Varme problem

Så er problemet opstået igen. Det skete også sidste år, samme tid og sted, at gulvvarmen i vores køkken og badeværelse holder op med at virke, når kulden sætter ind. Selvom termostaterne er skruet helt op, sker der ingenting. Jeg ved ikke hvordan det er lavet, da det var i huset da vi overtog det, men jeg syntes det er underligt.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Så er problemet opstået igen. Det skete også... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er til alt opvarmning. Huset er 176 m2 med 1 sal. Vi betaler ca 4500 hver 3 måned i a conto. Jeg syntes det er meget, men det er jo også et hus fra 1900. Bare sjovt vi faktisk betaler mere nu, efter vi har fået isoleret og lavet gulvvarme.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

13500,- for at opvarme 176 m2 må da siges at være meget acceptabelt. Jeg opvarmer godt 150 m2 med varmepumpe for nogenlunde det samme, og det synes jeg er billigt i forhold til det olieforbrug jeg havde tidligere (omkring 20.000,-).

Det er iøvrigt svært at sammenligne varmeforbrug måned for måned med tidligere år, men når det bliver forår og du ser tilbage på denne fyringssæson, så vil du da garanteret se en besparelse i forhold til tidligere år, når du nu har efterisoleret dine gulve.
det er en rimlig god M2 pris, den kan du nok ikke lave meget om på, nu skal du så lige huske at når du har fået gang i alle varmekredse har du en mere jævn varmefordeling (så skruer du ikke ekstra op i stuen)

Hvis du skal sammenligne med dine forrige forbrug skal du ind og regne det ud i graddage, det kan din leverandør af fjernvarmen gøre,,,, Brug dem, du betaler for deres service..

Men det må da være rimeligt positivt indtil videre, da du ikke har skrevet at kredsene er gået i stå ;-) og det har du nok kunne mærke i dag...

Forsat hvid dag, og pas på der er glat

edit: glemte lige:

Den acontobetaling du betaler nu er beregnet ud fra sidste års forbrug, så den eneste måde du kan se dit nuværende forbrug til dato, er at aflæse måleren og få fjernvarmeværket til at udregne dit normalforbrug, du kan ikke bruge graddage til udregning, da du først har isoleret i år..

Men mon ikke din aconto betaling bliver sat ned , du kan selv bede om det
Skrevet af hygeria på 17 dec 2009 07:50

Det er iøvrigt svært at sammenligne varmeforbrug måned for måned med tidligere år, men når det bliver forår og du ser tilbage på denne fyringssæson, så vil du da garanteret se en besparelse i forhold til tidligere år, når du nu har efterisoleret dine gulve.

Hvorfor først til foråret, hvis jeg må spørge dumt?



Jeg spørg kun for at blive klogere.

som ravnen123 skriver så kan du godt sammenligne varmeforbrug måned for måned, men så skal du tage hensyn til graddage i dine beregninger. Oktober 09 var f.eks betydeligt koldere end Oktober 08, mens November 09 var varmere end November 08. Og mit gæt er at December 09 bliver en del koldere end December 08. Det skal du huske på når du kigger på tallene. Grunden til at jeg skrev at du kunne vente til foråret er, at så kan du se på dit varmeforbrug over vinteren som helhed.
Annonce
ja okay på den måde... Jeg forstår ikke hvorfor det nogle gange virker, og andre gange ikke...Det er mærkeligt. Hvad koster det hvis man skal have lavet det om, så det bliver mere moderne med veksler og hele pivtøjet?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Skrevet af Daugaard24 på 18 dec 2009 15:15
ja okay på den måde... Jeg forstår ikke hvorfor det nogle gange virker, og andre gange ikke...Det er mærkeligt. Hvad koster det hvis man skal have lavet det om, så det bliver mere moderne med veksler og hele pivtøjet?

Vedr. priser skal du have fat i din lokale vvs´er
Kontakt dit fjernvarmeværk, da det ikke er sikkert at du må lave det med veksler (primær/sekundær opvarmning )

Men som jeg har skrevet før... HAR du renset snavssamleren ?
dette er rimeligt vigtigt.




Jeg kan ikke rigtigt få den skruet af, men jeg må prøve. Kan godt være det lyder dumt, men alle rørene og "hovedstedet" for alt mit fjernvarme, sidder inde i et rum, ligesom inde i et skab. Kan det passe´, at hvis jeg blokere indgangen til det, så virker det ikke? Ved godt det lyder mærkeligt, men jeg har prøvet to gange nu, at jeg fjernede de ting der blokerede, og så begyndte det at virke? Ikke at de ting har stået op af rørene eller noget, men bare fyldt hullet ind til..

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg kan iøvrigt heller ikke forstår hvorfor det er lavet så kringlet. Jeg kan dårligt åbne og lukke hanerne på frem og retur. Der er hakket lidt ud i gulvet, for overhovedet at kunne dreje dem. Gad godt vide hvem der har lavet det klamp, og det man dårligt kan komme til snavs samleren. Det er lidt firkantet lavet. Tror heller ikke de varmerør der går ned i jorden ude fra rummet, er isoleret under jorden. Ser hvertfald ikke sådan ud.Ved heller ikke hvor gammel instalationen er.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis