Tør man købe en Kinapumpe?

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand varmepumpe til hele huset, de etablerede (Nibe, CTC, Danfoss, etc etc) ligger mellem 70.000 til 100.000, det er dyrt her og nu. Så er der f.eks den af typen invest (9kw, med varmepatron), den koster komplet omkr. 27.000 + evt varmtvandstank, det er en himmelsk forskel, er der lige stor forskel på kvalitet, som  pris?

Ville være fint om nogen havde input til dette, se evt på:
www.sp-klimaservice.dk,

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej med jer

Lyder alt fint, jeg ville bare tro at EN her har prøvet en form for billig Luft/vand varmepumpe, og sige:
De billige luft/vand varmepumper er de aller aller bedste i verden, de dyre stinker

Spøg til side, tak for indspark alle sammen, og god jul, julen her holdes "på den blå hylde"
i nordsøen, sådan er livet nu engang, men ville hellere være hjemme
Skrevet af braat på 22 dec 2009 14:34
Hovsa, nu kan jeg se at det pludseligt blev til at jeg syntes det var godt at købe en dyr varmepumpe frem for en billig, det syntes jeg ikke.
Selvfølgelig er de dyre varmepumper bedre end de billige, men det ændrer ikke på, at både en dyr og en billig varmepumpe er forfærdeligt dyre idrift så vidt jeg kan se, hvis temperaturen falder til frysepunktet eller under dette, da falder cop værdien jo til 2 eller mindre, dvs at det bliver en ren el radiator, du får stort set ikke mere ud af dem end du propper ind.
Derfor mener jeg at man skal holde sig fra luft/luft og luft/vand baserede varmepumper og istedet gå efter enten jordvarme da ctemperaturen ikke falder til under fryse punktet nede i jorden og derfor beholder den en cop værdi på 4-5 hvilket jo er optimalt, og hvis man ikke er til jordvarme må en flis stoker eller et pillefyr vel være modellen


Hej.

Hvis du kunne beregne din besparelse ved forskellige pumpemodeller, så havde du ikke udtalt dig som du her gør.

PE

Skrevet af pev på 24 dec 2009 16:57
Hej.

Hvis du kunne beregne din besparelse ved forskellige pumpemodeller, så havde du ikke udtalt dig som du her gør.
Hvad mener du ?

Skrevet af braat på 25 dec 2009 01:50
Hvad mener du ?



Jeg mener, du har selvfølgelig din ret til at udtale dig om din mening, men jeg kan se at du overhovedet ikke har forstand på varmepumper og dens drift, det er du med til at gøre andre smask forvirret, hvad de skal, jeg har daglig sådanne personer i telefonen.

Du nævner at luft/luft og luft vand bør forbydes, der er da noget vrøvl.
Vi har rigtig mange som har konverteret fra elvarme til luft til luft-varme. Jeg kan love dig for at de er rigtig glade, for de har en rigtig dejlig varme til 1/4 af den pris de har betalt for elvarmen.

Hvad angår jordvarme, prøv så at kigge på Ok.dk de har lavet en beregning på jord og luft/vand-varme. Jordvarmen skal helst kunne blive 35-50 år inden den har tjent sig ind overfor luft til vand-varmepumpen.

En sidste ting er at hverken stoker eller flisfyr er billigere i drift en en god varmepumpe, hvis du påstår det, så kan man selv lave brændselet fra egen skov.

PE

Skrevet af pev på 25 dec 2009 11:04


Jeg mener, du har selvfølgelig din ret til at udtale dig om din mening, men jeg kan se at du overhovedet ikke har forstand på varmepumper og dens drift, det er du med til at gøre andre smask forvirret, hvad de skal, jeg har daglig sådanne personer i telefonen.

Du nævner at luft/luft og luft vand bør forbydes, der er da noget vrøvl.
Vi har rigtig mange som har konverteret fra elvarme til luft til luft-varme. Jeg kan love dig for at de er rigtig glade, for de har en rigtig dejlig varme til 1/4 af den pris de har betalt for elvarmen.

Hvad angår jordvarme, prøv så at kigge på Ok.dk de har lavet en beregning på jord og luft/vand-varme. Jordvarmen skal helst kunne blive 35-50 år inden den har tjent sig ind overfor luft til vand-varmepumpen.

En sidste ting er at hverken stoker eller flisfyr er billigere i drift en en god varmepumpe, hvis du påstår det, så kan man selv lave brændselet fra egen skov.

selvfølgeligt er luft/luft bedre end el varme, men det er dårligere end jordvarme, og sådan er det bare .jeg vil undlade at synke ned på dit niveau og komme med personlige angreb siden det ikke fremmer den seriøse debat.
Annonce
Skrevet af braat på 25 dec 2009 13:37

selvfølgeligt er luft/luft bedre end el varme, men det er dårligere end jordvarme, og sådan er det bare .jeg vil undlade at synke ned på dit niveau og komme med personlige angreb siden det ikke fremmer den seriøse debat.


Personer som dig burde ikke være her i forummet.

Jeg har aldrig sagt at jordvarme er dårligt, vi sælger det selv, hvis kunden insissterer derpå, men forrentningen af merprisen jordvarmeanlægget har vil aldrig kunne betale sig tilbage ifh.t luft til vand-varmepumperne.


PE

PEV, sikke da et velunderbygget og oplysende indlæg du der kom med.
Så er vi alle vel orienteret og har de bedste forudsætninger for at vælge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu blev det da morsomt, jeg kunne ikke lade være med at finde et par af PEVs guldkorn, bare lige for at opsumere på hans visdom

-------------------------------

pev: Personer som dig burde ikke være her i forummet.

kommentar: Er der ikke dig der er en snotvalp nu der skal tørres bag øret.... eller er det kun os andre ?

-------------------------------

pev: Jeg forstår slet ikke hvorfor du svarer her på siden, når ikke du ved en skid om hvad du taler om.

kommentar: Nej sikkert ikke, men et ved jeg, at du prøver at platte os andre !

-------------------------------

pev: Hvis du har læst rigtig på lektien, aå vidste du også at jeg var i branchen.

kommentar: Hvordan skulle man vide det ? Tror du at folk laver en 100% baggrunds tjek på alle der poster ? Bekend kulør eller luk arret !

-------------------------------

pev: Jeg må da tilstå, at jeg er noget spændt i disse kolde dage, på om der ringer kunder som har problemer med at få Ecodanen til at køre

kommentar: Ja det var jeg også, men det strømmede åbenbart ikke ind med indlæg hvor pumpen gav op så snart temperaturen kom under 10+ grader !

-------------------------------

pev: Jeg vil helst ikke nævne navnet på pumpen. Jeg ved at den sælges i stor stil fra butikker som ikke ved ret meget om varmepumper.

kommentar: Der er et godt jysk ord for personer som opfører sig på den måde... fjols.

-------------------------------

pev: Hvad angår køb at varmepumpe i Sverige. Er der garanti på disse varer som der er her i Danmark, det tror jeg ikke?

kommentar: Ok, gik den så gik den.

-------------------------------

pev: Mit bedste råd, hold fingrene langt væk fra de billige pumper, du får kun problemer med pumpen og især konen fordi i har ingen varme når det bliver under +3 grader.

kommentar: Da du ikke har kunne/ville bevise denne udtalelse må man jo konkludere du enten ikke kan eller har en skjult dagsorden.

-------------------------------


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Skrevet af DangMan på 26 dec 2009 10:39
Nu blev det da morsomt, jeg kunne ikke lade være med at finde et par af PEVs guldkorn, bare lige for at opsumere på hans visdom

-------------------------------

pev: Personer som dig burde ikke være her i forummet.

kommentar: Er der ikke dig der er en snotvalp nu der skal tørres bag øret.... eller er det kun os andre ?

-------------------------------

pev: Jeg forstår slet ikke hvorfor du svarer her på siden, når ikke du ved en skid om hvad du taler om.

kommentar: Nej sikkert ikke, men et ved jeg, at du prøver at platte os andre !

-------------------------------

pev: Hvis du har læst rigtig på lektien, aå vidste du også at jeg var i branchen.

kommentar: Hvordan skulle man vide det ? Tror du at folk laver en 100% baggrunds tjek på alle der poster ? Bekend kulør eller luk arret !

-------------------------------

pev: Jeg må da tilstå, at jeg er noget spændt i disse kolde dage, på om der ringer kunder som har problemer med at få Ecodanen til at køre

kommentar: Ja det var jeg også, men det strømmede åbenbart ikke ind med indlæg hvor pumpen gav op så snart temperaturen kom under 10+ grader !

-------------------------------

pev: Jeg vil helst ikke nævne navnet på pumpen. Jeg ved at den sælges i stor stil fra butikker som ikke ved ret meget om varmepumper.

kommentar: Der er et godt jysk ord for personer som opfører sig på den måde... fjols.

-------------------------------

pev: Hvad angår køb at varmepumpe i Sverige. Er der garanti på disse varer som der er her i Danmark, det tror jeg ikke?

kommentar: Ok, gik den så gik den.

-------------------------------

pev: Mit bedste råd, hold fingrene langt væk fra de billige pumper, du får kun problemer med pumpen og især konen fordi i har ingen varme når det bliver under +3 grader.

kommentar: Da du ikke har kunne/ville bevise denne udtalelse må man jo konkludere du enten ikke kan eller har en skjult dagsorden.

-------------------------------

I tror måske stadig på nissen.

Hold da hel ferie vor bliver i taget i skægget her sidst på året, løber det ik koldt ned af ryggen hva

Hvorfor får vi ingen debat om Aluthermoen igen, jeg har ellers nævnt den her i tråden. Har i fundet ud af at den virker perfekt!!!! Åh ja, den sælger jeg jo også, så den dur nok heller ik

Julehilsen fra drillenissen




PE

Mon ikke du skulle stille julesnapsen til side nu, PEV?
Uanset hvor god en varmepumpe du vil sælge, så skader du mere end du gavner fra nu af.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis