Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 200 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak Kludre,

Så er det endeligt kommet sort på hvidt hvad du har planer om... og igen, som jeg mener der er blevet skrevet om og om igen på denne tråd...Det du skriver kan IKKE lade sig gøre...

kan IKKE lade sig gøre...
kan IKKE lade sig gøre...
kan IKKE lade sig gøre...
kan IKKE lade sig gøre...
(undskyld men bruger samme overbevisnings metode som du gør)

Nu skriver jeg det igen, og hvis der er nogle der syntes/tror eller kender et rumvæsen der engang har fortalt dem anderledes, så må det stå for deres egen regning..

Det din motor skal bruge af energi på at generere nok strøm til din spaltning af vand, overstiger hvad der kommer ud af energi i form af gas.

Derfor vil din motor vil køre i lidt tid, men vil til sidst dø ud da der ikke bliver genereret nok energi fra spaltningen, som der bruges på at spalte...

Og det er lige meget hvor meget gratis vand du hælder på den... Det er ikke den "gratis" vand der er problemet, der er den energi der skal bruges til at spalte det...

Mit forslag er du skulle starte en tråd med "evigheds energi" eller "evighedsmaskiner", så kan det faktisk være du vil få input fra andre som allerede har prøvet, eller måske vil hjælpe dig med at bygge en...

Ikke mere herfra på denne tråd.

MVh
Kim Mortensen
Jeg var begyndt på en vindmølle,,jeg havde endda bestilt magneter i tyskland
men der gik kludre i bestillingen
der er kommet nye sikkerhedsregler for køb med dankort
så jeg blev helt PAF af alt det lort jeg skulle krasse ned før betalingen kunne gennemføres
så det med vindmøllen gik i stå
Men da jeg var inde på YOUTUBE for at få erfaring med hvordan en vindmøllegenerator laves
så stødte jeg ind i HHO generatore i stedet
og da jeg selv for mange år side eksperimenterede med HHO generator
ja lang før det fandtes på nettet
det kom sig af at vi var fler som var af den erfaring at bilen kørte bedre i tåge og regneværd
vi kom til at det måtte være HHO som var årsagen
og HHO kan laves af din motorcykels Elgenerator
der skal ikke bruges mange wat førend din motorcykel kan køre helt gratis
men du kan jo også prøve at sætte en vindmølle op på begacebæret af din motorcykel
måske kan det give et tilskud til en elmotor med gummitromle som du kobler til dit bagdæk

bioethanol ER VIST FORBUDT AT LAVE,,SÅ ER DU BLEVET TIL EN HJEMMEBRÆNDER


jeg brugte også dengang rustfri stål

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvad er så en del lightergas
 plus en del ilt
jo jeg ved udemærket godt vad knaldgas er
og vad en svejsebrænder er
og hvordan den virker
og hvordan rumfærgens raketmotor virker
rumfærgen drives af en kontrolleret knaldgas
ikke for meget ilt
ilt kan få selv din brændeovn til at eksplodere


Her er en der har gjort arbejdet for dig, og regnet på sagen...

http://aardvark.co.nz/hho_scam.shtml

Læs det nu godt og grundigt igennem, inden du fortsætte det som andre kalder for en >scam<.
FEJL 1CM3 under et sekundt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ikke mere herfra på denne tråd.
ærveligt for dig
så kan du ikke være med på den først gør det selv opsendelse af din mobil i rummet
eller deltag i udviklingen af iden,,hvordan kan det lade sig gøre ?
ja selv en på bistand ville have råd til det

Hej Kim

Hvad er en VH motor.  er det den du har været igang med der hjemme?
Hvis det er så kunne jeg være intereseret.

Du kan sende nogle billeder og evt. pris på [email protected].

Hilsen Flemming

<span style="" title="What's more, since the average car's alternator can only deliver about 80A of current, this means the battery would have to deliver the other 520A and (in the case of even a good 80AH unit) would be flat in under 10 minutes.">Hvad mere er, da den gennemsnitlige bilens generator kun kan levere ca 80A af strøm, betyder dette, at batteriet ville have til at levere de øvrige 520A og (i tilfælde af selv en god 80AH enhed) ville være flad på under 10 minutter.

hvor meget bruger en ELbil ,,lille Kimfix den kloge

du bliver nød til at lave en HHO generator
den kan laves for 6 kr
og den vil overbevise dig om løgnen i http://aardvark.co.nz/hho_scam.shtml

Er der ikke andre der vil byde ind på at hjælpe denne person med at se hvordan virkeligheden ser ud...? '

Jeg føler mig ikke til skamme du kalder mig "lille kimfmx den kloge", jeg betragter mig som generel almen vidende..

"car's alternator can only deliver about 80A of current" Der er tale om bilens generator, og ikke dens batteri!! Batteriet bruges kun til stabilisering af dens 12V system, og til opmagasinering af nok energi til at du kan starte bilen igen... ikke andet. Den energi du bruger når bilen kører (Lys, mm) skal kunne leveres fra generatoren der sætter ind når batteri spændingen kommer under et bestemt niveau.. eller sagt på en anden måde.. Generatoren vil forsøge at holde batteri spændingen på et konstant niveau.

Godt spørgsmål, hvor meget bruger en elbil? og hvor mange Batterier har den (hvilken effekt kan den indeholde i batterierne)... Det er igen noget helt forskelligt du blander sammen...

Er der ikke nogle andre der vil komme til kende med deres meninger.. Jeg har mere eller mindre opgivet at forklare hvorfor det ikke kan lade sig gøre for kludre.. kan ikke andet end at ryste på hovedet..

Fælles for alle dem der siger de har opfundet svaret på vores energi problemer, er de skriver en masse, og forklarer stolpe op og ned, uden faktisk at vide hvordan man skal lave denne ting, eller kender en, eller har set en .. engang... INGEN og jeg gentager INGEN går ud i skuret, bikser det sammen, og går til regeringen og siger at de nu har løst alle Danmarks Energi problemer... for sjovt nok kan det ikke lade sig gøre.... tror du ikke der ville være nogen der allerede havde fundet på det du skriver... nå jo det var der jo... og hvorfor bruger vi så ikke denne teknologi idag... nå jo.. fordi det ikke virker...
Hej kludre.

Har du tænkt på de videre perspektiver af dit projekt?

Hvis du kan trække 1000W ud fra en brintmotor ved at sende 120W ind, hvad er der så i vejen for at 10 eller 1000 doble størrelsen, så ville hele verdens energiproblemer være løst, og CO2 udledningen ville forsvinde, du må nol indstille dig på at få Nobelprisen i kemi.
Fredsprisen skulle også være iondenfor rækkevidde, tænk på hvor mange af Verdens konflikter der drejer sig om energi.

Men som du sikkert har set på Youtube er der også farer forbundet med det, mange der har opfundet vandmotorer og lignende er blevet myrdet af CIA eller olieindustriens folk.

Den danske stat vil også bekæmpe dig, tænk på hvor mange skatter og afgifter staten vil gå glip af hvis hver husstand havde sin egen energiforsyning.

De grønne foreninger vil sikkert også bekæmpe dig, hvad skal de lave hvis der ikke er nogen forurening?
Der er yderligere 74 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også