Kondens eller utæt - Ståltag med filt.

Hej

Jeg har fået nyt tag på mit skur, det er stål med anti-kondens filt...
Men det pisser ned, jeg ved ikke om det er fordi det er utæt eller om det er kondens.

Det er i den "lave" ende det drypper, inden længe går skuret i råd.

Selve "filtet" går helt ud til afslutningen som altså er ude ved tagrenden.

Nogle ideer?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Peter Jensen

Hej Jeg har fået nyt tag på mit skur, det er stål... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle

Så er filtet fjernet på det yderste plade og en silikone pølse er lagt på som en slags drypnæse.

Så må vi se om det hjælper, skal nok holde jer opdateret om det er en løsning der fungerer.

Tusind tak for jeres svar.

Flot silikone pølse ikke, ha ha...


Med venlig hilsen

Peter Jensen

Tak, tak det var venligt sagt

Med venlig hilsen

Peter Jensen

Hej Peter, kan se du vist har fået løst problemet.. har før hørt at man giver de nederste 20 cm.. i tagrende enden.. en gang mættende lak, så vand ikke trækkes udefra og tilbage ind under pladerne af filten..(håber det er forståeligt)
og ellers hvis taghældningen er 4-5 grader, så skulle du ej få problemer..
Jeg forstår ikke helt det med "fusk, fusk, fusk" - er det ikke i orden at undertaget sørger
for at træværket ikke bliver udsat for kondens, slagvand og fygesne - hvorfor skulle man
ellers ofre undertag ?
Jeg vil gerne spørge tagdækkerclaus, hvilken løsning han ville vælge under f.eks. DECRA-
tag, hvor man har pillet det gamle eternit-tag af - jeg går ud fra at DECRA også vil afgive
kondensvand i de kolde måneder med svingende temperaturer.

Mvh fox

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
Annonce
Han mener sikkert det er fusk fordi man bare "skjuler" et problem højere oppe i konstruktionen.
Og jo, denne kondens kan altså også give problemer i bla. lægterne som sætter svamp, dette undgåes kun ved god ventilation under ståltage.
Har ikke så meget andet end at sige stålplader hører ikke hjemme på et hus tag. Så er det ligemeget om det er Lindab, Decra eller hvad de ellers hedder. Det kan bruges på en møgstald ude på landet hvor køerne kan se på det. Det er en forringelse af huset`s værdi. Det er min mening. Uanset hvordan vi vender og drejer det, er der et kæmpr kondens problem med sådan noget stål pis, fanger du kondensvandet i undertaget sætter det sig klemlister osv.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

tagdækkerclaus skrev den 10-12-2009 18:56:33

Den eneste måde du kan fjerne kondens fra en stålplade er min 50mm isolering med pap på

 hej claus. prøver lige om du evt. kan give et rod.... har været ude og kigge på et hus, der er en lade, med 45 graders hælding. ståltag, vi vil gerne isolere laden. men så det spørgsmål med undertag eller ikke. kan jeg bare sætte 200mm iso i loft. dampspær og gips/træplader?????

mvh. jim
jimvolle skrev den 02-01-2021 17:39:25

 hej claus. prøver lige om du evt. kan give et rod.... har været ude og kigge på et hus, der er en lade, med 45 graders hælding. ståltag, vi vil gerne isolere laden. men så det spørgsmål med undertag eller ikke. kan jeg bare sætte 200mm iso i loft. dampspær og gips/træplader?????

mvh. jim

 Tror du skal starte en ny tråd, denne er 12 år gammel og mit skur ståltag er stadig noget LORT 😉


Med venlig hilsen

Peter Jensen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis