Fyr taber tryk

Hej folkens
Nu er det sådan at mit fyr også taber vand/tryk og har gjort det længe og over flere år faktisk.
Når det bliver galt ringer jeg efter VVS manden og han kigger lidt på det og fylder vand på og sidst skiftede har også overtryks ventilen,så holder fyret tryk et par md men så efterfylder jeg også går der en md ca.Så taber den allerede trykket igen og så fylder jeg igen på,og så går der lidt mindre en en md så skal der igen fyldes på O.V.S.

Nu er det nået der til at det taber trykket på et par timer,jeg prøvede lige at banke på ekspansionsbeholderen og det er samme hårde lyd lige meget hvor jeg banker på den,kan det være den der er i stykker ? Vis ja hvor blive alt det vand så af jeg fylder på det kan da ikke bare fordampe.

Jeg tror der er hul i et rør når det taber så meget vand.
Hvad gør jeg vis jeg skal have tjekket efter hul i røret ?
Jeg er jo forsikret men skal jeg ringe til forsikringen eller VVS manden først ?

Det var en ordenlig smøre håber i er bare lidt med. [script removed]Jesper
Hej folkens Nu er det sådan at mit fyr også taber... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak igen

Jeg skulle måske have været mere præcis :-)

anlægget var ikke i drift da det blev trykprøvet men det var varmt...og alligevel kunne de ikke konstatere trykfald ved trykprøvningen.

Og nej jeg tror bestemt ikke at det varme vand er monteret på centralvarmen ;-)

De sidste 50 minutter har det tabt 0,15 bar ved almindelig drift uden jeg har brugt vand, stadig bedre en det plejer...af uransagelige årsager. Så nu prøver jeg igen at starte noget varm vand forbrug op og se op det påvirker tryktabet....selvom det teoretisk ikke skulle have indflydelse.

Mvh

Benny

Ja det undrer også mig at de intet trykfald har konstateret ved varm driftstemperatur. Je forsikringen er inde over, men de vil jo have at jeg skal fortælle hvor utætheden er før de vil lave en skjult rørskade dækning....hvis det altå er det.

Så er der ejerskifteforsikringen hvis det er en funktions uduelighed (vi overtog omkring 1. december hvor problemet opstod) men der er en ganske høj selvrisiko.

der er iøvrigt tabt 0,1 bar på 10 minutter mens det varme vand løb....meget mystisk når nu det teoretisk ikke skulle have sammenhæng

EDIT: ja systemt var aftappet da de testede med sporgas...det har de gjort 2 gange. Jeg er selv ved at være i tvivl om det er en utæthed i rørene, hælder snarere til et aller andet i det centrale anlæg...hvor der iøvrigt også er en masse rør i forbindelse med et solfanger anlæg.

Mvh

Benny

Ja det er gætværk, det kan jeg kun gi dig ret i, jeg har haft smede på med en samlet erfaring på mere end 100 år + svigerfar.

Lige nu har jeg slukket fyr + pumpe og vil se om der forsvinder noget tryk/vand de næste 2 timer, sådan helt af sig selv.

Jeg har endnu ikke lært solfanger anlægget at kende så kan ikke slå det fra. Men forsvinder der ikke noget så mås det være en af de aktive enheder i centralvarmeanlægget, så kan det næsten ikke være en skjult rørskade.

Mvh

Benny


Dit tryk vil forsvinde, da vand der afkøles har en lavere volume, så det tror jeg ikke du kan bruge til noget. da dit tryk automatisk vil gå ned.
Hvad med at foreslå forsikringsselskabet at de laver en Isotop sporing ? , det er normalt det der giver det bedste resutat, hvis rør er gået i gulv/væg
Ja du siger jo noget, da jeg ikke ved hvor mange liter der er i mine rør ved 1,8 bar kan jeg jo ikke udregne det naturlige tryktab ved afkøling.

Men efter 1 time var tabet 0,6 bar så nu starter jeg fyret igen så skulle vandet jo udvide sig og trykket stige, gør det ikke det er der jo forsvundet noget et eller andet sted hen.

Mvh

Benny

Skrevet af brytter på 04 jan 2010 21:26
Ja du siger jo noget, da jeg ikke ved hvor mange liter der er i mine rør ved 1,8 bar kan jeg jo ikke udregne det naturlige tryktab ved afkøling.

Men efter 1 time var tabet 0,6 bar så nu starter jeg fyret igen så skulle vandet jo udvide sig og trykket stige, gør det ikke det er der jo forsvundet noget et eller andet sted hen.

Helt korrekt, men din kedeltemp. skal så også være oppe på det samme som da du slukkede det , før du kan se om du har et tryktab (og det kan du så ikke regne med præcist)
Vil stadig sige en enkelt isotop igennem vil gøre underværker.

Men hvis du har forsikringen ind over, kan jeg ikke se problemet / det er deres


Du har naturligvis ret, jeg skal også bare bruge testen til at konstatere om der foregår et reelt tab og hvor hurtigt.

Grunden til disse test er at forsikringen godt nok dækker....men kun hvis det er en skjult rørskade, og de dækker kun omkostningerne til undersøgelse hvis fejlen reelt er en skjult rørskade, derfor vil det være satans ærligt at købe alle mulige prøver og så er det et eller andet i det centrale anlæg der er i stykker.

Men jeg vil foreslå dem isotop som du siger

Mvh

Benny

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis