Varme problem

Så er problemet opstået igen. Det skete også sidste år, samme tid og sted, at gulvvarmen i vores køkken og badeværelse holder op med at virke, når kulden sætter ind. Selvom termostaterne er skruet helt op, sker der ingenting. Jeg ved ikke hvordan det er lavet, da det var i huset da vi overtog det, men jeg syntes det er underligt.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Så er problemet opstået igen. Det skete også... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
den pumpe ligner en der er dyr i drift.

Har du tjekket om der er nok tryk på systemet? ca 2 bar. har selv haft samme problem ved for lidt tryk.

Vi snupper et step ad gangen
Luk for de 2 ventiler på hver side af måleren.
Mellem de 2 ventiler sidder der en snavssamler, skru toppen af denne, der sidder et filter inden i denne, rens dette, og monter igen.
At åbne og er vi heldige er det kun det

Det du skal have fat i er markeret med rødt


Jeg prøver som du skrev. Hvad siger du ellers til opbyningen med der kommer 2 sæt rør op, og det ene sæt er til udluftning/retur? Og hvorfor der det så varmt?

Sådan ser den ud på badeværelset. Den sidder inde i et skab, men er det optimalt? Så måler termostaten jo ikke rummet tempt, men hvad der er inde i skabet?


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Annonce
Det er returventiler der sidder på fjernvarmen, så den måler returtemperaturen på vandet, så det betyder ikke noget de er indespærret...

Det er dog en dårlig løsning, da de ikke måler rumtemp. så der skal reguleres rimeligt tit alt efter udetemperaturen.

Der hvor der kommer 2 rør op er fremløbet, der blot er ført op over gulv, så man kan udlufte den, så der er sådan set kun 1 rør
Jeg prøvede at lukke for de to haner, som du sagde, og prøve at skrue det filter ud som du sagde, men jeg kunne ikke få åbnet ind til det. Det var en 23" nøgle jeg skulle bruge og den sidder nedad, men jeg kunne slet ikke komme rigtigt til, og selve røret begyndte at dreje, når jeg prøvede at løsne den der bolt. Er du sikker på der sidder et filter derinde? Men efter at have roddet med det, var der faktisk varme på, både køkken og badeværelse og ovenpå på en gang.. Ved ikke om det har været nok jeg har prøvet at løsne den, og samtidig har haft lukket for de to haner? Jeg må se om det forsætter med at virke..

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der sidder et filter bag 6 kanten, men kan godt se der ikke er meget plads, så det er besværligt, hold evt. imod med en rørtang ,,,

Men håber din varme holder, ellers skriver du bare igen.

forsat god dag, og med ønske om at det også bliver en varm jul (i badeværelset mm ;-)

jO TAK.. Er det for at hjælpe det varme vand til at løbe igennem, man renser det filter? For der sidder jo måler på den anden side af 6 kanten, som måler vandet til 67 grader frem? Eller er det for at få mere tryk på man renser det?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det er for trykket/flow igennem det skal renses, hvis det bare er 1/4 forstoppet er det noget skidt... rens det under alle omstændigheder.

Det kan næsten være totalt forstoppet og dit termometer vil stadig en god temperatur, men det nytter ikke noget hvis fjernvarmevandet ikke vil være varmt til mere en den første radiator/gulvvarme
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis