Tør man købe en Kinapumpe?

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand varmepumpe til hele huset, de etablerede (Nibe, CTC, Danfoss, etc etc) ligger mellem 70.000 til 100.000, det er dyrt her og nu. Så er der f.eks den af typen invest (9kw, med varmepatron), den koster komplet omkr. 27.000 + evt varmtvandstank, det er en himmelsk forskel, er der lige stor forskel på kvalitet, som  pris?

Ville være fint om nogen havde input til dette, se evt på:
www.sp-klimaservice.dk,

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Pas på hvad du køber af varmepumpe.

Hvis du køber en varmepumpe direkte fra Kina, så kan du godt regne med at den ikke kan klare de nordiske temperaturer

Hvis du kigger på billedet, så er der rigtig mange Mitsubishi som hænger på væggen, selv dem turde jeg ikke købe uden at de gik gennem en dansk forhandler, tænk på garantien.

Mit bedste råd, hold fingrene langt væk fra de billige pumper, du får kun problemer med pumpen og især konen fordi i har ingen varme når det bliver under +3 grader.

God jul

PE

jbr: Det er en af old school ellerterne med blå motor Det er et kanonn køretøj, man ved bare det blir en god dag når man kører i den, jeg har aldrig prøvet at så mange folk vinker til en når man kommer kørende... føler sig helt royal

Ravmagn: Ja desværre er der ikke de store erfaringer med kina pumperne,men det kommer forhåbentlig. Måske kan jeg jo blive en af de første til at lave et indlæg.

Pev: Man skal jo nok lige tjekke hvilke drifts temperaturer den virker i, men det kan man jo heldigvis læse i manualen. Som jeg læser tråden vil folk købe dem igennem dansk/svensk forhandler, jeg tror bestemt heller ikke det er en fordel at importere en fra kina.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hej.

Hvad mener du lige.

Vores FD25 giver fuld effekt ned til -15 grader og varmer ned til -30 det er der ikke mange som gør.

Jeg har også en af de billige luft/vand-varmepumper, den dør når udetemperaturen kommer ned på +3 grader. Selvom at den billige luft/vand-pumpe får hjælp fra et stoker, så er gastemperaturern ikke over 25 grader når udetemperaturen er -2 grader  Mon ikke man så skal slukke for skidtet og lade stokeren overtage varmedriften.

Pumpen som jeg her nævner, reklameres til at kunne op varme op til 200 m² og ned til -12 grader  Sikke noget vrøvl!!! Efter min overbevisning, så skulle alle de billige varmepumper forbydes, de forbruger mere end de giver tilbage i varmeeffekt og køberen bliver endnu mere fattig. Min erfaring er hvis man køber en kvalitetspumpe, så er man godt kørende

Hvad angår køb at varmepumpe i Sverige. Er der garanti på disse varer som der er her i Danmark, det tror jeg ikke?

Der bliver også nævnt i tråden at han opvarmer ca. 100 m² for omkring 9 kr/døgn. den tror jeg ikke hel på. snittet ligger på et forbrug på omkring 208 Watt/h m²-forbruget ligger på 2 Watt/m²  Mon ik lige det skal forklares, eller granskes igen

PE

Pev: Hvis du har en varmepumpe der står af ved +3 grader og der står noget andet i brugsvejledningen, så burde du da gå til ombudsmanden !
Kan du evt. oplyse fabrikat på den billige pumpe så man kan holde sig fra den ?

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Annonce
Skrevet af pev på 20 dec 2009 09:38
Hej.

Hvad mener du lige.

Vores FD25 giver fuld effekt ned til -15 grader og varmer ned til -30 det er der ikke mange som gør.

Jeg har også en af de billige luft/vand-varmepumper, den dør når udetemperaturen kommer ned på +3 grader. Selvom at den billige luft/vand-pumpe får hjælp fra et stoker, så er gastemperaturern ikke over 25 grader når udetemperaturen er -2 grader  Mon ikke man så skal slukke for skidtet og lade stokeren overtage varmedriften.

Pumpen som jeg her nævner, reklameres til at kunne op varme op til 200 m² og ned til -12 grader  Sikke noget vrøvl!!! Efter min overbevisning, så skulle alle de billige varmepumper forbydes, de forbruger mere end de giver tilbage i varmeeffekt og køberen bliver endnu mere fattig. Min erfaring er hvis man køber en kvalitetspumpe, så er man godt kørende

Hvad angår køb at varmepumpe i Sverige. Er der garanti på disse varer som der er her i Danmark, det tror jeg ikke?

Der bliver også nævnt i tråden at han opvarmer ca. 100 m² for omkring 9 kr/døgn. den tror jeg ikke hel på. snittet ligger på et forbrug på omkring 208 Watt/h m²-forbruget ligger på 2 Watt/m²  Mon ik lige det skal forklares, eller granskes igen

Du kan roligt købe en varmepumpe fra Sverige - deres garanti er god nok og produkterne er lavet til det Nordiske klima.

Har selv 2 stk. Panasonic, den ene fik en ny motor uden beregning og op til 1.000 S.Kr til montering i DK.


Skrevet af DangMan på 20 dec 2009 14:14
Pev: Hvis du har en varmepumpe der står af ved +3 grader og der står noget andet i brugsvejledningen, så burde du da gå til ombudsmanden !
Kan du evt. oplyse fabrikat på den billige pumpe så man kan holde sig fra den ?


Hej

Jeg vil helst ikke nævne navnet på pumpen. Jeg ved at den sælges i stor stil fra butikker som ikke ved ret meget om varmepumper.

Det bedste råd jeg kan give til alle som vil have en luft/vand-varmepumpe.
Køb en kvalitetsmaskine som de giver garnti for kan give den samme effekt ned til -15 grader, den virker  og er langt den billigste i sidste ende..


PE

Der er jo lige det ved det at der i det nordlige Kina er koldere end her, så dem de bruger der, må kunne bruges her.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Invest LVE 06 til ca. 20 K
Invest LVE 09 til ca. 27 K

http://www.trend-import.dk/group.asp?group=5

Ser ud til at være billige, hvis man er til den slags.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er nemlig dem der jeg har kig på Men men, ville være godt om nogen havde erfaring med dem, so sagt tænker jeg på den som hedder 09, den har 2 KW varmepatron, går også ud fra at man må have en brugstank, som evt har en ekstra patron til opvarmning op til nødvendig brugsvands temp?
Det er lidt fristende, når den kommer til at koste max 35.000 i materaler, når de etablerede ligger på det dobbelte, eller er der nogen der har et godt bud på en såkaldt etableret til c.a 50.000 måske?
Der er yderligere 54 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis