Dantherm ventilation HRV5

Har i dag fået et tilbud på sådan et anlæg af en ventilationsmand som også er Nilan forhandler. Er der nogen der kender til Dantherms produkter. jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. valget står mellem Nilan comfort 300 eller  HRV5 prisen er stort set den samme men, Danthermen er med hygrostat og kan indstilles til at køre når luftfugtigheden er over det man har indstilt den til. hvorimod Nilanen kører hele tiden.
hvad skal jeg vælge? jeg har hørt positivt om Nilan comfort 300 man kan ikke finde meget om Danthermen.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Har i dag fået et tilbud på sådan et anlæg af en... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flop,

Jeg har tænkt lidt over det du skriver vedrørende mit afløb.

Det er således at der er 200 mm. isolering imellem stuen og afløbet/125 mm udblæsningsrør der hvor afstanden er størst, og ovenpå er der 400 mm. isolering. Man kan jo så spørge sig selv om hvor varme/kulde mødes i min store dyne af isolering. Jeg havde ikke tænkt over at indblæsningen stopper ved -12 grader, men når det er tilfældet vil stuens varme vel naturligt sive op igennem ventilen og derved holde afløbsslangen frostfri?

Jeg tror faktisk jeg smider endnu en 100 mm. flexbatt ovenpå og så tror jeg simpelthen ikke på at minus 20 grader kan nå igennem til mit afløbsrør.

Tror du?

Man kunne jo også huske at give den radiator der er placeret under maskinen et par ekstra grader når det virkelig fryser. En varmetråd skal man jo også huske at tænde for, så jeg tror jeg vil give den lidt ekstra varme i stuen de få dage om året hvor det er aktuelt.

God weekend.

Henrik - Herning

Hundefar

Den stopper allerede omkring 0 grader og skriver "defrost" i display. ca. 20-30 minutter og starter så igen. det er for at holde vekskeren isfri.

mit afløb er frosset til bedde de 2 sidste vintre. men det er også kun isoleret med 15 mm omkring slangen. og slangen er lang.
Hej Henrik @ Hundefar

Spændende at følge med i indlæggene :-) Jeg er selv på udkig efter et HVH8 anlæg fra Dantherm, og vil derfor rigtig gerne høre hos hvilken midtjysk forhandler du fandt anlægget til 15.000?

Det lyder meget billigt. Har netop fået et tilbud på HCH8 modellen til 79000 inkl. moms og installation - kan ikke rigtig gennemskue om prisen er rigtig, så jeg håber du (eller andre) vil give deres indspark i denne tråd :-)

På forhånd tak for hjælpen.

Heidi

Hej Henrik @ Hundefar

Spændende at følge med i indlæggene :-) Jeg er selv på udkig efter et HVH8 anlæg fra Dantherm, og vil derfor rigtig gerne høre hos hvilken midtjysk forhandler du fandt anlægget til 15.000?

Det lyder meget billigt. Har netop fået et tilbud på HCH8 modellen til 79000 inkl. moms og installation - kan ikke rigtig gennemskue om prisen er rigtig, så jeg håber du (eller andre) vil give deres indspark i denne tråd :-)

På forhånd tak for hjælpen.

Heidi

Hvor stort et hus har du siden det skal være hch-8? hch-5 dækker op til 300m2

Montering og isolering af rør er et ret stort arbejde, så din pris og de 15000 kr kan ikke på nogen måde sammenlignes

Hej Steen

Jeg er klar over at de 2 modeller ikke kan sammenlignes. Mit hus er 340 m2 (nybyg) og jeg er blevet anbefalet netop HCH8 modellen. I tilbuddet er inkluderet 8 udsug samt 8 luftindtag.

//Heidi



Hej Heidi o.a.,

Vores HCH5 anlæg har nu kørt på trin 2 i en uge uden indjustering og vi har ikke skyggen af fugt på nogen vinduer. Ikke engang på vores bagdør som kun har enkeltlagsglas. JUBIIII, vores projekt er lykkedes :-)

Jeg gjorde det at jeg sendte en email forespørgsel til samtlige jyske forhandlere på http://www.glem-udluftning.dk/Forhandlere-6.aspx

Jeg var heldig at en forhandler havde indkøbt et anlæg for nogle måneder siden som han gerne ville af med igen. Anlægget var sprit nyt, men han havde afprøvet det på sit værksted, og som han sagde, så havde det max kørt en time. Der var ikke engang monteret studse til rør, så det var altså helt nyt. Mine tilbud lød på fra 15.000 til næsten 23.000 kr. for det samme anlæg, så jeg slog til med det samme da jeg fik det gode afhentningstilbud.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke jeres bolig og behov, men jeg syntes 79.000 lyder af meget? Men som Steen også skriver, så er der en del monterings og ikke mindst isoleringsarbejde. Jeg syntes det var dejligt nemt at lave store kasser i OSB plader omkring rørene og så fylde dem med isoleringsgranulat, men det kan jo ikke lade sig gøre alle steder. Derudover vil jeg gerne rose Krappans 100 mm. isoleringsstrømper som er nemme at arbejde med (og lidt dyre). Det var i det hele taget lidt dyrt at isolere projektet, men jeg kan se at vi har et varmetab på 1 grad og det syntes jeg er utrolig flot.

Jeg er allerede glad for vores anlæg og jeg vil gerne bidrage med nærmere beskrivelser når vi får det justeret ind.

Men pøj, pøj med projektet. Jeg tror ikke du vil fortryde dit valg af Dantherm, det virker som et lækkert og gennemført produkt.

kh

Henrik - Herning

Hundefar

Hej igen Heidi,

Jeg søgte lige på Dantherm HCH8 på nettet og fandt en pris på kr. 29.000 for kassen alene. Det vil altså sige at rør, isolering og montering skal koste 50.000 kroner i dit helt nye hus???

På en skala fra 1-5 på en gør det selv skala vil jeg give monteringsopgaven et 3 tal, og så kan man da betale en tekniker for at komme ud og justerer anlægget efterfølgende.

Vi skal give 1250 + moms for at få vores anlæg justeret rigtigt ind en gang for alle. Dyrt? Tja, men vi har jo ikke flowmåler m.v. og jeg skal ihvertfald ikke have fugt presset ud i vores konstruktion. Vores hus er fra 1876 og hele inderkonstruktionen er lægteskellet med 50 mm. isolering og dampspærre, så de penge er vist givet godt ud. Som jeg har skrevet tidligere så løber vores selvmonterede anlæg i en samlet pris på under kr. 40.000 alt incl. I sin tid tilbød Sundthus.dk os et Genvex anlæg komplet til selvmontage, excl. isolering til kr. 37.000.

Mit råd er nok at bruge lidt tid på at spørge dig omkring, og vær ikke et øjeblik i tvivl om at der er store prisforskellige og at de forskellige "hajer" tjener mange penge på anlæg og montering.

kh

Henrik - Herning

Hundefar

Hej Henrik

1000 tak for dit input - det har virkelig givet mig blod på tanden at forfølge priserne lidt endnu. Dog er jeg lidt i tidsnød - vi havde faktisk fravalgt genvindingssystemet fordi jeg for et halvt års tid siden var blevet tilbudt en Genvex løsning til ca. 170.000...!!! Etageadskillelsen er færdig og lægtet, men lofterne er endnu ikke sat op.

Takket være lidt undersøgen og dit input - så føler jeg mig ret sikker på Dantherm'en. Nu skal jeg blot have fundet de rigtige priser (i en fart!). Min vvs kan muligvis installere anlægget hvis jeg selv køber det - så det betyder at jeg i sidste ende skal have fundet en person (evt. fra Dantherm?) som kan efterteste/efterjustere hele set-uppet.

Det lyder spændende med dit hus fra 1876 - du har vel haft lidt af en isoleringsopgave?!

Jeg vil nu i gang med at lede efter anlægget alene - og håber at det ikke volder for store problemer :-)






Der er yderligere 47 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis