Varme problem

Så er problemet opstået igen. Det skete også sidste år, samme tid og sted, at gulvvarmen i vores køkken og badeværelse holder op med at virke, når kulden sætter ind. Selvom termostaterne er skruet helt op, sker der ingenting. Jeg ved ikke hvordan det er lavet, da det var i huset da vi overtog det, men jeg syntes det er underligt.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Så er problemet opstået igen. Det skete også... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder som om din gulvvarme i dine 2 stuer samt entre "stjæler" al varmen. Prøv at luk ned for den shunt og se om du kan tvinge noget varme tilbage i køkken og badeværelse på den måde. Det kan give dig en ide om hvor problemer ligger.
hvordan løste du problemet sidste år ???

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Prøv at lukke for radiatorerne. Kommer varmen nu igen er det et indreguleringsproblem som Hygeria skriver. Er det det kunne jeg foreslå at du skiftede dine radiatorventiler til nogle med forindstiling som kan dosere en given (mindre)vandmængde gennem radiatorerne.

Hilsen
Allan
Kører du med direkte fjernvarme i gulvkredsene ? eller gennem veksler... gætter på det første, da du ingen pumpe har på.

Luk for alle de termostater hvor gulvvarmen virker, samt i badeværelse.
så skulle køkken gerne komme med.... åben derefter for badeværelset, derefter de andre rum 1 efter 1.

Hvis de så går istå igen i bad/køkken kan det være trykdifferensventilen der hænger, eller skal skrues op på. (hvis det er direkte fjernvarme)

Snup evt et billed af din fjernvarme unit og lig den op her, så vil det være lidt nemmere
Annonce


Sådan ser det ud, hvor det hele begynder.

Jeg fik det heller ikke lavet sidste år.. Troede på det kom, men det gjorde det ikke. Jeg har prøvet at skrue tryk diff op på næsten max, selvom jeg tror den kører på brugsvand, sammen med cirkulationspumpen.

Cirkulationspumpe


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej Daugaard

Det ser ud til at trykdif. ventilen sider til varmt vand, men er svært og se.
kan du snuppe et billed på skrå så du får ventilen med, samt rør under denne... samt at dine radiatorventiler, da jeg tror problemet ligger der hvis der er brugt alm. termostatventiler...

Jeg er online senere idag, men ikke de næste 3 dage, så det kan blive et sent svar

Har du prøvet at lukke for alt andet end de 2 kredse ?
Jeg har prøver at lukke for alt andet end badeværelset, og der begynder rørerne da at blive lune... Jeg er på arbejde nu, så jeg må vente på det sene svar. Tager et billede tættere på tryk diff så du kan se den.

Jeg spørg kun for at blive klogere.



Dette er til gulvarmen i køkkenet. Jeg kan ikke forstår hvor der kommer dobbelt rør op af gulvet? En med termostat en uden. Det skal siges at til både termostaten (til venstrer og udluftningen til højre) kommer der to rør op til hver, altså 4 rør ialt som går i gulvet. Iøvrigt er den til højre MEGET varm, selvom gulvvarmen ikke virker.

Det er så her fjernvarmen kommer ind. Ved ikke om det er nok ravnen til det du ville se?

Der hvor fjernvarmen kommer ind.

Jeg fandt iøvrigt ud af, at når jeg slukker for varmen i alle rum, og så kun tænder 1 maks 2 steder, så kommer varmen fint de steder, men tænder jeg for fuld blus i alle rum, så er der ikke rigtigt noget som virker. Ved ikke hvad man kan gøre ved det, for det er jo ret træls.


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis