs og rulle dem sammen i 25m ruller, så jeg er klar til det helt store salg.

MVH
Georg Gearløs
har set den her isolering blive brugt i "It's Not Easy Being Green" et BBC program, der ser det ud til at det går ud for ca 150 mm isolering (i dette tilfælde isolering lavet på får uld ja hvis men ikke kende programmet forstår man ikke hvorfor de bruger fåreuld)

det er også et sammenlinelig produkt der bliver brugt i  Helsport fjellduk og den har en rigtig stor evne til at holde ens varme inde....

nu skal jeg ikke kloge i hvad der virke og ikke men der kommer vel altid nye ting, og lige præcis i DK er vi bare for sløve til at lave det om vi plejer at gøre...

ex 0-energi huse... hvorfor er vi først lige begyndt når teknologien har været der længe...  ikke at det er et svar men det kunne være at det er fordi et "rigtig" hus i DK er af rød mursten, (det var ikke et svar meget politisk)

jeg bygger selv fuld tømmer huse (blokhuse), og det er meget vanskeligt at forklare teknisk forvaltning at det isolerings teknisk er helt på højde med den teknologi vi normalt bruger.... (de kommer fra Canada, moske lidt kolde ind i DK), bare fordi der ikke står Rockwool på tegningen.

og bare for at holde det i reklamens navn hvis man er gør det selv så er It's Not Easy Being Green virkelig nået der er vært at se.... de er godt nok lidt langt ude.... men der er mange fede idere... vind mølle vand mølle og mange andre mærkelige ting

Skal lige nævne jeg ingen ting ved om Aluthermo Quattro og har på ingen måde tænkt at sætte det ind i mit hus, syntes det er nået rum fis, og som de siger i programmet det forurene meget at lave... 

alt mulig mand

nick33: Jeg tror ikke at nogen herinde har noget imod noget nyt. Personligt ville jeg da hellere isolere mit hus med noget alternativt til rockwool/glasuld (Isover) da det er noget skidt at rode med.

Men kæden hopper, helt, af når nogen påstår at de har et vidunderprodukt, som bare er unikt men derefter totalt afviser at komme med nogen form for dokumentation eller bevis på at det virker. Jeg har gentagne gange bedt pev om dette, men har STADIG intet set.

Det kan gå hvis nogen påstår at de sælger et armbånd med helbredende egenskaber til en halvtredser, og skidtet ikke virker, men her drejer det sig altså om at man måske står over for en total renovering af sit hus og skal vælge mellen konventionel isolering eller, f.eks. Aluthermo. Så er det altså ikke sjovt når frosten indtræder at skidtet ikke virker! Desuden er der mange penge på spil.

DERFOR beder jeg om dokumentation for om produktet virker og ikke lovprisninger som:" Som afslutning på denne tråd vil jeg oplyse til dem som ikke tror på produktet, at skidtet virker ganske fortrinlig, synes at i skal vente med at investere i det til at naboen har prøvet det og om han bliver snydt". Det er simpelthen DYBT useriøst !

Hvis produktet virkelig er så fantastisk er det en simpel sag at få lavet en uafhængig test af sit produkt, og det er mig en gåde hvorfor det ikke er gjort, hvis det er så fantastisk som det påstås.

Men problemet er jo nok at man ikke stoler på om produktet holder hvad man lover !
Frank K.... vi er 100% enige... dok på om det virker.... og ja hvis man har et produkt, som man mener er godt må der jo være nået dokumentation på det hvis man skal kunne sælge det.

men lige på det her virker det ikke som om der findes nået... ved det ikke og vil heller ikke bruge tiden på at lede efter det....

alt mulig mand

Annonce
Frank.

Er man virkelig så fattig at man ikke har råd til at prøve et lille stykke, det beviser det der skal bevises, så let er det.
Ps. det kan ikke købes herfra!

PE

Og hvad havde du så tænkt dig at jeg skulle isolere med "et lille stykke" ?

Var det ikke bare nemmmere at du kom med den dokumentation og beviser på at det virker ? Du påstår jo, gentagne gange, at du har den, så hvorfor kommer du ikke med den ?
Skrevet af Frank K. på 03 jan 2010 13:45
nick33: Jeg tror ikke at nogen herinde har noget imod noget nyt. Personligt ville jeg da hellere isolere mit hus med noget alternativt til rockwool/glasuld (Isover) da det er noget skidt at rode med.

Helt enig, vi venter alle på et produkt der er bedre af arbejde med, knauf isoleringen var et skridt den rette vej, men langt hvor vi gerne vil hen.

Jeg har kun set produktet i brug en gang, og det var i forbindelse med en totalrenovering, hvor kunden selv havde købt dette produkt, og benyttede det til randisolering i sine nystøbte gulve med gulvvarme.

Ellers har jeg aldrig set produktet blive brugt før, eller set produktet hos en trovædig forhandler, grunden til at de ikke forhandles på trælaster osv.. kender jeg ikke, og PEV vil sikkert sige det er fordi de er i lommen på Rockwool og Isover.

Hvis det faktisk var et produkt der kunne isolere som traditionel isolering der er 15-20 tykkere, så havde det jo været en revolution, og i disse tider hvor det hele drejer sig om at nedbringe CO2 forbruget, ville det jo være en guldmine at sidde på dette produkt.

Vi håber jo alle at der kommer et produkt der kan nedbringe dimensionerne på vores isolering, men tror altså ikke det bliver i form af en bobbleplast med alufolie, som kun isolere som opgivet under bestemte forhold.

At vildlede kunderne for egen fortjeneste skyld, syntes jeg er dårlig stil, og kan godt forstå at nogle af forhandlerne af disse produkter har fået røde ører, efter at sandheden omkring isoleringsevnen af dette produkt kom frem i lyset.

Hvis man vil ind på markedet med et nyt isoleringsprodukt, kræver det fuldstændig ærlighed og åbenhed omkring produktet og den anvendelses muligheder, og dette var ikke tilfælde her, derfor kan det jo forventes at det er lidt op af bakke for lignede produkter i fremtiden, hvilket jo er en skam hvis produktet rent faktisk virker.

Imens dette produkt bliver udviklet, vil de fleste af os sikkert holde os til de isoleringsmaterialer vi kender og har tillid til.

Skal der ændre på dette, skal der facts på bordet om hvordan materialer virker og hvor godt de virker... og vil leverandørerne af disse isoleringsmaterialer ikke levere dette når det bliver efterspurgt, så kommer de aldrig ind på markedet.
Skrevet af pev på 03 jan 2010 14:08
Frank.

Er man virkelig så fattig at man ikke har råd til at prøve et lille stykke, det beviser det der skal bevises, så let er det.

Hej.

Hvorfor skulle man bruge XX Kroner på at købe et "ukendt" produkt, for  derefter at lave sine egne forsøg?

Hvis produktet er så fantastisk, så burde der være masser af muligheder for at fremvise uvildige testresultater og udtalelser om det. Jeg hører også til en af dem der har lidt skepsis over for en helt ny bruger, der kun opretter en profil for at lave 1 indlæg, hvor han/hun roser et produkt, og så ellers forsvinder fra LDS igen.

Det er for nemt bare at sige "søg på google" Det virker hvert fald som en useriøs måde at forsvare sit produkt på. 

Hilsen
Sømanden
Skrevet af pev på 03 jan 2010 14:08
Frank.

Nej, folk er ikke så fattige.

Men et lille stykke af din isolering, kan jo ikke ændre noget som helst, en alm. forbruger han overhovedet ingen mulighed for at måle om det isolere det som der er oplyst eller ej.

Hvordan ville du selv foretage denne test af din isolering ?

Der er yderligere 57 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis