Nyt Tag

Hej folkens, jeg er ved at købe nyt hus, men taget på huset trænger nok til en udskiftning.
Det er et eternit tag, jeg har talt det til at der på huset er 100plader.
Hvad tror i det vil koste at få det skiftet- tænker mest arbejds løn
Hej folkens, jeg er ved at købe nyt hus, men taget... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er min og naboens vurdering af hans ca 13 år gamle eternittag åbenbart mere rigtig en han bryder sig om, idet jeg kan forstå at der kun er 15 års garanti på eternittagge.
Da levetiden åbenbart og tilsyneladende er blot en trediedel af tiden på andre tage, kan det da helt sikkert ikke betale sig spare nogle få tusinde ved at få , det efter min mening, triste eternittag.

Men sorry, det var jo ikke det der blev spurgt om i indgangsbønnen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Håndværkeren på 06 sep 2009 18:19
Nu kommer jeg så med et af mine "sjove" spørgsmål, der reklameres meget for hele tagpladet i hele tagets længde, der til forveksling ligner tagsten. Og som jeg kan forstå kan de lægges direkte oven på det eksisterende eternit tag, som så bliver udertag.
Er det en lappeløsning eller kunne det tænkes at være en billigere løsning med noget lunde samme holdbarhed som andre tagbelægninger.

V.h.  Håndværkeren


Hvad er det for plader?? lyder spændende.
Det er stålplader fra feks. profilmetal, planja eller lindab.

Skrevet af Sportsmanden på 06 sep 2009 20:20


Hvad er det for plader?? lyder spændende.


Det er stålplader, og det er noget der bruges på stalde, lader mm.
Ikke på noget med soverum eller køkken.

De er en klasse under undulinoplader.

Det er så min mening.

Men det hus er bygget før at der var noget der hed asbest og ertanit, så orginalt har der nok været tegl eller betonsten på. Så dette skulle spær mm. gerne kunne holde til igen. Hvis det er i sund stand.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

De plader jeg tænker på er så vidt jeg ved af glasfiber
Måske de også laves af stål, og det er efter min mening noget vås at de kun er til stald bygninger, da jeg har set dem brugt på beboelses ejendomme.
Men det er vel Jante Loven der viser sit grimme fjæs her  nyt og ukendt duer ikke. Om 20 år vil ingen fatte at man i sin tid lagde tagsten enkeltvis.
Davidsen ude i Høruphav har dem.
Annonce
Okay, det har jeg aldrig hørt om før.

Normalt er det af stålplader, glasfiber har jeg personligt aldrig hørt om som tagmateriale.

Komposite materiale er jeg dog bekendt med, til bla. tagstenene Easy tile.
Skrevet af Håndværkeren på 06 sep 2009 20:56
De plader jeg tænker på er så vidt jeg ved af glasfiber
Måske de også laves af stål, og det er efter min mening noget vås at de kun er til stald bygninger, da jeg har set dem brugt på beboelses ejendomme.
Men det er vel Jante Loven der viser sit grimme fjæs her  nyt og ukendt duer ikke. Om 20 år vil ingen fatte at man i sin tid lagde tagsten enkeltvis.
Davidsen ude i Høruphav har dem.


Ingen jantelov her, og jeg kender da også nogle der har stål på taget.
Og mig der er ½døv på det ene åre og ikke kan hører på det andet, kan ikke holde ud at være i de huse når der kommer lidt kraftig nedbør. Eller der er sne der smelter. Det larmer helt vildt

Og om det hedder decra eller panja gør ingen forskel, det dur kun til ud huse...

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Håndværkeren det lyder da spændende, har lige kigget hos davidsens online shop, men kunne ikke lige finde noget.

Kan vores tag laves med tegl sten for 100000?

Ja, vil jeg mene er muligt.

Alt efter hvilket tagsten du vælger, og der ikke skal udføres ekstra forstærkning af taget.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis