Tør man købe en Kinapumpe?

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand varmepumpe til hele huset, de etablerede (Nibe, CTC, Danfoss, etc etc) ligger mellem 70.000 til 100.000, det er dyrt her og nu. Så er der f.eks den af typen invest (9kw, med varmepatron), den koster komplet omkr. 27.000 + evt varmtvandstank, det er en himmelsk forskel, er der lige stor forskel på kvalitet, som  pris?

Ville være fint om nogen havde input til dette, se evt på:
www.sp-klimaservice.dk,

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Næstformanden på 01 jan 2011 17:58
Hæhæ... Pev :-)

Enten har du fået for meget champagne. Eller også har du sakset det forkerte indlæg ;-)
Det er Braat der udtaler sig i Do...

Jeg har selv sat en luft/luft op i stuen for at spare på kronerne til luft/vand'en. Så an jeg holde fremløbstemperaturen længere nede, g nyde godt af den varme luft, istedet.

Godt nytår!

Næstformanden


Hej.

Jeg ku heller ikke forstå at du ku finde på sådan noget vrøvl

Os godt nytår til dig.

PE

Skrevet af lynæs på 18 dec 2009 20:11

       Når man vandrer rundt i kinesiske byer, ser man disse tingester overalt, så de må ha' en vis erfaring i at fremstille dem.



Hvis i nu kigger efter når i er afsted på sommerferie, så er næsten 99% af de klimaanlæg man ser faktisk meget kendte mærker f.eks Sanyo, Hitachi Toshiba. daikin etc.

Køletekniker & Energiteknolog.

PEV.

Jeg har lige været på et kursus hos Vølund i Sverige, og der griner de også af dig!
Og en af tingene de er meget forundret over er dine Excel ark, f.eks dette HER 
Jeg begriber ikke hvordan du kan tillade dig at lukke så meget puha ud, hvis du har så meget forstand på tingene som du prøver at give udtryk for så begriber jeg ikke at du i det heltaget tør at sige at en Luft/vand har bedre COP en et jordvarme anlæg.

Køletekniker & Energiteknolog.

Skrevet af [email protected] på 03 jan 2011 22:59
PEV.

Jeg har lige været på et kursus hos Vølund i Sverige, og der griner de også af dig!
Og en af tingene de er meget forundret over er dine Excel ark, f.eks dette HER 
Jeg begriber ikke hvordan du kan tillade dig at lukke så meget puha ud, hvis du har så meget forstand på tingene som du prøver at give udtryk for så begriber jeg ikke at du i det heltaget tør at sige at en Luft/vand har bedre COP en et jordvarme anlæg.

Hej Hr kollega Grønkjær

Nu bliver du vist personlig.

De regneark som du her taler om, det er en ingeniører som har lavet, husk på at forrentningen af investeringen er med i beregningen og så vidt jeg har erfaret, så er jordvarme noget dyrere at etablere end luft til vand-anlæggene. 

Jeg har altid sagt at luft til vand-varmepumpe er billigere i drift ved en normal vintertemp. Det har jeg selv erfaret da jeg selv har haft begge dele, så grin i bare.

Hilsen
 
Bygningshåndværker. Energi/bygge/køle-tekn.
 


PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis