Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 120 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg søger på dioder
og får led lys
er det virkeligt led lys du mener ?
ja jeg er helt blank
jeg mangler en dims som søger for at strømmen kun går i en retning
men hvilken dims ?
hvordan ser den ud
jeg har en anelse om at den er sort og fås i forskellige størrelser
men hvad heder den ?
Enig med kludre, du skal nok sætte dig lidt ind i tingene først.

Jeg ved det er ikke det du vil høre, men hvis du ikke gør det smasker du en masse sammen som langt fra kan bruges til noget.

Der findes tusindvis af dioder alt efter hastihed, spænding/strøm etc etc... for at tilfredsstille din tørst tror jeg en 1N4001 vil kunne klare dine opgaver et langt stykke ad vejen. Du kan google den og se hvordan den ser ud, hvis du har nogle brugte printplader kan du prøve at finde en der ligner, og slå teksten op på google, hvis det er en alm diode (samme disgram billede som for 1N4001), så lod den ud, og brug den.. ellers koster de andre (1N4001) tæt på ingenting... og kan fås i alle elektronik forretninger).

Men så er der alt der andet du skal finde ud af, du skal nok aliere dig med en der ved lidt mere om elektronik.. og for at vi andre skal kunne være med i diskutionen skal du nok lige fremsætte nogle krav til havd din generator skal kunne yde, og ved vilke omdrejninger etc... Så kan vi ihvertfald se om du er på rette vej eller det er forkert det du har gang i...

Mvh
Kim Mortenen
hvor meget kan et 20 m2 sejl af presenning med ramme svejset på en fjedre
eller spænd op med elastik kunne lave af energi
forsøget ville kunne laves på en dag
og koste 0 kr

http://ing.dk/artikel/89907-drager-i-800-meters-hoejde-skal-hoeste-billig-vindenergi

Interessant,

Har læst om dem, og set dem på TV, Jeg tror det er en god tanke, men i praksis tror jeg ikke det bliver sååå attraktivt.

Hvordan ser et flag på en flagstang ud after at have siddet i god vind efter 14 Dage. Så skal de skiftes... Men måske der er teknologi der kan holde til det.. Så er der spørgsmål om hvordan energien kan høstes, for statisk tryk kan som sådan ikke generere energi, der skal variere.. Det er formodentlig noget med de styres og dirigeres ned i lavere træk kræft, og hales ind, derefter sættes på en aksel der driver måske en generator, og sådan kører det dag ud og ind...

Mvh
Kim Mortensen
jeg takker meget for 1N4001
jeg har netop gemt delene fra en gammel forstærker med en masse kobbertråd
jeg håbede nemmelig også at 1N4001 var at finde der
jeg har også kik på en gammel kasseret 5 a 12v oplader
der sider nogle sorte dimser der
og jeg har en mistanke om at det netop er nogle som ligner 1N4001
TAK

Annonce
kan en lille elmotor virke som en generator hvis den drejes rundt, fordi hvis den kan det findes der en masse muligheder inden for motorer til fjernstyret biler, som er meget små og kan fås i mange forskellige ydelser. der skal så bruges noget udveksling da de jo typisk køre op mod 100.000 omdr/min.

Som bremse mod at møllen køre for hurtigt kunne man have flere motorer på et større tandhjul, som kan kobles ind løbende når møllen kører en hvis fart, så får man også max ydelse når der er kraftig vind.

bare en ide,

i kan evt kigge her. det er et af de billigeste steder at købe RC motorer, der kommer dog told og moms og fragt oven i prisen.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.rc

du kan bruge motorer fra kørestole små el biler løbehjul elspil
og du kan bruge en alm. 380v 3faset på 950 omdr evt. til en elpatron
Jeg har en DC-540 Low Wind Permanent Magnet Alternator du kan se den på http://www.windbluepower.com/Permanent_Magnet_Alternator_Wind_Blue_Low_Wind_p/dc-540.htm
Den er til salg hvis du vil prøve med den..
Jeg har noget 40mm aksel og lejer + lejeholdere som også kan købes billigt.. Jeg har haft mange planer men det er aldrig blevet til mere end at skaffe ting til at lave det med.
Min mail er [email protected] bor i Esbjerg/varde
tænk på en skællernøgle
et svinghjul
en kraftig elastik på vær side af skællernøglen
masten på nøglen
sejlet er sat fast i ramme og blafre ikke
en jord omsejling ødelægger ikke sejlet
jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget en gennemsnitsvind trykker på 1m2 sejl
der skal 75kl  1 m i et sekund for at skabe en hestekraft
en hestekraft skulle kunne lave fra 700w til 1000w

det kunne sikkert blive meget effektivt
vis vingen ,,sejlet,, kunne klappe sammen  i mod vinden
så tror jeg det ville formå meget mere end en almindelig mølle
for du bruger hele masten med sejl
fra jord til flagstangens top
husk at en kraftig vind kan vælte en lastbil med anhænger
og den vejre en del

jeg har købt en nødstrømsgenerator i Harald Nyborg 490kr
den giver 700 w højst 800w
jeg var nysgerrig og undersøgt
hvad koster en løs generator
jeg skulle regne med omkring 3000 kr

Der er yderligere 154 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også