Solfanger - Dækglas

Hej, jeg går og leger lidt med en solfanger, og har i den fobindelse set at alle bruger polycarbonat som dækplade, altså kanalplader, men de koster jo en halv raket, jeg har fundet disse, og tænkte man måske kunne lime 2 plader sammen og opnå de 8mm som er benyttet mange steder i andre fangere.. http://kortlink.dk/nordiskplast/6w8r Prisen ser ret fornuftig ud. Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej, jeg går og leger lidt med en solfanger, og... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pyha, sådan en plade på 6x2m fylder nu en del i et lille skur

Jeg skal lige høre engang, min solfanger kommer til at stå ret skrådt på taget, og der ved i den forbindelse blive et "blottet" rør fra bagplade til tagplade, hvad kan jeg bruge til at isolere dette rør med? det skal jo gerne kunne tåle vind og vejr, mine egne tanker går på noget skum og så noget tape af en art? måske 2 rør hvor der imellem er lagt isolering.

Nogen der har en bedere idè? Det er det rør der skal blæse varm luft ind i hytten...

mangler 2 rør så kan første fanger samles og testes helt. hele solcelle system er opsat og sat i gang, det køre så fint der kommer en masse overskudsstrøm, dette har jeg tænkt mig at bruge til noget havelys med sensor..

Mvh Morten..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja noget skum vil nok være det bedste, du kunne købe et ligge underlag (Camping) som du så kan tilskærer. Det skal så godt nok dækkes grundigt af da det er vandsugende, det kunne være noget lærred som du lige nejer på med nål og tråd og så giver noget Acrylmaling.
Håndværkeren : Det var en god idè med det underlg, den havde jeg ikke tænkt på selv, og så bare mokke en masse tråd om for at holde det på plads, det prøver jeg sq, ligger nok skum på først, som slibes pænt og rundt, og så det underlag...

selve kassen er færdig nu, solcelleanlæg opsat og det virker fantastisk, så nu skal der kun laves hul i mit tag.....


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er meget godt, med alle de der kunstmaterialer i solfangere. Den udbredte oplevelse er dog, at de afgiver dampe, der sætter sig på bagsiden af glasset, det er vel ikke lige det man ønsker...

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

patrol2 : Jeg bruger ikke glas, jeg har fået 12m2 kanalplade, det lader til at virke ganske fint, det er så varmt ved luftudtag jeg kun kan have mine fingre der i kort tid, og det er uden blæser den køre, så nu mangler jeg faktisk kun store stærke mænd til at få det skrummel på taget

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Ok. jeg er med, troede det var i kasserne du ville bruge det. Ligge underlag fåes i Tiger for 10 Kr. rullen, og så er det med alu belægning på.. Dem bruger jeg selv...

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Skrevet af patrol2 på 16 sep 2009 13:18
Ok. jeg er med, troede det var i kasserne du ville bruge det. Ligge underlag fåes i Tiger for 10 Kr. rullen, og så er det med alu belægning på.. Dem bruger jeg selv...
Dem kender jeg godt, og de er alt for tynde til formålet. og det er heller ikke nødvendigt at først montere skum som du skal slibe til. Bare liggeunderlaget og noget lærred rundt om.

Ha, det er altså fantastisk det her internet , jeg har nu fundet et gammelt liggeunderlag i min kælder, tyk ståltråd, alutape (150mm bredt) samt 2L sort acrylmaling (er selv maler så den del var nem)... så skal der næsten et billede i galleri


Mvh Morten

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så skete det, skulle lige have styr på det galleri, er vidst ikke nogen ørn til det der internetpjat.

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/189/
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mkh på 16 sep 2009 16:14
Ha, det er altså fantastisk det her internet , jeg har nu fundet et gammelt liggeunderlag i min kælder, tyk ståltråd, alutape (150mm bredt) samt 2L sort acrylmaling (er selv maler så den del var nem)... så skal der næsten et billede i galleri

Mvh Morten


Heldige Kartoffel
Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også