Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 140 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

det er yderst nemt at lave en motor til knaldgas,,fordi den ikke behøver karburator eller udstødning
forstil dig en beholder med vand og plader til spaltning
beholderen har et låg med hængsel og et rør af metal som går vandret ud til et fyrfadslys
du starter spaltningen
når boblerne har fyldt låget op går gassen ud igennem røret og antændes af fyrfadslyset
låget med hængsel springer op og falder tilbage til ny optankning
og du har en motor du kan bygge vidre på
låget kan have en stav med magneter som stødes igennem et rør med kobberspoler

strømmen fra spolerne senes til spaltning

overskuddet bruges til andre ting

måske til hjulene i din cykelanhænger

der opstår en del kludre når jeg svare
så jeg svare en gang til

det er yderst nemt at lave en motor til knaldgas,,fordi den ikke behøver karburator eller udstødning
forstil dig en beholder med vand og plader til spaltning
beholderen har et låg med hængsel og et rør af metal som går vandret ud til et fyrfadslys
du starter spaltningen
når boblerne har fyldt låget op går gassen ud igennem røret og antændes af fyrfadslyset
låget med hængsel springer op og falder tilbage til ny optankning
og du har en motor du kan bygge vidre på
låget kan have en stav med magneter som stødes igennem et rør med kobberspoler

strømmen fra spolerne senes til spaltning

overskuddet bruges til andre ting

måske til hjulene i din cykelanhænger

Men så er det jeg bliver nødt til at skuffe dig.

Der bliver ikke noget overskud at tage af... Vand indeholder som sådan ikke noget fastlåst energi... Du bruger jo energi for at spalte vandet.. Hvilket du så kan antænde af et fyrfadslys.

Du må huske at der også sker tab af energi fra hvert skridt du tager i din "maskine".

Din opstilling er meget simpel, men du mangler at beregne på energierne. grunden til du skriver dette indslag er at du har fået en lys ide mens du så TV, og hverken har regnet eller efterprøvet det selv, for det vil være for besværligt at både bygge eller regne på.. eneste jeg kan sige er kom tilbage når du har en "maskine" kørende 24 timer på sin egen juice, så skal jeg nok være den første til at æde min egen hat (-: (og nej, jeg er ikke tilftreds med en youtube video som der finders milioner af hvor folk demonstrerer deres såkaldte evighedsmaskiner... der bare lige skal bruge lidt strøm for at komme igang..)

Sorry, evighedsmaskiner var lavet hvis de kunne lade sig gøre...

Mvh
Kim Mortensen
jeg er da også i tvivl,,klart nok
jeg demonstrerede produktisjonen af knaldgas for en ven i går
jeg startede på 6 v og 1,5 a
han løb 5 skridt baglæns
Tidligere havde jeg en mere svag opstilling
men der var alligevel så kraftig en udvikling af knaldgas at jeg ikke vovede at antænde boblerne som var ret store
måske 2 stk 10 kubik cm under et sekund
jeg sammenlignede med en fyrfadslys ligters gasbobler i vand
flammen på en fyrfadslys ligter er vel også omkring 35 wat
og knaldgas produktionen synes at være ti gange mere ved 35 wat fra en oplader
der må vel også være en årsag til at man her i landet producere brintfyr

Tror ikke du kan sammenligne Metan/butan gas med knaldgas.

Den gas du har med at gøre er mere eksplosiv... Som jeg sagde før, du skal passe på...

Mit batteri på min min Nyere Ford Eksploderede. Og det var voldsomt, og batteriet var i splinter.. Det var fordi under opstart af bilen havde en bly plade løsrevet sig, og antændt de gas bobler i syren, da det ramte den anden pol.. Så pas på du ikke kommer galt afsted..

Jeg er ikke kemi "sertificeret", Så jeg holder lav profile med detaljer, men det eneste jeg kan sige er, byg det og lad os blive forbavset...
Annonce
man kan jo også skille ilten fra brinten
og da brintfyr allerede er installeret i flere hjem
og noget kunne tyde på at det giver langt mere end en varmepumpe

Jeg ved ikke om det er fup
men en bil skulle kunne producere sin egen brændsel
og jeg laver forsøg med kun 3 plader,,to minus 1 plus
og de producere virkeligt meget
og afstanden imellem pladerne er så stor at Ilten kan skilles fra brinten
lidt Ilt er måske godt
alt gas som får for meget ilt er knaldgas
ren Brint brænder stille og roligt
http://www.youtube.com/watch?v=7RjDDdcSRrI&feature=related
Jeg har set disse indlæg for lang tid siden i forskellige afskygninger.

Eneste jeg kan sige er, monter det i din bil, og lad det køre..

Jeg ville ikke gøre det i min bil, Som alle ved benyttes benzinen i indsugningen til bla at afkøle indsugnings ventilen, og hvad med lambda psonden i udstødningen, hvordan reagere den på at man sætter et andet brændstof i motoren. De nævner at der ikke er røg i udstødninge... Det er for mig ikke et positivt tegn, det tyder på den kører magert, hvilket forsager øget motorvarme, og efter lange ture gennembrændte stempler..

og hvad forventer de af cellerne.. Med mindre der benyttes titanium plader, ser du frem til nogle gode timers kørsel, hvorefter pladerne vil falde i effektivitet, og skal udskiftes.. Er det det hele værd...

Jeg er ikke imponeret.

Mvh
Kim Mortensen
Vær meget forsigtig når du leger med knaldgas, det eksploderer let og meget voldsomt, du må ikke prøve at opsamle det i plastposer eller beholdere, du risikerer at huset ryger i luften.

Uanset hvor mange Youtube videoer der viser "fri energi" eller vanddrevne motorer, kan du aldrig få en evighedsmaskine til at virke, der vil altid være et tab undervejs.

Desværre hjælper disse asvarsler sikkert ikke, det ser ud til at din viden om kemi er lige så lille som din viden om mekanik og vind.
jeg er meget forsigtig
men jeg synes ikke at de brintbiler som allerrede køre rundt med en tank fyldt med komprimeret brint
er særlig sikker
så er det bedre at bruge brinten i takt med at den produceres
så kan der ikke komme de helt store og farlige eksplusioner
og vis du kun bruger brinten,,så ilter du luften
og udstødningen er vand
men en brintmotor kan laves så smart at den genbruger vandet uafbrudt
men der vil være mekanisk slid
men det så lidt at jeg tror motoren kan køre i flere hundrede år
for der behøver kun at være en sylinder
karburator, ventiler, udstødning , brændstoftank , behøves ikke
men en god Elgenerator behøves
Brint motoren kan producere strøm
og strømmen kan sendes til de elmotorer som driver bilen

Der er yderligere 134 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også