Tør man købe en Kinapumpe?

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand varmepumpe til hele huset, de etablerede (Nibe, CTC, Danfoss, etc etc) ligger mellem 70.000 til 100.000, det er dyrt her og nu. Så er der f.eks den af typen invest (9kw, med varmepatron), den koster komplet omkr. 27.000 + evt varmtvandstank, det er en himmelsk forskel, er der lige stor forskel på kvalitet, som  pris?

Ville være fint om nogen havde input til dette, se evt på:
www.sp-klimaservice.dk,

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pev på 20 dec 2009 14:57


Hej

Jeg vil helst ikke nævne navnet på pumpen. Jeg ved at den sælges i stor stil fra butikker som ikke ved ret meget om varmepumper.

Det bedste råd jeg kan give til alle som vil have en luft/vand-varmepumpe.
Køb en kvalitetsmaskine som de giver garnti for kan give den samme effekt ned til -15 grader, den virker  og er langt den billigste i sidste ende..

Jeg kan ikke komme udenom at tænke på at du muligvis har en skjult agenda med den måde du opfører dig på ! Jeg vil nok ikke lægge ret meget vægt på dine udtalelser fremover.


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

sad og kiggede på de pumper i dit link jbr, en af varmepumperne har en optaget effekt på 1800 w, lad os sige at den er nød til at køre fuld effekt i vintermånederne. så er det 1.8 x 24 .x 30 x 5 x 2 = 13000 kr (optaget effelt x timer i døgnet x dage pr mdr x vinter mdr x el pris) og det er prisen for opvarmning hvis du kan nøjes med de 5,2 kw opvarmnings effekt som den har(hvis den kører med cop 4), i et typisk hus skal man bruge min 2 af den slags for at holde varmen når det bliver koldt og så begynder det at blive dyrt, og hvis det bliver rigtigt koldt så cop værdien falder til 2 som der stod under teknisk data på pumpen har du kun 2 x 1,8 x 2 =7,2 kw opvarmning, og det var ved 2 stk varmepumper.
Jeg ville passe på med at satse udelukkende på varmepumper, og i alle tilfælde have en god brænde ovn stående klar .

ps : kan godt være at det er lidt anderledes for nogle pumper end for andre, men jeg tror at det generelt giver et rigtigt billede det jeg skrev
Hej Braat

Der er nogle personer her på siden, som ikke tror en døjt på hvad vi siger, mon de har en af de billige pumper, som skal give den fulde effekt til beboelsen, det tror jeg næppe

Vi møder ganske få på messer som næsten flyver hel oppe under taget, som både kalder os løgnere og bedragere  Synes sgu det er lidt synd for dem, at de skal gå og fyre i træfyret fordi de ikke har fået blinkersen af for at vi virkelig taler sandt.

Jeg må da tilstå, at jeg er noget spændt i disse kolde dage, på om der ringer kunder som har problemer med at få Ecodanen til at køre, heldigvis er der ikke nogle som har klaget overhovedet på varmeeffekten, selvom at der har været ned til omkring 15-18 minusgrader.

Jeg må indrømme, at det irriterer min blindtarm, at der sidder nogle uspidse knive som laver ubegrundet røre i dammen.

God jul til alle også dem i dammen

PE

pev.

Uden at ha' forstand på det tekniske, må jeg da sige at du har fået svar, som fortjent. Det er jo mere end almindeligt underligt at skrive, jeg ved noget, jeg vil bare ikke sige det. Du kunne uden at bryde reglerne ha' meddelt at du var i branchen, og jeres firma solgte et produkt, som du kunne anbefale. Du må jo have forudsætningen for at opstille de vigtigste forudsætninger (specifikationer) for en, som kan klare det det danske klima. Og vel også kunne opstille en cost-benefit udregning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Skrevet af lynæs på 21 dec 2009 08:29
pev.

Uden at ha' forstand på det tekniske, må jeg da sige at du har fået svar, som fortjent. Det er jo mere end almindeligt underligt at skrive, jeg ved noget, jeg vil bare ikke sige det. Du kunne uden at bryde reglerne ha' meddelt at du var i branchen, og jeres firma solgte et produkt, som du kunne anbefale. Du må jo have forudsætningen for at opstille de vigtigste forudsætninger (specifikationer) for en, som kan klare det det danske klima. Og vel også kunne opstille en cost-benefit udregning.

Hej.

Hvis du har læst rigtig på lektien, aå vidste du også at jeg var i branchen.
Hvorfor skulle i have en chance for at vide jeg arbejde i branchen, havde de/i haft en fornuftig forståelse/udtalelse, så havde jeg også været med på banen, men sådan en gang klogerier, det kommer vi ikke langt med.
Skyd bare løs, dem der gør det, det er dem som bare snakker og ikke vil høre hva der er bedst og billigst i sidste ende.


PE

PEV

Prøv lige at se på en del andre proffer som er aktive her på forum, som beredvilligt øser ud af deres viden til glæde for os andre.

Nu har jeg været med her så længe, så jeg også husker, hvorledes du meget heftigt, voldsomt og ligefrem agressivt markedsførte din isoleringsfolie. Alle der gik imod dine postulater, var jo nærmest skingrende skøre idioter.



Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er det jo sådan at tråden starter med et spørgsmål, som ønskes besvaret, hvem der ellers byder ind har spørgeren jo ingen indflydelse på, så du kunne måske ha' hjulpet ham, og set bort fra andre indlæg. Men med din hovne indstilling, jeg alene vide, var der nok alligevel ikke kommet noget positivt ud af det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af ktm på 21 dec 2009 08:46
PEV

Prøv lige at se på en del andre proffer som er aktive her på forum, som beredvilligt øser ud af deres viden til glæde for os andre.

Nu har jeg været med her så længe, så jeg også husker, hvorledes du meget heftigt, voldsomt og ligefrem agressivt markedsførte din isoleringsfolie. Alle der gik imod dine postulater, var jo nærmest skingrende skøre idioter.

Hej KTM

Jo da, jeg ved udmærket hvem der ved noget om varmepumper her på siden, men jeg ved nu også at alle og enhver sælger den bedste pumpe der findes på markedet, sikke noget vrøvl, prøv lige at kigge på vg.no så bliver de fleste meget klogere.
Hvad angår Aluthermo, så var jeg lige klar til at give den næste forklaring på hvor god den er  fo vi har det sidste bygget på et parcelhus på 135 m² hvor der er lagt Aluthermo ind i loftet.
Normalt er overfladetemperaturen 25-27 grader på et klimkegulv, her skal man højst have 22 grader i overfladetemperatur, ellers sidder man og sveder, kan du give en forklaring på det?
Opvarmningsomkostningerne pr md. her i den kolde vintertid ligger på omkring 400 kr. for opvarmingen.
Uanseet hvor mange der ikke tror på produktet, så har vi solgt en del efterhånden, og der er ingen endnu som er utilfreds tværtimod  Jeg synes dem som kritiserer produktet, lad vær inden du har mærket hvor effektiv det er. 
Den der med, den som griner til sidst, griner bedst, den passer.... 



PE

Skrevet af lynæs på 21 dec 2009 08:48
Nu er det jo sådan at tråden starter med et spørgsmål, som ønskes besvaret, hvem der ellers byder ind har spørgeren jo ingen indflydelse på, så du kunne måske ha' hjulpet ham, og set bort fra andre indlæg. Men med din hovne indstilling, jeg alene vide, var der nok alligevel ikke kommet noget positivt ud af det.


Hej igen.

Jeg er bestemt ikke hoven, jeg er bare konsekvent ik andet

PE

Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis