Det er en meget spændende tråd ar følge med i.
Desværre er det jo den sædvanlige anprisning af egne prodikter, som de involverede fører sig frem med. Nu ville det vel også være underligt, hvis en sælger fremførte at hans anlæg måske var væsentlig ringere end konkurrenten.
Det ville være langt mere interessant at se uvildige bedømmelser af sådanne anlæg og se anlæg i drift hos slutbrugere. Da jeg anskaffede mig pillefyr, fik jeg lejlighed til at se anlæg i brug hos slutbrugere, hvilket var det som endelig overbeviste mig om lyksalighederne.
Jeg står over for, muligvis, at købe nyt anlæg enten pillefyr eller måske jordvarme.
Jeg er ved at indrette fyrrum i et udhus, en fjernvarmeslange er ført over til stuehuset, huset er på 300 m2 middel isoleret, en fjernvarmeslange er ført over til værkstedet på 110 m2, hvor der altid en minimum 14 grader (Så ikke arbejdstilsynet smider mig ud af værkstedet!

)
I afvigte, milde vinter brugte jeg ca 10 tons træpiller i en gammel Salamander kedel med en 10 år gammel TB-mini faldstoker.
Så vidt jeg kan se i div. beregningsmodeller, kan jeg vist ikke gøre det meget billigere med noget andet system?
Det eneste jeg evt. kan vinde er en lettere pasning?