Skrevet af Frank K. på 03 jan 2010 13:45
nick33: Jeg tror ikke at nogen herinde har noget imod noget nyt. Personligt ville jeg da hellere isolere mit hus med noget alternativt til rockwool/glasuld (Isover) da det er noget skidt at rode med.
Helt enig, vi venter alle på et produkt der er bedre af arbejde med,
knauf isoleringen var et skridt den rette vej, men langt hvor vi gerne vil hen.
Jeg har kun set produktet i brug en gang, og det var i forbindelse med en
totalrenovering, hvor kunden selv havde købt dette produkt, og benyttede det til randisolering i sine nystøbte gulve med gulvvarme.
Ellers har jeg aldrig set produktet blive brugt før, eller set produktet hos en trovædig forhandler, grunden til at de ikke forhandles på trælaster osv.. kender jeg ikke, og PEV vil sikkert sige det er fordi de er i lommen på Rockwool og Isover.
Hvis det faktisk var et produkt der kunne isolere som traditionel isolering der er 15-20 tykkere, så havde det jo været en revolution, og i disse tider hvor det hele drejer sig om at nedbringe CO2 forbruget, ville det jo være en guldmine at sidde på dette produkt.
Vi håber jo alle at der kommer et produkt der kan nedbringe dimensionerne på vores isolering, men tror altså ikke det bliver i form af en bobbleplast med alufolie, som kun isolere som opgivet under bestemte forhold.
At vildlede kunderne for egen fortjeneste skyld, syntes jeg er dårlig stil, og kan godt forstå at nogle af forhandlerne af disse produkter har fået røde ører, efter at sandheden omkring isoleringsevnen af dette produkt kom frem i lyset.
Hvis man vil ind på markedet med et nyt isoleringsprodukt, kræver det fuldstændig ærlighed og åbenhed omkring produktet og den anvendelses muligheder, og dette var ikke tilfælde her, derfor kan det jo forventes at det er lidt op af bakke for lignede produkter i fremtiden, hvilket jo er en skam hvis produktet rent faktisk virker.
Imens dette produkt bliver udviklet, vil de fleste af os sikkert holde os til de isoleringsmaterialer vi kender og har tillid til.
Skal der ændre på dette, skal der facts på bordet om hvordan materialer virker og hvor godt de virker... og vil leverandørerne af disse isoleringsmaterialer ikke levere dette når det bliver efterspurgt, så kommer de aldrig ind på markedet.