Gratis mad

Ved ikke hvor mange af Jer "småborgerlige" forumsbrugere der så indsalget i nyhederne igår om folk der "skralder den",- ellers kan I læse lidt om det her: http://www.gratismad.com/

Personligt var jeg ved at tabe kæben... Generelt går jeg stærkt ind for genbrug, og at man skal smide så lidt så muligt ud som overhovedet muligt. Men må indrømme, at det ikke var en videre appetitvækker at se "almindelige" folk rode rundt i container efter mad. Containere, hvor gammelt kød, grøntsager osv ligger i en stor bunke.

Hvad mener I om dette?

Hvordan ville du selv reagere, hvis du lige havde spist en lækker middag hos en bekendt og bagefter fik at vide det hele var hentet nede i Kviklys container efter lukketid?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ved ikke hvor mange af Jer "småborgerlige... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Supermarkederne burde forære grøntsagerne med pletter og daggammelt brød til folkekøkkener og varmestuer. Der er masser af folk der ikke kan undvære hjælp. Så bliver det de helt recursefattige der får glæde af det, istedet for hippier og lign, som har masser af overskud til at nasse istedet for at tjene til føden.
Hvis i bare havde set hvad firma kantiner smider ud hver dag. Det er enorme mængder, som de ikke må genbruge, så ned i en sort sæk, blandet med andet affald, synd. For nogle år siden måtte den slags gerne bruges til grisemad, men det er også slut, nu får grisene skidtfisk, velbekomme.
Skrevet af Henrik S på 31 okt 2009 09:54
Det er jo nok ikke kød el fisk ,de samler op af containeren, det ville jo ligefrem være livsfarligt

Hehe... Nå ikke?  Som en skriver her: http://netdate.dk/debat/sundhed-liv...board_id=2

Hvis nu jeg fortalte om dengang jeg fandt for ca rundt regnet 950 kr coulotte og andet lækkert kød, 1 enkelt dag over sidste salgsdato iflg supermarket



Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Nå skete lige en fejl citat indstillingerne i indlægget oveni....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
Jeg tror ikke der bliver smidt alverden ud i vores kantine. Resterne af dagens varme ret bliver nemlig serveret næste dag. Udover at være økonomisk har vi som regel to retter at vælge imellem.

Om svin æder rådent svinekød eller rådne fisk kan jeg ikke se gør en væsentlig forskel. :-)
Jeg mener at vide, at årsagen til at svin, og for den sags skyld også høns, ikke må få husholdningsaffald skyldes frygt for, at smitsomme sygdomme skal overføres via affaldet til de levende dyr.
Etikere bryder sig så heller ikke om tanken om, at det også vil medføre kanibalisme, men der er vi vist nok ude i noget hysteri.!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ruben... hvordan kan du skrive frisk kød og Super Best i samme sætning Øv, nu gjorde jeg det jo selv


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Bare lige en kommentar til et tidligere indslag. Jeg var indtil 1982 ansat på Plumrose i Odense, og jeg kan ganske roligt sige at, der blev kun brugt friske varer, måske ikke altid fra de fineste udskæringer, men det forventer man vel heller ikke. Undtagelser var dåsemad til hæren og varer til Aldi, der blev kun anvendt det bedste. Man kunne godt ta' lidt på i de perioder, hvor der blev lavet skinke med grøtsager. Desværre bliver det så bagefter kogt i autoklave, så alt kunne tykkes med øjenbrynene. Men alle varer var som sagt OK. Jeg har også en dejlig fonemmelse, når jeg tænker på risotto, inden autoklaveringen , MUMS

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Jamen så har jeg nok nydt en del af dine frembringelser, medens jeg var soldat.
2 dåser gule ærter og en gang gullash til et måltid, var noget der ville noget!
og så noget godt brød til fra de lokale bagere.
Det var så koncentreret at man tror det er løgn, men det var gode sager!!

Det er dog lidt uretfærdigt at sammenligne med det skralderne laver.


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også