Fyr taber tryk

Hej folkens
Nu er det sådan at mit fyr også taber vand/tryk og har gjort det længe og over flere år faktisk.
Når det bliver galt ringer jeg efter VVS manden og han kigger lidt på det og fylder vand på og sidst skiftede har også overtryks ventilen,så holder fyret tryk et par md men så efterfylder jeg også går der en md ca.Så taber den allerede trykket igen og så fylder jeg igen på,og så går der lidt mindre en en md så skal der igen fyldes på O.V.S.

Nu er det nået der til at det taber trykket på et par timer,jeg prøvede lige at banke på ekspansionsbeholderen og det er samme hårde lyd lige meget hvor jeg banker på den,kan det være den der er i stykker ? Vis ja hvor blive alt det vand så af jeg fylder på det kan da ikke bare fordampe.

Jeg tror der er hul i et rør når det taber så meget vand.
Hvad gør jeg vis jeg skal have tjekket efter hul i røret ?
Jeg er jo forsikret men skal jeg ringe til forsikringen eller VVS manden først ?

Det var en ordenlig smøre håber i er bare lidt med. [script removed]Jesper
Hej folkens Nu er det sådan at mit fyr også taber... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Så forsvinder vandet et andet sted. God jagt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
hvis trykket falder mærkbart når din kedel bliver kold er det din trykekspansion der er defekt
Det tyder på at det er trykekspansionen ja.. Det er en olie kedel right?

FoXX
Jow jow.. tøm systemet.. sæt en kompressor til.... sæt den på 3 bar... køb en lækagespray og gå så igang med at spray på samlinger. Hurtigt og billigt.

Nu er det altså heller ikke absolut nøvendig at der er tryk på medmindre du har en overetage i dit hus det
er hvertfald det jeg har læst mig til.

Har iøvrigt det samme problem men gider ikke lave noget ved det.

Annonce
3 bar lyder en kende for meget. Jeg fylder på til max. 1,5 bar på mit fyr. Det lyder som om du tvinger fyret ud i et overtryk ved for meget påfyldning. Ved for højt tryk skal det jo enten ud af radiatorerne eller overtryksventilen som du beskriver. Men ellers tag en snak med din servicemand på fyret.
Hejsa

Det lader til at været det rigtige forum for mit problem der ligner Jespers.

Jeg har et centralvarmeanlæg med oliefyr. jeg har en 275 varmtvandsbeholder.

For lidt over 1 måned siden var trykket en aften 0 bar. Vi efterfyldte med vand og kunne efterfølgende konstatere at der tabes det der svarer til 1,8 pr. 6 timer - kører normalt med ca. 1,8-2,0 bar på systemet.

Vi fik fat i en vvs'er som umiddelbart skiftede ekspansionsbeholder da denne øjensynligt var utæt...det hjalp ikke.
Vi har fået sporet med tryk - når der er tryk på systemt tabes der ikke tryk.
Vi har fået sporet med sporgas de kan ikke finde noget.

Men når systemet er i drift taber det løbende trykket som før skrevet. og pumpen larmer som en sindsyg og bliver fyldt med luft regelmæssigt.

Nu har jeg så efter at have læst nogle indlæg fået den ide at der kan være et sammenfald mellem centralvarme og defekt varmtvandbeholder...giver det mening?

Jeg har her den sidste time lavet følgende test.

Fået trykket op på 1,6 bar
Lukket for vandtilførsel til fyret (kører med konstant vand pga tryktab)
Slukket for fyret. men lader pumpen kører.
Efter 10 minutter tænder jeg badet (indtil videre intet tryktab)
Efter 11 minutters varmt bad er der tabt 0,22 bar og der er meget luft i badet, bruseren "sprutter"
Efter at have slukket bruseren i 15 minutter er der yderligere et tab på 0,13 bar
Tænder en vandhave med varmt vand og på 6 minutter tabes yderligere 0,05 bar

Så på 45 minutter har jeg tabt 0,4 bar ved at fyret er slukket, pumpen kører og jeg bruger varmt vand. OG pumpen larmer IKKE som den plejerder er altså ikke kommet luft i systemet...endnu.

De sidste 15 minutter har er der tabt 0,03 bar bare ved at pumpen kører. svarende til ca. 0,12 bar i timen. Normat taber systemt 1,8 bar på 6 timer. Dette tab uden fyr svarer til at tabe 1,2 bar på 10 timer altså væsentligt mindre.


Så nu er spørgsmålet til jer....er der nogen der kan kække denne gåde for mig.



Mvh

Benny

Skrevet af brytter på 04 jan 2010 18:49
Hejsa

Det lader til at været det rigtige forum for mit problem der ligner Jespers.

Jeg har et centralvarmeanlæg med oliefyr. jeg har en 275 varmtvandsbeholder.

For lidt over 1 måned siden var trykket en aften 0 bar. Vi efterfyldte med vand og kunne efterfølgende konstatere at der tabes det der svarer til 1,8 pr. 6 timer - kører normalt med ca. 1,8-2,0 bar på systemet.

Vi fik fat i en vvs'er som umiddelbart skiftede ekspansionsbeholder da denne øjensynligt var utæt...det hjalp ikke.
Vi har fået sporet med tryk - når der er tryk på systemt tabes der ikke tryk.
Vi har fået sporet med sporgas de kan ikke finde noget.

Sporingen/trykprøvning er foretaget med koldt anlæg ik ?

Men når systemet er i drift taber det løbende trykket som før skrevet. og pumpen larmer som en sindsyg og bliver fyldt med luft regelmæssigt.

Nu har jeg så efter at have læst nogle indlæg fået den ide at der kan være et sammenfald mellem centralvarme og defekt varmtvandbeholder...giver det mening?

Hvis det er en tæring i VVB vil den lave overtryk i centralvarmeanlæget
Jeg har her den sidste time lavet følgende test.

Fået trykket op på 1,6 bar
Lukket for vandtilførsel til fyret (kører med konstant vand pga tryktab)
Slukket for fyret. men lader pumpen kører.
Efter 10 minutter tænder jeg badet (indtil videre intet tryktab)
Efter 11 minutters varmt bad er der tabt 0,22 bar og der er meget luft i badet, bruseren "sprutter"
Efter at have slukket bruseren i 15 minutter er der yderligere et tab på 0,13 bar
Tænder en vandhave med varmt vand og på 6 minutter tabes yderligere 0,05 bar

Så på 45 minutter har jeg tabt 0,4 bar ved at fyret er slukket, pumpen kører og jeg bruger varmt vand. OG pumpen larmer IKKE som den plejerder er altså ikke kommet luft i systemet...endnu.

De sidste 15 minutter har er der tabt 0,03 bar bare ved at pumpen kører. svarende til ca. 0,12 bar i timen. Normat taber systemt 1,8 bar på 6 timer. Dette tab uden fyr svarer til at tabe 1,2 bar på 10 timer altså væsentligt mindre.

Har du chekket brændkammeret på kedlen ? alt efter hvad kedel du har, kan den forbrænde vandet hvis kedlen er utæt..


Så nu er spørgsmålet til jer....er der nogen der kan kække denne gåde for mig.




Hejsa

Tak for svar

Jeg har netop i aften fundet ud af at trykprøvningen jo faktisk er gjort med driftvarmt anlæg...hvorfor skal det det være koldt ?

Jeg har hørt at tæring i VVB giver overtryk, dog har jeg også lagt mærke til at mit varme vand nogle gange har en grim farve og smager underligt, og det kommer ikke fra vandværket.

Vi har umiddelbart tjekket at brændkammeret er tørt når den er kold, vi kan ikke umiddlbart se nogle utætheder, det skulle efter sigende være tydeligt.

Og for at gøre det hele mere mystisk, så har jeg efter min lille test, efterfyldt til 1.7 bar, tændt fyret+pumpe som normal drift men stoppet permanent påfyldning og har intet tryktab...endnu - brugsvand er pt. kun40 grader efter jeg jo brugte en hel del til testen uden at fyret kørte.


Mvh

Benny

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis