Tør man købe en Kinapumpe?

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand varmepumpe til hele huset, de etablerede (Nibe, CTC, Danfoss, etc etc) ligger mellem 70.000 til 100.000, det er dyrt her og nu. Så er der f.eks den af typen invest (9kw, med varmepatron), den koster komplet omkr. 27.000 + evt varmtvandstank, det er en himmelsk forskel, er der lige stor forskel på kvalitet, som  pris?

Ville være fint om nogen havde input til dette, se evt på:
www.sp-klimaservice.dk,

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej KTM.

Jeg tror nok de fleste har drukket flere julesnaps end mig, tror det er blevet til 4 stk denne jul

Tror heller ikke du skal vælge hvornår jeg skal holde med at give indlæg her, det er der andre som skal tage stilling til, men så lang tid der er så meget virus herinde, så skal den bekæmpes med næb og klør.


PE

.... de 4 stk. ... var det flasker??

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej God Efterjul

I kan gå ind på www.varmepumpsforum.com ,Varmepumper och installationsfråger, Luft / Vaten-varmepumper
se under Energicentrapumpen officiel tråd der er 218 sider med de besværligheder der er forbundet med Kinapumper
jeg har selv en den kan max lave 32 grader fremløb på 100m2 gulvvarme ved de temp vi har haft i julen jeg har monteret
en luft / luft pumpe for at have varme på 170m2 problemet er varmeoptager den er lukket med is 10-15 min efter afrimning
så ydelsen falder til ca.2,5KW

Poul Larsen
Hej Poul, kan du fortælle os hvad mærke den er?
Annonce
Helst ikke jeg har solgt nogle stykker i god tro,men man har vel lov at blive klogere, men det har været en dyr erfaring,
den ligner den fra VVS Eksperten,men gå ind på Varmepumpsforum der kan i læse om alle problemerne, Invest er også
imellem

MVH
Poul
Godt Nytår
Hejsa Poul.
Hvorfor vil du ikke fortælle hvilke mærke det er ?

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Skrevet af Poul Larsen på 30 dec 2009 20:53
Helst ikke jeg har solgt nogle stykker i god tro,men man har vel lov at blive klogere, men det har været en dyr erfaring,
den ligner den fra VVS Eksperten,men gå ind på Varmepumpsforum der kan i læse om alle problemerne, Invest er også
imellem

MVH
Poul
Godt Nytår


Hej Poul.

Dejlig at du mener det samme som jeg, man skal ikke stemple et navn herinde, men udfra det du nævner, så er det ikke svært at regne ud hvilken pumpe du mener.

Jeg Har også prøvet at advare de andre her på tråden, men synes ikke det har båret frugt.
 
Den maskine som er et nummer større er jeg ved at testkøre, og det ser ud til at den kører rigtig godt selv ved -12 grader. Afisningen tager kun ca. 2 min. uden at den trækken meget effekt ud af inderdelen igen.

Synd at du også har erfaret det samme som jeg har. Heldigvis har vi kun 3 maskiner ude at køre.

Godt nytår

PE

Skrevet af braat på 25 dec 2009 13:37

selvfølgeligt er luft/luft bedre end el varme, men det er dårligere end jordvarme, og sådan er det bare .jeg vil undlade at synke ned på dit niveau og komme med personlige angreb siden det ikke fremmer den seriøse debat.
Hej Næstformand.

Man skulle ikke tro at du arbejder med varmepumper med den udtalelse om at jordvarme er billigere i drift end luft til luft-varmepumper, det regnestykke må du gerne lave for mig, tror du har sat kommaet forkert


PE

Hæhæ... Pev :-)

Enten har du fået for meget champagne. Eller også har du sakset det forkerte indlæg ;-)
Det er Braat der udtaler sig i Do...

Jeg har selv sat en luft/luft op i stuen for at spare på kronerne til luft/vand'en. Så an jeg holde fremløbstemperaturen længere nede, g nyde godt af den varme luft, istedet.

Godt nytår!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis