Fyr taber tryk

Hej folkens
Nu er det sådan at mit fyr også taber vand/tryk og har gjort det længe og over flere år faktisk.
Når det bliver galt ringer jeg efter VVS manden og han kigger lidt på det og fylder vand på og sidst skiftede har også overtryks ventilen,så holder fyret tryk et par md men så efterfylder jeg også går der en md ca.Så taber den allerede trykket igen og så fylder jeg igen på,og så går der lidt mindre en en md så skal der igen fyldes på O.V.S.

Nu er det nået der til at det taber trykket på et par timer,jeg prøvede lige at banke på ekspansionsbeholderen og det er samme hårde lyd lige meget hvor jeg banker på den,kan det være den der er i stykker ? Vis ja hvor blive alt det vand så af jeg fylder på det kan da ikke bare fordampe.

Jeg tror der er hul i et rør når det taber så meget vand.
Hvad gør jeg vis jeg skal have tjekket efter hul i røret ?
Jeg er jo forsikret men skal jeg ringe til forsikringen eller VVS manden først ?

Det var en ordenlig smøre håber i er bare lidt med. [script removed]Jesper
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du har fat i noget med den ekspansionsbeholder.
Hvis gummimembranen er utæt, så hele beholderen er fyldt op med vand, er der jo kun en vej når vandet udvider sig ved opvarmningen, og det er ud af overtryksventilen.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej igen igen
Ja det kommer ikke ud ved overtryksventilen,det er ikke gode tegn er det ?

Jesper
Ups jeg er her igen

Har lige pt fylt vand på 3 bar tryk så løb det lige ud af overtryksventilen med det samme,lige igemnem.

Jesper
Prøv at lade skålen stå en uges tid eller to.
Hvis der kommer vand i den, er det ekspansionsbeholderen der er i udu.
Ellers er det mere uhyggeligt.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Ok HansW, men hvor bliver det vand af jeg fylder på 3-4 gange om dagen vis det ikke kommer i skålen ?

Jesper

Tak for svaret
Hvis du har mulighed for at lukke for gennemstrømning indtil huset så kan du konkludere følgene:
1) Taber den fortsat trykket er fejlen ikke i huset, men i fyrrumet
2) Taber den ikke trykket er det i huset fejlen ligger

Hvis du taber trykket i løbet af nogle timer, vil du som minimum tabe 1-3 liter vand/luft - det må du kunne se visuelt, hvis det er omkring ekspansionsbeholderen, medmindre det er luften der siver ud. Det kan du evt. tjekke med at smøre med sæbe og se efter bobler ved samlinger.

Fejlen kan også ligge i din varmtvandsbeholder (at vandet fra centralvarmen blandes med det varme brugsvand inde i tanken. Prøv om du ikke kan lukke den af som ved gennemstrømning ind til huset.

En sidste mulighed er at tømme anlægget for vand og så:
1) Blæse røg igennem rørene
2) Blæse duftstof igennem

Så kan du evt. se eller lugt hvor det er utæt.


Hvis du vil regne dig frem til hvor mange liter du taber, kan du bruge idealgasligningen. pv=nRT
Her ved man at har man x volumen og y liter ekspansionsbeholder og skal fordoble trykket, skal volumet halveres.

 

 

 

Tak for svaret Mulle3
jeg kan ikke lukke af ind til huset,men jeg har prøvet at slukke cirkulationspumpen og så taber det stadig trykke kan det fortælle noget ?

Vis vandet fra centralvarmen blandes med det varme brugsvand inde i tanken kan man så se det på vandet der kommer ud af hanerne ?

Jesper
Hej.

Det kunne også være en utæthed i kedlen. Sluk fyret. Vent ca 1 time til kedlen er kølet lidt ned. Fyld vand på og se om kedlen er våd nogle steder inden i.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif tak for svaret

Nu har det været sukket i 3 timer og trykket er næsten nul men jeg kan ikke se noget vand nogen steder,nu er der heller ikke meget plads inde i fyrskabet.

Men jeg må nok have fat i en vvser og se om han kan finde ud af noget.



Jesper
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis