Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 100 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim

Når du er klar til at teste din generator i en drejebænk , så kan jeg være dig behjælpelig.

Jeg arbejder som maskinarbejder i postnummer 2635.

Vh
Pan56,

Meget attraktivt tilbug. Den er som sådan klar nu, men jeg ved ikke hvilke opspændinger man kan bruge.. men det er måske noget man må finde ud af når den tid kommer.
y

10 tomler

Kim @

Jeg sender dig, min email på PM, så kan vi jo prøve at finde en dag hvor det passer.
Takker, jeg skriver lige tilbage til dig pr mail.

Mvh
Kim Mortensen

Annonce
Her er min første test minimølle at se på Youtube, men dog uden stator endnu. Den er kun lille. Den næste bliver noget større og kraftigere.

Hilsen Flemming

http://www.youtube.com/watch?v=Kho03aON11o

Det ser godt ud. hvordan var vindhastigheden... Det var vel ikke optaget her forleden da vi havde højeste vindhastighed i 6 år (-:

MVh
Kim Mortensen
Hej

Nej det var det ikke.

Det var her i eftermiddags ved ca. 11m/s.

Den kører meget stabil. Nu venter jeg bare på mine magneter og kobbertråd jeg har bestilt over nettet, men det er i restordre Grrrrrr.

Er spændt på hvordan den kører med belastning.

Jeg tror den kan holde til mange "høje" omdrejninger.... Den virker meget stabil pga centrifugalkraften.

Men et blæsehjul i en udsugning kører jo også med ca. 1500 omdr. Det er jo næsten det samme.

Den er rimelig i balance da den jo er laserskoret. 

Hilsen Flemming

Flemming,

Det ser da godt ud. Jeg kommer til at være tæt på dit design, jeg skal bare have lidt større diameter, jeg vil have min til at køre langsommere men være stærkere.

Mvh
Kim Mortensen
Hej

Den næste er noget større. ca. en meter høje vinger og total højde på ca tre meter. Diameter på ca 700 m/m.

Kan ikke lige sætte billede ind da min pc´er driller mig..... :o)

Hilsen Flemming

Der er yderligere 174 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også