Solfanger - Dækglas

Hej, jeg går og leger lidt med en solfanger, og har i den fobindelse set at alle bruger polycarbonat som dækplade, altså kanalplader, men de koster jo en halv raket, jeg har fundet disse, og tænkte man måske kunne lime 2 plader sammen og opnå de 8mm som er benyttet mange steder i andre fangere.. http://kortlink.dk/nordiskplast/6w8r Prisen ser ret fornuftig ud. Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej, jeg går og leger lidt med en solfanger, og... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Håndværkeren : Lidt heldig må man gerne være, nu skal jeg bare ha fundet nogle termometere på 12 volt, med lcd display, og "single" visning, altså ikke et ude/inde skal bruge 3 stk...

Muhammed : Tror du skal læse hele tråden før du stiller et "spørgsmål"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Muhammed på 18 sep 2009 14:15
vem fanden er så dum at bruge ståltråd som liggeunderlag? det må da gør ondt at ligge på..
min Fætter kan gå på søm uden det gør ondt på ham... men han trænger os til nye træsko

Og hvem F.... har bedt om dit åndsvage lort her på denne tråd
Håndværkeren : hov hov, det hedder "vem" ik os

Og nu er der indkøbt 1 stk, OBH trådløst termometer med 3 eksterne sensors...

Det er ret sjovt at lave disse sager i et sommerhusområde, sikke alle de gæster man får til kaffe, og det er den nyegerrige slags...



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja så ender det vel med at du kan lave en lille produktion som du kan sælge til alle de andre i området
Håndværkeren : Du skal ha supermeget tak for alle din råd og din venlighed, det kulstøv gjorde en stor forskel...

Jeg har lige mont solkassen på min væg (den blev sq for tung til taget) og opsat en sensor i den kanal der giver varm luft, UDEN blæser er i gang, men spjæld i bunden lukket halvt op, så siver der 63.9 grader varm luft ind i huset... det var satans

Ligefrem at lave en produktion ved jeg nu ikke, men der er godt nok mange folk der syntes det er meget smart det her, og kan man så sælge idè på at de kan udnytte overskudsstrøm fra solcelleanlæg til havelamper og div andre sjove sager (fx automatisk vanding af blomster) så kan det her godt gå hen og blive meget meget sjovt...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Så ender det da med at huset bliver en sauna
Men selvtak, jeg hygger mig blot ved at videregive den viden jeg har.
Skal du eks. lave meget fin sort pulver, lægger du en enkelt avis siden på en blikplade og brænder det af, så får du noget der er tæt på Kønrøg.
Håndværkeren : Aha, ja det bliver jo til en masse "krømmel", jeg har dog lavet en lille presse, som jeg kan knuse kul i , så nu er der mast 5KG briketter til at bruge af... Det er jo helt vildt den forskel det giver
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg fatter ikke lige helt det der. hvad er det du bruger det kulstøv til ??
777 : Dåserne males matsorte med tavlelak/spraymaling, inden lakken er tør, drysses fint kulstøv på lakken, hvilket gør optagelsen af de infrarøde stråler bedere, og hindrer refleksion = mere varme.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nå ja .. Jeg kunne bare ikke læse sammenhængen.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også