Tør man købe en Kinapumpe?

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand varmepumpe til hele huset, de etablerede (Nibe, CTC, Danfoss, etc etc) ligger mellem 70.000 til 100.000, det er dyrt her og nu. Så er der f.eks den af typen invest (9kw, med varmepatron), den koster komplet omkr. 27.000 + evt varmtvandstank, det er en himmelsk forskel, er der lige stor forskel på kvalitet, som  pris?

Ville være fint om nogen havde input til dette, se evt på:
www.sp-klimaservice.dk,

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
LOL så var der sq noget om det
PEV: det vil sq klæ dig at melde kulør istedet for det der fedtspilleri og uld i mund.... sq syndt der ikke er en ignore funktion her på boarded

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Vel vel, spørgsmålet var:
Køber man en kinapumpe, 9 KW plus 2 KW varmepatron
Opvarmning af c.a 120 kvm gulvbåret varme

Hvad slags tank skal man så bruge, tænker på enten kombineret til brugsvand og gulvbåret varme (hvis det går), ellers kun til brugsvand, 5 stk i familien
Nu skal jeg heldigvis ikke ud at købe varmepumpe... det er alt for dyrt, sammenlignet med min eksisterende fjernvarmeinstallation og brændeovnen.

Det ville aldrig i min levetid kunne tjene sig selv hjem, at skifte... og jeg er ikke så gammel endda...

Men jeg ville da uden videre kaste mig ud i Kinapumpeprojektet, om ikke andet, så for spændingens skyld. Hvis jeg altså skulle købe.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tak for støtten jbr
Skrevet af DangMan på 21 dec 2009 10:15
LOL så var der sq noget om det
PEV: det vil sq klæ dig at melde kulør istedet for det der fedtspilleri og uld i mund.... sq syndt der ikke er en ignore funktion her på boarded

Hej DangMan

Synes du skulle ta at tørre dig bag ørene, du lyder som en stor forkælet hvalp.

Jeg forstår slet ikke hvorfor du svarer her på siden, når ikke du ved en skid om hvad du taler om.

Trods det håber jeg du/i får en god jul

PE

Annonce
Hey ravmagn.

Prøv lige at undersøge hvad varmepumpen gør, mht. radiatorvandet.
Min Altherma, varmer brugsvandet op og gemmer det i min varmtvandsbeholder (Som har et 9 kW varmelegeme i tilfælde af kompressorfejl)
Radiatorvandet/vand til gulvvarmen bliver varmet op, når der er behov for varme.
Der sidder en trevejsventil, der skifter mellem VVB og radiator /gulvvarme. Jeg kan selv bestemme om den skal det ene eller andet!

Der sidder også en 3 kW varmelegeme i veksleren. Den kan så klare opvarmningen, hvis det bliver så koldt udenfor at varmepumpen ikke kan følge med. Det er dog ikke sket endnu. I lørdags dag jeg skulle til at i seng, kikkede jeg lige til systemet. Den kørte på varmepumpedrift, uden elvarme og temperaturen var nede på - 15.2 grader.
Og elvarmen har ikke kørt endnu!!


Hvis du kan finde et link til det du vil købe, skal jeg gerne tage et kik på det. Men det er lidt svært at sidde her og sige om det er iorden. Tal på et papir er jo let at snyde med... ;-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak for venligt svar Næstformanden. Man kan læse alt om pumpen her:

http://www.investliving.se/energi.asp

Der er flere PDF dokumenter at trykke på, jeg ser med glæde frem til lidt input:o)

Mvh
ravmagn
Desværre er de par venner, jeg har i Kina bosat i det sydlige, hvor man kun bruger dem til afkøling, en pris på dem er nok ikke int.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har for nemheden skyld vedhæftet docs, håber det virker, første gang jeg prøver det

Der er dog mere info, såsom effektkurve etc på hjemmesiden.
Skrevet af pev på 21 dec 2009 19:25

Hej DangMan

Synes du skulle ta at tørre dig bag ørene, du lyder som en stor forkælet hvalp.

Jeg forstår slet ikke hvorfor du svarer her på siden, når ikke du ved en skid om hvad du taler om.

Trods det håber jeg du/i får en god jul

Ja og du burde stadig lære at bekende kulør Jeg er da muligvis forkælet, men det ændre ikke på det faktum at jeg ALTID bliver sur/knotten når folk som dig krydser min vej.
Glædelig jul til dig også

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis