Kondens eller utæt - Ståltag med filt.

Hej

Jeg har fået nyt tag på mit skur, det er stål med anti-kondens filt...
Men det pisser ned, jeg ved ikke om det er fordi det er utæt eller om det er kondens.

Det er i den "lave" ende det drypper, inden længe går skuret i råd.

Selve "filtet" går helt ud til afslutningen som altså er ude ved tagrenden.

Nogle ideer?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Peter Jensen

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er sikkert kondens.

Af med taget, og på med et par krydsfiner og derefter pap, det ved man da hvad er.

Ståltage med filt eller ej, vil altid give problemer med kondens.
Er der lidt fald på skuret ?
Så kunne det jo reddes med undertag....
Den eneste måde du kan fjerne kondens fra en stålplade er min 50mm isolering med pap på

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Der er en smule fald, ved ikke helt hvor mange grader..
Tror jeg forsøger med undertag, da det er lidt surt at smide det på genbrugspladsen.

Tilføjet.
De gamle tagplader var plastik, de havde lidt kondens men slet ikke i den grad...

 


Med venlig hilsen

Peter Jensen

Annonce
Det ligner fuldstændig det samme problem jeg havde, da jeg lagde samme tag på min gamle carport for et par år siden.... mine plader skulle bundskrues, og producenten påstod de var tætte ved min 1% fald (hvilket der netop var). MEN MEN - skruerne med indbygget membran (dem der spændes så den bliver fladmast) var IKKE tætte ved denne hældning. Vandet tissede ind. Jeg forsøgte at løsne skruerne, give dem lidt Tagtæt-fuge og så skrue dem i igen - det hjalp ikke. jeg forsøgte også med helt andre skruer; nogle hvor der var en gummikrave på istedet. Det hjalp heller ikke. Tilsidst købte jeg et nyt billigt plastiktag og lagde på istedet - denne gang TOPskruede jeg dem fast. Tror jeg sloges med det i 6 mdr on-and-off... mega frustrerende.

Af skade bliver man klog.... næste gang vælger jeg tagpap!



/Bellini

 

I øvrigt; du skriver i "den lave ende". Det var også i den lave ende på min carport; tjek næste gang det regner, om ikke der står vand rundt om skruerne, netop fordi faldet er for lille til det løber forbi.

/Bellini

 

Går filten helt ud i udhænget? For hvis der ik er meget fald på kan filten trække fugt fra tagvandet når det drypper udover stålpladekanten..Så prøv at fjerne filten de yderste 10-15 cm og evt med en tang bukke stålpladenkanten nedad så du laver en lille drypnæse
Hej Paddy

Ja filten gå ud under udhænget, prøver din løsning og ser om det hjælper.

Hej Belinni

Mine skruer er med gummi gummikrave, men er også bundskruet som det der gav dig prøblemer...og ja det er mega frustrerende.

Med venlig hilsen

Peter Jensen

lad være med at begynde at bukke i dine stålplader det vil ALDRIG blive pænt. er der fodblik ved enden af filten??
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis