marstal for en gang skyld.

Hejsa min marstal 10 hk. trækker ikke nok. jeg har efterhånden prøvet alt.
Tænding er renoveret, kaburator er renset gear sku være indstillet den er lignet perfekt op og akse samt gennemføring bliver ikke varmere end jeg ka røre ved det. der er ikke tegn på ødelagte stempel ringe (olie i tændrør/olie spild) kompression på 4.6 og 5.3, skrugen har den rigtige størrelse og er ikke skæv.

det virker som om motoren arbejder alt for meget i forhold til hvad den yder (når den er i gear) det er som om der ikke er omdrejninger nok, derudover ka det nogen gange virke som om den skal til at gå i stå, og det lyder som om den har det hårdt.
 
Min båd er en 24 f. kragejolle bt 4,48 t. det sku efter sigende ikke ha været noget problem hos tidligere ejer, og andre både af samme størrelse og form i min havn har ca samme hk og ingen af dem har samme problem så sku mene at 10 hk er rigeligt til at trække min skude.

hmmmmmmmmm gode ider er MEGET velkomne.

       

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hejsa min marstal 10 hk. trækker ikke nok. jeg har... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har du tjækket om olien ikke er for tykt i gieret det kan godt virke bremsen
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

hej har du tjækket om olien ikke er for tygt eller er der for meget for det kan virke bremsen
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

altså tror olien er ganske fin.
Hvor skal jeg måle/tjekke om motoren bliver for varm

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Er faktisk ikke sikker. Diskuterede det med min far for nylig.

Jeg ville måle i kølevandet ved afgangen overbord.

Min far mente derimod, at det er passende at lægge en håndflade på blokken og vurdere - for varm til at holde på, men ikke så varm at det gør rigtig ondt.

Jeg vil måle i kølevandet når min startes op igen i næste uge.
Det ville nok være en god ide at, få monteret et lille termometer, så der altid er kontrol. Motoren er bregnet til 60 gr. Bli'r den varmere udvider materialerne sig, stemplet vokser, olien bli'r for tynd og løber for hurtigt ned, og katastrofen venter.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hejsa. Jeg ville gerne lægge en manual ind, men kan ikke vedhæfte filen. Så hvordan gør man det ? Manualen er den samme for alle modeller med revers gear.
Hilse Lars.
Jeg fik lige en manual fra Blich, og der er godt nok et bremsebånd, som ikke må strammes op uden videre, der skal være frigang undtagen i bak.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Altså jeg har løsnet skrugen der hvor man justerer for bak så den ikke er stram når jeg sætter den i bak men så den heller ikke løber i bak uden jeg ber den om det? er der andet jeg skal gøre

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
alt skal løbe fri af bremsebåndet, hvis ikke i bakgear. den skal selvfølgelig stramme når der skal bakkes.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af andersbr på 11 aug 2009 23:31
Hvor skal jeg måle/tjekke om motoren bliver for varm


Hej.
Bedst at måle kølevandets temp, der hvor det forlader motoren, og inden en evt termostat. Er dog ikke alle maskiner hvor det er muligt at placere et termometer der.
Måler man hvor vandet går overbord, så vil det allerede være lidt koldere, end motorens temp.

Mvh Sømand.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også