Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 130 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Computer Fan til Generator vs.
 http://www.youtube.com/watch?v=fNXanUulfTg
der er mange små klip om at anvende pc blæser til generator

Computer Fan til Generator vs.
 http://www.youtube.com/watch?v=fNXanUulfTg
der er mange små klip om at anvende pc blæser til generator

Kludre,

Der skal være en ordentlig gearing på "skralde nøglen"m for man får noget ud af det. og igen vil man førast få noget ud af det hvis der er varierende vind. i hård blæst vil "flagstangen" blot stå på skrå, og ikke generere strøm.

Korrekt at segl på skive kan holde, men de er også spændt ud så de ikke flagre. når de flagre får de samme egenskab som en pisks ende, og kan nå meget høje hastigheder, hvilket ødelægger sejlet. En drage er ikke 100% spændt ud, men jeg kan selvfølgelig ikke afvise at man kan lave nogle specielle drager ell, der ikke flagrer.

Har også tænkt på det med en nødstrøms generator, og slagte den og sætte en gearing på, samt en propel. Eneste problem med dette er at hvis man håber på 220V, vil det ikke være muligt, da generatorens motor skal køre bestemt hastighed for 50-60Hz, hvor en mølle variere mere... men hvis man bare er interesseret i noget strøm man kan ensrette, så er det en god ide,...

/Kim Mortensen
det gode ved sejlet og skællernøglen
 er at det ikke kræver så meget teknik
men det er kun et forsøg
der behøves ikke mere giring end at svinghjulet er på størrelse med et cykelhjul
og jeg kan kun se at et sejl på 2m2 ville kunne drive svinghjulet
og jeg tror at der er vekselvirkning nok i vinden
 til at der vil pumpes energi til svinghjulet konstant
og er svinghjulet tungt nok
så vil det køre
selv om der skulle være en lille pause i vinden
og tænk på at du med lethed ville kunne stoppe en mindre mølle
men du kan ikke gå ud på åben mark og holde et sejl på 2m2
der bliver du nød til at kæmpe
nåee måske lidt støre 3m2
og sådan en presenning til forsøg
koster 4 til 5 kr hos Harald Nyborg
og masten kan jo formes af billige lægter til omkring 5 kr meteren
jeg må i gang
det skal prøves

Jeg glæder mig til at høre resultatet.

Mvh
Kim Mortesnen
Annonce
Hej Kludre nu har jeg gennemlæst dit forslag (med brug af en "skrællenøgle") til at frembringe strøm flere gange. Jeg leder efter det eller de ord som forklarer hvordan dit omtalte projekt virker. Jeg har desværre ikke se den fjernsynsudsendelse hvor det blev omtalt/vist. Men husk der er stor forskel på statiske og dynamiske kræfter. Og så deler jeg kimfmx forventede glæde ved at se resultatet.
på med pilen palle hilsen anvi
Hej Kludre nu har jeg gennemlæst dit forslag (med brug af en "skrællenøgle") til at frembringe strøm flere gange. Jeg leder efter det eller de ord som forklarer hvordan dit omtalte projekt virker. Jeg har desværre ikke se den fjernsynsudsendelse hvor det blev omtalt/vist. Men husk der er stor forskel på statiske og dynamiske kræfter. Og så deler jeg kimfmx forventede glæde ved at se resultatet.
på med pilen palle hilsen anvi

Jeg har givet det en pause, men jeg tror stadigvæk på det

Jeg er i stede faldet over at lave en Hoo generator

Og det har jeg god held med

Om ikke lang tid vil jeg kunne få min Haral Nyborg generator til at producere sin egen drivgas

Senere vil jeg prøve med bilen

Og jeg har så også lidt planer om at lade en lille vindmølle producere  Hydrogen

Sjov nok skulle man kunne få 12v og 10 A  til at produsere hydrogen nok til at få en stor motor til at køre

Så vindmøllen er næsten ikke nødvendig ,,,kun for sjov og leg med energier

Kludre,

Ja der er masser af designs og elefantastiske designs på youtube som fortæller at regeringen vil forhindre folk i at lave denne slags, for det ikke bruger olie, så de ikke kan tjene på det...

Faktum er at den gas du laver indeholder lige en tødel mindre energi end hvad det kræver at generere gassen.. Derfor er det ikke en god forretning at have en generator til at lave gas, som du så blander med indsugningen på din bil. for energien du bruger til at generere gassen er også energi spild.

Du kan godt få din bil og Harald nyborg generator til at generere sin egen gas, og køre på det, men det er langt fra en evighedsmaskine (hvis jeg forstår det er det du er ved at lave).

En anden ting, og meget vigtig ting... Det er en voldsom gas du laver, og din carburator skal bare "backfire" en gang med den gas, og så får en rigtig flot eksplotion... nok ikke noget dit forsikringsselskab ønsker at betale for...

Mvh
Kim Mortensen
et fyrfadslys giver omkring 35 wat
men bruger jeg 35 wat på et spalte til brint
så er det tydeligt 10*35w
De første hydrogen fyr køre allerrede her i Danmark

Der er yderligere 144 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også