Ødelagt prædikestol

I onsdags, tidlig morgen tog Ann og jeg masten af vores Maxi 77 og lagde den klar til at vognmanden kunne hente den torsdag morgen.
Der fejlede båden intet og havnen lå død hen i blæst og storm.
Torsdag morgen da Ann ankommer i havnen er båden allerede oppe på lastbilen, selv om Ann ankommer før aftalt tid.
I dag tager vi så ned for at lige vaske båden og lidt. Men ak, prædikestolen har fået et ordenligt fur og er helt skæv.. Gelcoaten er knækket og sprunget af ved en af fødderne.
Den er nok trykket 30 til 40 cm til styrbord siden. dvs at bagbord siden står lige op og styrbord hælder mere til siden end  den skal.
Jeg ringer jo til vognmanden og "suk" han har ikke ødelagt noget, det må være da den lå i vandet at en anden har påsejlet båden og ikke efterladt noget visitkort.. Men på siden af båden er der ikke spor af påsejling og jeg tror heller ikke den er påsejlet.
Det blæste meget, men det blæste væk fra vores båd så det kan ikke være vind der har skubbet/blæst en anden ind i vores båd, hvis der overhovedet har været andre i havne i den storm.

Jeg ved ikke om det kan betale sig at bruge forsikringen, har ikke nærlæst den endnu vedr. selvrisiko og sådan. Bliver bare lige nød til at få noget luft.

Sådan en prædikestol?? kan man få rettet sådan en op igen, eller skal man have en ny til knap 7.000 kr.
Umiddelbart ser det ikke ud til at fiberen har taget skade, men der skal laves noget gelcoat rep.

Ja.. nu kan man så bare sidde i dårligt humør.. og ærge sig over at folk kan være så uærlige.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

I onsdags, tidlig morgen tog Ann og jeg masten af... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var nok en god ide at få lavet en plade med hullerne placeret rigtigt , hvis du ska' ha' det flyttet et andet sted hen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lige en opdatering.. Jeg har, i.flg. policen en selvrisiko på 2.500 men prøvede at melde det til codan og har fået at vide at de erstatter det på kaskoen med en selvrisiko på 1.000 kr.. Så den bliver lavet på Bianca i Rudkøbing når sneen er væk.. Anders der er ikke så meget for lange underbukser og sne ned af nakken.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er godt at høre at du ikke bliver levende flået, på grund af den torsk.

Så bliver det jo nok en god sejler sæson i 2010, alligevel

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja det glæder mig.. Især fordi Anders er en meget dygtig mand der kan sit kram.. Jeg skuler lidt misundeligt når han lakerer..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Som sagt så betaler Codan.. Anders på Bianca vil lave en ny prædikestol men når nu der er lavet knap 4.000 maxi 77'ere så kan det da være standardvare sådan en prædikestol..

Jeg har prøvet at skrive på Maximalt.dk som jo er den uofficielle side for maxi folket.. Men det forum er så langsomt, for man skriver til admin som så manuelt, når han har tid, ligger ens mail. ind.. og når der svares så går det lige så langsomt..
Så måske er der en her der ved det.. Hvor kan man købe en prædikestol til en Maxi 77?

Og så lige et tillægsspørgsmål! Hedder sådan en prædikestol også noget andet ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Måske Stakit hjørne
Eller en ikke maskemekanisk indretning som en del uøvede kan skvatte over ved ombordstigning
Den er vel også god hvis man bremser hårdt op.. så smutter ølkasse ikke forud og over bord.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

  

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Det er da et krøllejern, har engang oplevet hvordan en nybegynder satte Fruen til at skulle stoppe båden ved broen fra Krøllejernet !
Fruen blev da krøllet lidt, og sagde en hel masse der ihvertfald ikke var for børn
Skrevet af Håndværkeren på 15 mar 2010 11:17
Det er da et krøllejern, har engang oplevet hvordan en nybegynder satte Fruen til at skulle stoppe båden ved broen fra Krøllejernet !
Fruen blev da krøllet lidt, og sagde en hel masse der ihvertfald ikke var for børn


Det blev et krøllejern, i efteråret

Nu må vi håbe at det bliver et glattejern inden sommer

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis