Dantherm ventilation HRV5

Har i dag fået et tilbud på sådan et anlæg af en ventilationsmand som også er Nilan forhandler. Er der nogen der kender til Dantherms produkter. jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. valget står mellem Nilan comfort 300 eller  HRV5 prisen er stort set den samme men, Danthermen er med hygrostat og kan indstilles til at køre når luftfugtigheden er over det man har indstilt den til. hvorimod Nilanen kører hele tiden.
hvad skal jeg vælge? jeg har hørt positivt om Nilan comfort 300 man kan ikke finde meget om Danthermen.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Har i dag fået et tilbud på sådan et anlæg af en... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Heidi,

Hvis du har mod på at indkøbe rør, bøjninger m.v. selv, så vil jeg anbefale dig at prøve at taste varene ind på Krappans hjemmeside og få en samlet pris der. Krappan tilbyder gratis afhentning i Århus, og jeg fik en super god behandling af Emil som ejer firmaet. Han sælger også sit eget varmegenindvindingsanlæg, men jeg havde bedre fornemmelse for Dantherm på grund af deres gode dokumentation på genindvindingsprocent. Jeg mener selv at jeg sparede mange tusind kroner på at købe Lindab materialer af Emil, sammenlignet med VVS eksperten og andre firmaer som slår sig op på at være super billige på nettet. Der var heller ikke problemer med at komme af med overskudsvarer hos Krappan. God jagt, og fortæl endelig hvad du kommer frem til :-)

Henrik - Herning

Hundefar

For at gøre debatten mindre kompliceret end den i forvejen er, opretter jeg i dag 2 nye emner som jeg gerne ønsker feedback på under følgende navne på forummet:

1. Dantherm HCH 5 - indregulering

2. Dantherm HCH 5 - luftfugtighed

Håber de damer/herrer læser med og kommenterer disse 2 indlæg også.

kh

Henrik - Herning

Hundefar

Hej igen

Jeg valgte at gå videre med Danthermen HCH8 - jeg er med denne model sikker på at den dækker vores behov.

I øjeblikket er montøren ved at installere den - og det har været et rigtig stort arbejde. Men jeg er uden tvivl i de bedste hænder - købte anlægget gennem NLT og de virker meget professionelle.

Henrik - hvis andre gerne vil have nogle erfaringer med på vejen (når vi har taget anlægget i brug) så ved jeg ikke lige om der skal svares på denne tråd eller en af de øvrige?

Mvh Heidi
Hundefar, de der filtre du nævnte i et tidligere indlæg, hvor er det du har set disse henne til denne pris?
Hej RN8000,

Desværre lavede firmaet en voldsom prisstigning umiddelbart efter de havde tilbudt mig filtre, men du får lige linket:

http://www.filterhuset.dk/product/dantherm-hch5-standardfilter-saet-59/

Bemærk, det er muligt at få 25% rabat på den viste pris... (Skriv til mig og jeg vil forklare)

Jeg agter, på foranledning af din mail, at iværksætte en markedsundersøgelse :-), så svar følger....

Måske er du og Steen interesseret i et samkøb hvis jeg kan finde filtrene billige nok? Jeg besøger ofte familien i Randers, så levering kunne arrangeres.

kh

Henrik- Herning

Hundefar

Annonce
Ja, det kunne da være en mulighed. Vi vil jo gerne have billige filtre
Bar lige til info, så er jeg med på et fælleskøb af filtre.
Jeg er selv ude efter et sådan anlæg Dantherm HCH 5 (boksen) men jeg kigger efter hvor kan jeg få det til en god pris så er der nogen der ved hvor jeg kan købe den til ca 15000 incl moms så vil jeg gerne høre fra jer
Så er der et nyt til under 15.000 kr endda med tilhørende fjernbetjening (værdi 1400 kr)

http://www.dba.dk/ventilationsanlaeg-dantherm/id-80340480/
Ja hold da op hvor er det billigt!!! Endog inklusiv den dyre trådløse fjernbetjening. Det må være en som arbejder på Dantherm i Skive der har skaffe den ud af bagdøren skulle man tro?

Aulumrør fortalte mig iøvrigt at der skulle komme en ny model med endnu mindre strømforbrug........

Hundefar

Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis