Ødelagt prædikestol

I onsdags, tidlig morgen tog Ann og jeg masten af vores Maxi 77 og lagde den klar til at vognmanden kunne hente den torsdag morgen.
Der fejlede båden intet og havnen lå død hen i blæst og storm.
Torsdag morgen da Ann ankommer i havnen er båden allerede oppe på lastbilen, selv om Ann ankommer før aftalt tid.
I dag tager vi så ned for at lige vaske båden og lidt. Men ak, prædikestolen har fået et ordenligt fur og er helt skæv.. Gelcoaten er knækket og sprunget af ved en af fødderne.
Den er nok trykket 30 til 40 cm til styrbord siden. dvs at bagbord siden står lige op og styrbord hælder mere til siden end  den skal.
Jeg ringer jo til vognmanden og "suk" han har ikke ødelagt noget, det må være da den lå i vandet at en anden har påsejlet båden og ikke efterladt noget visitkort.. Men på siden af båden er der ikke spor af påsejling og jeg tror heller ikke den er påsejlet.
Det blæste meget, men det blæste væk fra vores båd så det kan ikke være vind der har skubbet/blæst en anden ind i vores båd, hvis der overhovedet har været andre i havne i den storm.

Jeg ved ikke om det kan betale sig at bruge forsikringen, har ikke nærlæst den endnu vedr. selvrisiko og sådan. Bliver bare lige nød til at få noget luft.

Sådan en prædikestol?? kan man få rettet sådan en op igen, eller skal man have en ny til knap 7.000 kr.
Umiddelbart ser det ikke ud til at fiberen har taget skade, men der skal laves noget gelcoat rep.

Ja.. nu kan man så bare sidde i dårligt humør.. og ærge sig over at folk kan være så uærlige.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

I onsdags, tidlig morgen tog Ann og jeg masten af... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset politianmeldelse eller ej.. vil jeg kun få en masse arbejde ud af det og ingen penge.
Jeg taler jo tit med andre der sejler her i det sydfynske og som selv har båd, jeg vil jo fortælle det når jeg taler med folk og på den måde vil det jo ramme ham selv i rumpen..
Jeg kan intet bevise og en anmeldelse til politiet vil kun blive 2 linjer i døgnrapporten.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, jeg ved det godt... men jeg er bare rasende... og så ville det jo være dejligt at lave lidt bøvl for ham idioten

Kunne man forkrome sådan en prædikestol, hvis den får misfarvninger? Nej, det holder nok ikke....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

NÆ Mere om det kan poleres væk.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg ville tage den som forsikringsskade, med vognmanden som skadevolder. Hvis det så endte med, at jeg kom af med 3.500 ville jeg da have prøvet.(Hvem siger iøvrigt, at skroget ikke har en følgeskade som viser sig?)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg ville nok også gøre forsøget - anmeld skaden til forsikringen med vognmanden som skadevolder. Så må han forklare sig ud af alle detaljerne - for tidlig optagning, skaden osv. Det er da et forsøg værd. Sikke en spade af en vognmand!

Da jeg for et par år siden fik Cimba søsat i Kerteminde, lykkedes det kranføreren at svinge skroget ind i bolværket, hvorefter han sænkede hende ned oven i dem, der foregående var søsat. Han nægtede også alt, til trods for, at jeg selv, min far og morfar var til stede. Der var intet at gøre, men det hjalp at få luft
Annonce
Hvad helvede er det for en vognmand!!!!!!!!!
Hvad satan ligner det at tage båden op uden ejerens tilstedeværelse det er jo fuldstændig forrygt og dybt dybt uansvarligt, hvis det var min båd han to op uden opsyn/folk ved lignen så kom han satme til at høre for det og alle andre til at høre om det.

Om det er ham, natur kræfter el dårligt sømandskab fra anden side, bliver nok svært at bevise. Men spred det rygtet og sørg for aldrig at bruge ham igen hæng evt en seddel op i din havn.

Bare lige for at stille min nysgerrighed men du betalte ham vel ikke for det?

Ps. til jonkersen det lyder jo fuldstændig vanvitigt den mand er jo sindsyg!!! hvordan i alverden ku han slippe uden om det?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hej GOM.

Hvis prædikestolen er lavet af tyndvægget, rustfri rør, så kan det nok være besværligt at rette ordenligt, uden at det kan ses bagefter, men det kommer jo også an på hvor meger og hvordan den er skadet.
Misfarvning fra evt opvarmning burde kunne fjernes kemisk, men noget "svejsepasta" til at fjerne misfavninger på rustfrit når det har været svejset, og ellers kan det nok også, med forsigtighed poleres væk. Vil dog ikke garantere at hele overfladen vil være ens bagefter.

Hvis du vil, så tager jeg gerne et kig på prædikestolen for dig.

Hilsen
Sømanden
"Hvis du vil, så tager jeg gerne et kig på prædikestolen for dig.

Hilsen
Sømanden"

Du må meget gerne kigge. Jeg vil prøve at komme ned og tage nogle billeder i morgen eftermiddag (tirsdag).
Den ligger lige nu på Bianca værft, vinterpladsen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej vognmanden har jo en forskiring der skal betale for skaden og det er vognmanden der skal bevise at det ikke er han der har lavet skaden og det kan han ikke når det er aftalet at i skulle være der
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Ja. har tænkt meget over det med forsikring.. Jeg får kigget på båden i løbet af ugen og får en vurdering.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis