Virker Aluthermo Quattro

Hej.

Er der nogen på tråden som har prøvet Aluthermo Q  om den virker efter hensigten.

PE

Hej. Er der nogen på tråden som har prøvet... Vis hele indlægget
117 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skrev en PM til den eneste person, der udover PEV, har rost produktet.
Det var noget med et helt byggeri som var lavet med Aluhalløj.
I maillen skrev jeg om han ikke kunne lægge nogle billeder ind i vores forum, for at vi kunne se resultatet. Det er de færreste der bygger om/ laver nyt hus, uden at tage billeder! Samt at jeg var helt sikker på at PEV gerne ville have lidt opbakning. (Taget i betragtning, at hans første indlæg var lidt aggresivt og brugeren oprettet for at forsvare Alutermo, finder jeg det lidt besynderligt at han stadig ikke har svaret)

Men hvis han skulle finde på at svare min mail skal jeg nok give besked.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Smart nok...

Vi venter alle tålmodigt på en retursvar og billeder af projektet...
Skrevet af pev på 04 jan 2010 13:40

Jeg har altid sagt/ment at produktet ikke skal betegnes som isolering, men som en barriere til at holde forskellige temperaturer adskildt.

Der hvor jeg kommer fra er det to sider af samme sag!
Skrevet af Koludabyg på 03 jan 2010 14:23
Helt enig, vi venter alle på et produkt der er bedre af arbejde med, knauf isoleringen var et skridt den rette vej, men langt hvor vi gerne vil hen.

Jeg har kun set produktet i brug en gang, og det var i forbindelse med en totalrenovering, hvor kunden selv havde købt dette produkt, og benyttede det til randisolering i sine nystøbte gulve med gulvvarme.

Ellers har jeg aldrig set produktet blive brugt før, eller set produktet hos en trovædig forhandler, grunden til at de ikke forhandles på trælaster osv.. kender jeg ikke, og PEV vil sikkert sige det er fordi de er i lommen på Rockwool og Isover.

Hvis det faktisk var et produkt der kunne isolere som traditionel isolering der er 15-20 tykkere, så havde det jo været en revolution, og i disse tider hvor det hele drejer sig om at nedbringe CO2 forbruget, ville det jo være en guldmine at sidde på dette produkt.

Vi håber jo alle at der kommer et produkt der kan nedbringe dimensionerne på vores isolering, men tror altså ikke det bliver i form af en bobbleplast med alufolie, som kun isolere som opgivet under bestemte forhold.

At vildlede kunderne for egen fortjeneste skyld, syntes jeg er dårlig stil, og kan godt forstå at nogle af forhandlerne af disse produkter har fået røde ører, efter at sandheden omkring isoleringsevnen af dette produkt kom frem i lyset.

Hvis man vil ind på markedet med et nyt isoleringsprodukt, kræver det fuldstændig ærlighed og åbenhed omkring produktet og den anvendelses muligheder, og dette var ikke tilfælde her, derfor kan det jo forventes at det er lidt op af bakke for lignede produkter i fremtiden, hvilket jo er en skam hvis produktet rent faktisk virker.

Imens dette produkt bliver udviklet, vil de fleste af os sikkert holde os til de isoleringsmaterialer vi kender og har tillid til.

Skal der ændre på dette, skal der facts på bordet om hvordan materialer virker og hvor godt de virker... og vil leverandørerne af disse isoleringsmaterialer ikke levere dette når det bliver efterspurgt, så kommer de aldrig ind på markedet.

http://www.ebst.dk/presse_ebst/104821

De nåede frem til den konklusion bla på baggrund af de tests som TI udførte på produktet - så det er derfor der ingen tømmerhandler er der vil røre det med en ildtang. Man kan engang imellem stadig se det i Bilka - men de har påbud om at droppe deres reklame slogan om at det isolerer ligesom fjorten meter rockwool.

Der er et par mere seriøse tråde om emnet på Ingeniørens hjemmeside - bla en enkelt hvor det vises at produktets anvendelse også er relevant i specielle tilfælde.

Humlen omkring refleksiv isolering er at det kun er effektivt når der er tale om meget høje differenser i temperatur - f.ex. Falck tæppet der bruges til at isolere en ca 35 grader varm krop imod frostkold luft eller en sydvendt væg i grækenland der når op på over 50 grader etc. Udfordringen under danske forhold er at vi sjældent opnår disse høje temperatur-differenser.

PEV er tidligere blevet gjort opmærksomme på alt dette men har ignoreret det.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Spørgsmålet er om man ikke kan opnå samme reflekterende værdi, med et stykke flamingo med sølvpapir. Har jeg siddende bag de fleste radiatorer i mit hus.
Annonce
Tidligerer blev der brugt alukraft, som dampspærre
Så blev det normalt at bruge klarplastfolie som dampspærre, og der kom så krav om 100mm ekstra isolering.
Ergo et lag alukraft isolerer som 100mm mineraluld, så skal der bygges nyt så sæt 3 lag alukraft op Så er det lige så godt isoleret som med 300mm mineraluld

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Naarrhh, Flemming, nu driver du vist gæk!

Måske din ide nu bliver brugt i markedsføringen af "sølvpapir"? nu hvor det måske også viser sig at varmepumperne fra sortimentet, måske slet ikke er så fantastiske!

sorry!

Med venlig hilsen
ktm

Hej.

Husk lige at det er 70% som er infrarød stråling, hvor man kun udnytter de 30% ved konvektionsvarmen, derfor er den reflektive membran/opdeling kanon god

Tyskerne har i en del år forsket i infrarød varme, det har nu slået godt igennem i udlandet Hvor mange generationer mon det tagert inden den slår igennem her i lille Danmark
Infrarød varme kan spare op til 50% men kan også bruges som punktvarme, hvis det er nødvendig. Det er således med infrarød varme, at det varmer konstruktioner, møbler og personer op før luften som konvektionsvarmen opvarmer først.

PE

Ærgerligt at være et misforstået geni!

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 02 feb 2010 15:16
Naarrhh, Flemming, nu driver du vist gæk!

Måske din ide nu bliver brugt i markedsføringen af "sølvpapir"? nu hvor det måske også viser sig at varmepumperne fra sortimentet, måske slet ikke er så fantastiske!

sorry!

Jamen har de varmepumper da ikke det der specielle fordampersystem, der giver cop 200 ned til -500gr

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis