marstal for en gang skyld.

Hejsa min marstal 10 hk. trækker ikke nok. jeg har efterhånden prøvet alt.
Tænding er renoveret, kaburator er renset gear sku være indstillet den er lignet perfekt op og akse samt gennemføring bliver ikke varmere end jeg ka røre ved det. der er ikke tegn på ødelagte stempel ringe (olie i tændrør/olie spild) kompression på 4.6 og 5.3, skrugen har den rigtige størrelse og er ikke skæv.

det virker som om motoren arbejder alt for meget i forhold til hvad den yder (når den er i gear) det er som om der ikke er omdrejninger nok, derudover ka det nogen gange virke som om den skal til at gå i stå, og det lyder som om den har det hårdt.
 
Min båd er en 24 f. kragejolle bt 4,48 t. det sku efter sigende ikke ha været noget problem hos tidligere ejer, og andre både af samme størrelse og form i min havn har ca samme hk og ingen af dem har samme problem så sku mene at 10 hk er rigeligt til at trække min skude.

hmmmmmmmmm gode ider er MEGET velkomne.

       

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hejsa min marstal 10 hk. trækker ikke nok. jeg har... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I frigear skal akslen løbe let. Hvad har du pillet ved ? .Har du stillet på bremsebåndet?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det tror jeg da ikke ved ikke hvor det sidder ;-)

Jeg har stillet på gearet da den hoppede ud af gear på et tidspunkt og ikke rigtig tog fat i bak. der sidder ligsom en treklo med en møtrik man drjer kloen og  kan stramme eller løsne gearet på den måde.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hvad fik den til at kunne bakke

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der var en der engang lovede mig en manual, men jeg fik den aldrig. Og jeg kan ikke huske hvordan alting ser ud. Men hvis du har strammet bremsen , så vil motoren forsøge at køre begge veje, og da det ikke er gørligt, svarer det til at køre og bremse samtidigt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har manualen til en 14 hk udgave, sandsynligvis samme manual som til 10 hk.
Annonce
digitalt ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hmm det lyder meget sansynligt. Jeg fulgte det lille afsnit i instruktionsbogen om at stramme gearet, men jeg kan da ikke udelukke at jeg har lavet en fejl. Jeg har bogen nede på båden så ka først tage billeder imorgen.

Der sidder som sagt en treklog med en møtrik på man løsnet møtrikken drejer klogen og strammer møtrikken igen.

har lige pt kun disse billeder men det er lidt svært at se noget på dem


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
det er lidt forsmåt til mig, men jeg kan da se at, det IKKE er med bremse og planet gear, så det er ikke en fejlmulighed.Men jeg ville da gerne ha manualen på en større side og gerne også den side hvor tingene er nævnt ved navn.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Desværre kun i papirudgave, men er du interesseret kan jeg scanne den ind en aftens tid. Så har jeg jo også selv en backup hvis papiret går til.
ja tak

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også