Ødelagt prædikestol

I onsdags, tidlig morgen tog Ann og jeg masten af vores Maxi 77 og lagde den klar til at vognmanden kunne hente den torsdag morgen.
Der fejlede båden intet og havnen lå død hen i blæst og storm.
Torsdag morgen da Ann ankommer i havnen er båden allerede oppe på lastbilen, selv om Ann ankommer før aftalt tid.
I dag tager vi så ned for at lige vaske båden og lidt. Men ak, prædikestolen har fået et ordenligt fur og er helt skæv.. Gelcoaten er knækket og sprunget af ved en af fødderne.
Den er nok trykket 30 til 40 cm til styrbord siden. dvs at bagbord siden står lige op og styrbord hælder mere til siden end  den skal.
Jeg ringer jo til vognmanden og "suk" han har ikke ødelagt noget, det må være da den lå i vandet at en anden har påsejlet båden og ikke efterladt noget visitkort.. Men på siden af båden er der ikke spor af påsejling og jeg tror heller ikke den er påsejlet.
Det blæste meget, men det blæste væk fra vores båd så det kan ikke være vind der har skubbet/blæst en anden ind i vores båd, hvis der overhovedet har været andre i havne i den storm.

Jeg ved ikke om det kan betale sig at bruge forsikringen, har ikke nærlæst den endnu vedr. selvrisiko og sådan. Bliver bare lige nød til at få noget luft.

Sådan en prædikestol?? kan man få rettet sådan en op igen, eller skal man have en ny til knap 7.000 kr.
Umiddelbart ser det ikke ud til at fiberen har taget skade, men der skal laves noget gelcoat rep.

Ja.. nu kan man så bare sidde i dårligt humør.. og ærge sig over at folk kan være så uærlige.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

50 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo ikke alle vognmænd der er lige fine i kanten Andy, hvem af dem var det i Svendborg.
Op med humøret Andy - på trods af det dårlige. Og nej, du har ikke en jordisk chance for at bevise noget-som-helst - men ærgeligt er det og giver dig ret, hvor er almindelig anstændighed nu om dage ?
Mon ikke en god smed kan rette pullpit'et ? Og så må du igang med den ødelagte glasfiber

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Hvordan skulle det kunne være andet end vognmanden, prøv lige at forestille dig hvor stor en båd der skal til for at komme op og bøje Prædike stolen på en Maxi som Andy´ desuden finder jeg det underligt at vognmanden bare tager båden op, når ejeren ikke er til stede, så er det nemlig vognmanden der har hele ansvaret for båden, er ejeren til stede kan han jo se hvad der bliver foretaget og så plejer de at tage tingene lidt mere forsigtigt.
Desuden vil jeg påpege at havde det været sket i havnen at en anden og større båd havde sejlet ind i Maxien ville der helt sikkert være ridser / Skrammer på modsatte side af fribordet hvor båden havde været trykket ind i bolværket.
Så for mig ville det ikke være nok med at vognmanden bare siger at "han har ikke gjort noget"  Jeg ville forlange at han kom og så på det !
Hvis han først har ladet som ingen ting.. der næst nægtet det i telefonen, så vil han da ikke pludselig stå og kigge på båden og udbryde "nåå ja, det er sgu da rigtigt, det var den prædikestol jeg smadrede"

Jeg har lige regnet lidt på hvad det koster på forsikringen.. Det løber umiddelbart op på ca. 3500 kr. med selvrisiko og præmietrin.

Mon ikke jeg kan få rette den prædikestol op og rep af gelcoat for mindre eller det samme??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Jo det kan du sikkert, men lov mig så at du herefterdags siger til vognmanden, at han ikke må tage båden op før du er til stede. Han kan ikke både styre kranen og holde båden i en line så  den ikke svinger rundt.
Næ.. Men jeg talte med ham ca. ½ time før vi skulle mødes i havnen, og da Ann ankom før aftalt tid var båden allerede på lastbilen.. så kan man ikke gøre så meget..
Jeg må prøve at finde en smed..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej GOM

En prædikestol er jo "blød".

Jeg har faktisk flere gange hjulpet ligesindede og rettet den på pladsen.

Nogle gange med bedre resultat end andre, men den er altid blevet ret, men evt. små knæk kan ikke reddes da materialet har udvidet/trukket sig.

Lad den sidde og sikre at den er spændt fast i boltene og prøv så at retten den ved at tage fat i stolen.

Det er da et forsøg værd, inden du erkender "nederlaget" og køber en ny.

Hilsen

Jesper

Jeg vil hellere afmonterer den.. evt. bolte den fast på en stor plade og så rette den.. Hvis man går til en smed og får den varmet op og rettet vil der sikkert komme nogle misfarvninger.. Kan de poleres væk??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Sådan noget der kan jeg blive rasende over

Ved godt at det måske ikke hjælper meget, men lav en politianmeldelse mod vognmanden,  for hærværk på båden.

Hvis aftalen var, at båden først skulle op, når I var på havnen,, har han ingen ret til at tage båden op før I er til stede.

Når der så yderligere sker skade på båden, som han efterfølgende nægter kendskab til, ja så ligner det i mine øjne det der sker når en flugtbilist smadrer ind i en bil, og derefter forsvinder....

Hvis jeg havde været udsat for den slags, ville jeg naturligvis vælge en anden vognmand fremover.... som Håndværkeren skriver er det jo oplagt at det er ham der har "dasket" prædikestolen ind i bolværket

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 40 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis