Hvorfor er varmepumper en god ide?

Jeg her gået og tænkt: Da jeg gik i skole lærte jeg at, ved enhver transformation af energi er der et spild. F.eks er det kun ca 25% af diseloliens energi der overføres til de trækkende hjul. Det er klart at hvis vi snakker om vindel så er det jo en god ide, men jeg mener at kunne huske at vi på landsplan har ca 12% vindel ( er det rigtigt) Alt den anden el er stort set fra kulværker. Man tager altså en spand kul, brænder den af, laver vand til damp som trækker en turbine som trækker en elgenerator, som laver vekselstrøm som transformeres op og ned, som derefter trækker en elmotor som driver en kølekompressor. Hvorfor er det billigere end et oliefyr el gas som har en virkningsgrad på mere end 95%. Jeg forstår det ikke. Er el i virkeligheden for billig i forhold til fyringsolie/gas. Hvordan ser regnskabet ud hvis man sætter en dieselgenerator der køre på fyringsolie til at trække kølemaskinen. Og hvorfor kan man tillade sig at kalde det for grøn energi? Hvis man forestillede sig at man kunne brænde de samme kul af der hjemme i et kulfyr med en virkningsgrad på ca 90-92% Får man så reelt færre kwt end ved at bruge el fra det offentlige net.Det var bare det jeg ville høre.

Mange Hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg her gået og tænkt: Da jeg gik i skole lærte... Vis hele indlægget
143 svar
 Følg tråden
Der er 120 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Grønkjaer.

De tal du her oplyser om jordvarmeanlægget lyder hel hen i vejret med den størrelse du har brugt. Efter de tal du oplyser er der et tab på næsten 124 Watt/m².

Den store difference de forskellige firmaer giver er på grund af manglende viden om konstruktionstab/ og eller et salgstrick som også mange benytter sig af, hvor de udbyder anlægget som et mindre/billigere anlæg til tilbudet, som jeg synes er utrolig usmart, men set rigtig mange steder.

Alt den virak om KnudS Mitsubishi Ecodan kan kun være montagefejl, eller uvidenhed om den rigtige indstilling.
Maskinen er tilskudsgodkendt til oliefyrsskrotning, så de tal vi har må være de rigtige. Sjællændere, de læser måske ikke som vi gør  eller ?

PE

Hej.

Det har du hel ret i, men du nævnte ikke det i indlægget.

Vi har også et med pool og opvarmning på omkring 300 m² der skal vi også bruge 40 kwh.

PE

Skrevet af pev på 08 maj 2010 07:42
Hej Grønkjaer.

De tal du her oplyser om jordvarmeanlægget lyder hel hen i vejret med den størrelse du har brugt. Efter de tal du oplyser er der et tab på næsten 124 Watt/m².

Den store difference de forskellige firmaer giver er på grund af manglende viden om konstruktionstab/ og eller et salgstrick som også mange benytter sig af, hvor de udbyder anlægget som et mindre/billigere anlæg til tilbudet, som jeg synes er utrolig usmart, men set rigtig mange steder.

Alt den virak om KnudS Mitsubishi Ecodan kan kun være montagefejl, eller uvidenhed om den rigtige indstilling.
Maskinen er tilskudsgodkendt til oliefyrsskrotning, så de tal vi har må være de rigtige. Sjællændere, de læser måske ikke som vi gør  eller ?
Poul Erik Vittrup: du hører(læser) jo ikke efter - installatøren (kommer ikke fra Sjælland), DKC (fra Næstved) samt Mitsubishi (fra Sverige) siger alle sammenstemmende, at anlægget er opstillet og indstillet korrekt - DKC og installatøren havde inspiceret anlægget flere gange -hvordan kan du sidde på afstand og dømme i denne sag? - du taler imod bedre vidende!
Du er jo, klart nok for enhver, sælger af netop dette mærke af varmpumper, men dit tilbud på min pumpe kom jo slet ikke i nærheden af nyprisen og mest af alt: er en helt uvildig og partisk person.
Dine argumentations metoder giver jeg ikke noget for og dine PM-forsøg på at lukke munden på mig er helt uantagelige, lige som din ubehagelige fremfærd og PM kommentarer om andre personer i denne tråd er helt utilstedelige og uønskede.
Jeg stopper her med kommentarer i denne tråd - jeg er helt fri for denne varmepumpe og de alvorlige problemer denne varmepumpe har givet mig og min familie og glæder mig over at jeg nu har en billigere og mere pålidelig varmekilde end både mit gamle gasfyr og denne varmpumpe.
hilser Knud (der er Jyde)

Knud du er ikke den første PEV laver den type nummer overfor, det er åbentbart sådan han er.

Alene af den grund ville jeg aldrig rører, købe eller anbefale nogle af de ting han forhandler

Mere ubehalig og ubehøvlet person skal man lede længe efter

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Kan kun sige det samme omkring PEV . Er person der ikke kan fremfører saglig dokumention men prøver at skrive en masse, ja lort af, og viger uden om der hvor han burde skulle svare. Desuden forsøger han at få folk til at tige stille hvis de har en anden holdning til hans produkter en han har. Ikke en sælger jeg på nogen måde ville stole på

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej.

Jeg kan hertil sige at vi sælger kun på troværdighed og kan sige at vi sælger utolig meget.

Synd at lav-det-selv er ødelagt at mange som sidder og forkvakler seriøse personers indlæg.

Jeg forstår ikke at i sidder der og forkvakler alt, undersøg hvad der er på nettet, der findes alt også om reflektiv isolering "bobbleplast" men jeres net kan vel ikke nå over på den anden side af søen


PE

Skrevet af KnudS på 09 maj 2010 13:04
Poul Erik Vittrup: du hører(læser) jo ikke efter - installatøren (kommer ikke fra Sjælland), DKC (fra Næstved) samt Mitsubishi (fra Sverige) siger alle sammenstemmende, at anlægget er opstillet og indstillet korrekt - DKC og installatøren havde inspiceret anlægget flere gange -hvordan kan du sidde på afstand og dømme i denne sag? - du taler imod bedre vidende!
Du er jo, klart nok for enhver, sælger af netop dette mærke af varmpumper, men dit tilbud på min pumpe kom jo slet ikke i nærheden af nyprisen og mest af alt: er en helt uvildig og partisk person.
Dine argumentations metoder giver jeg ikke noget for og dine PM-forsøg på at lukke munden på mig er helt uantagelige, lige som din ubehagelige fremfærd og PM kommentarer om andre personer i denne tråd er helt utilstedelige og uønskede.
Jeg stopper her med kommentarer i denne tråd - jeg er helt fri for denne varmepumpe og de alvorlige problemer denne varmepumpe har givet mig og min familie og glæder mig over at jeg nu har en billigere og mere pålidelig varmekilde end både mit gamle gasfyr og denne varmpumpe.
hilser Knud (der er Jyde)

Knud.

Du må da være syg, jeg vil da ikke betale mere for en brugt maskine, end for en ny, du fik et seriøs tilbud, det svarede du aldrig på.
Jeg vil gern lige oplyse at vi har og laver mange Ecodaner og de kører bare derud af med stor besparelser for kunden.


PE

Skrevet af pev på 09 maj 2010 18:23

Hej.

Jeg kan hertil sige at vi sælger kun på troværdighed og kan sige at vi sælger utolig meget.

Synd at lav-det-selv er ødelagt at mange som sidder og forkvakler seriøse personers indlæg.

Jeg forstår ikke at i sidder der og forkvakler alt, undersøg hvad der er på nettet, der findes alt også om reflektiv isolering "bobbleplast" men jeres net kan vel ikke nå over på den anden side af søen



Hvis der er så meget om dit bobbleplast over på den anden side af sæen, hvorfor kommer du så ikke med nogle links?

Det er ikke vores opgave at finde beviser for at du ikke er fuld af lort, og at måske er troværdig

Når du kommer med links til at det du sælger er ok, måske lige så godt som du påstår kan du komme med på listen over seriøse personer på LDS.
Ind til da er du bare fuld af lort.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej med jer
det er dog utrolig at denne tråd er smuttet forbi mine svagtsynede
hinkestens overbelagte øjne
jeg har lige siddet og læst det meste igennem fra ende til anden
og jeg må udtrykke min største ærgelse over at  jeg ikke har været inde noget
før for at aflaste jer med hensyn til stakkelses Pev som ikke ved bedre
men skal nok forsøge at møde op foreftertiden
A ka  da ta blanderen mæ til hans gylle

men det må vil være hans regnelære vi skal have fat i og fortælle
at 2+2 er ikke 3 den ene gang og 5 den næste
for et eller andet må hun da have ungået at ramme ham med
siden han ikke kan huske hvordan man sælger og vejleder kunderne
på en faglig sorber måde med korekte oplysninger
men han har måske en forretning magen til bedemændene...........
lever kun af engangskunder

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis