Hvorfor er varmepumper en god ide?

Jeg her gået og tænkt: Da jeg gik i skole lærte jeg at, ved enhver transformation af energi er der et spild. F.eks er det kun ca 25% af diseloliens energi der overføres til de trækkende hjul. Det er klart at hvis vi snakker om vindel så er det jo en god ide, men jeg mener at kunne huske at vi på landsplan har ca 12% vindel ( er det rigtigt) Alt den anden el er stort set fra kulværker. Man tager altså en spand kul, brænder den af, laver vand til damp som trækker en turbine som trækker en elgenerator, som laver vekselstrøm som transformeres op og ned, som derefter trækker en elmotor som driver en kølekompressor. Hvorfor er det billigere end et oliefyr el gas som har en virkningsgrad på mere end 95%. Jeg forstår det ikke. Er el i virkeligheden for billig i forhold til fyringsolie/gas. Hvordan ser regnskabet ud hvis man sætter en dieselgenerator der køre på fyringsolie til at trække kølemaskinen. Og hvorfor kan man tillade sig at kalde det for grøn energi? Hvis man forestillede sig at man kunne brænde de samme kul af der hjemme i et kulfyr med en virkningsgrad på ca 90-92% Får man så reelt færre kwt end ved at bruge el fra det offentlige net.Det var bare det jeg ville høre.

Mange Hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg her gået og tænkt: Da jeg gik i skole lærte... Vis hele indlægget
143 svar
 Følg tråden
Der er 130 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pev på 09 maj 2010 18:23

Hej.

Jeg kan hertil sige at vi sælger kun på troværdighed og kan sige at vi sælger utolig meget.

Synd at lav-det-selv er ødelagt at mange som sidder og forkvakler seriøse personers indlæg.

Jeg forstår ikke at i sidder der og forkvakler alt, undersøg hvad der er på nettet, der findes alt også om reflektiv isolering "bobbleplast" men jeres net kan vel ikke nå over på den anden side af søen


For det første, så skriver du altid du har utrolig meget at lave og derfor ikke kan besvare spørgsmålene. Den holder ikke. Hvis man som seriøst firma vil bevare arbejdsopgaver besvarer man spørgsmålene. Uanset hvor travlt man har. Ellers fremstår man ikke seriøs, som du påstår du er
Jo vi kunne da undersøge hva der står på nettet (dette forum incl) og der står "boble" plast er noget lort og ikke virker. Skal vi så nøjes med denne forklaring? Nej vel. Derfor spørger vi dig som sælger om du kan uddybe de spørgsmål vi har. Det kan / vil du så ikke, og derfor er du heller ikke seriøs i mine øjne.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Lad Jer nu ikke trække rundt i manegen af denne troll!

http://da.wikipedia.org/wiki/Troll


Læg mærke til, hvorledes trollen fylder flere provokationer på, når debatten er ved at dø ud.
Læg mærke til, hvorledes han undgår at komme med håndgribelige facts og kun kommer med selvhævdende, udokumenteret vås.
Det skal I da ikke spilde Jeres tid på.
Der kommer ikke noget brugbart fra den side, men han kan derimod høste megen visdom af vore indlæg, og derfor er han på sitet hele tiden.

Tråden har i øvrigt været meget brugbar for mig, idet jeg nu er overbevist om, at jeg i hvert fald ikke skal investere i den teknologi, før tingene er langt bedre udviklede.
Den erkendelse er jeg kommet til primært via denne tråd og ikke mindst trollens fantastiske indlæg, der oser langt væk af useriøsitet. Skal de midler til, for at ovebevise kunder, ja så er jeg helt sikker på, at det ikke er noget for mig.

Jeg er iøvrigt vældig tilfreds med min lille no name varmepumpe, der giver mig dejlig kølighed om sommeren og lune i overgangsperioderne, når jeg ikke gider tænde fyret.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Også en lille indblanding her
Ja mon ikke træpiller også prissættes efter olieprisen, efter de stigninger og efterspørgsel de senere år.
Synes jeg kan forestå på mine bekendte der bruger stoker. Stoker kan jo heller ikke køre uden strøm.

Kunne egentlig godt tænke mig af vide:

Hvis jeg ved ved min jordvarme eks: den ene komprssor bruger 1 kwh og får ved pumpen 4,6 kwh ud,
hvor mange kilo træpiller går det til 4,6 kwh


Med venlig hilsen

Søren
Du har nok ikke en års gennemsnitlig COP på 4,6.
Jeg vil tro, at strømforbruget til at drive brinen rundt i dine slanger, er så stor så den bør medregnes.
Strømforbruget til stokeren kan også medregnes, men udgør nok en lille andel.

Efter min mening er det bedste argument for at vælge jordvarme frem for piller, at det er nemmere når først det kører. Jeg tror ikke det er økonomi.
Skrevet af Hans123456789 på 11 maj 2010 07:38
Du har nok ikke en års gennemsnitlig COP på 4,6.
Jeg vil tro, at strømforbruget til at drive brinen rundt i dine slanger, er så stor så den bør medregnes.
Strømforbruget til stokeren kan også medregnes, men udgør nok en lille andel.

Efter min mening er det bedste argument for at vælge jordvarme frem for piller, at det er nemmere når først det kører. Jeg tror ikke det er økonomi.


Det kan jeg delvist bekræfte, idet jeg fik et tilbud på et jordvarmeanlæg, hvor sælgeren stipulerede et forbrug af el, som ganske nøje svarede til mit forbrug af træpiller i kr.

Min iboende mistro tilsiger mig, at sælger nok ikke har overvurderet el-forbruget til jordvarmeanlægget, måske oven i købet har han evt. været en smule optimistisk. 
Og oven i, var der ikke noget til at forrente og afskrive anlægget til ca. 150.000 kr.

Det ville altså blive vældig dyrt for mig at henfalde til dovenskabelighed.

Så indtil videre får den gamle Salamander lov til at leve videre med den monterede TB-Mini faldstoker, og jeg triller piller ind til den så længe jeg kan.
Sært nok, har jeg den strenge vinter til trods, ikke brugt mere brændsel i afvigte vinter end normalt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 10 maj 2010 20:50
Lad Jer nu ikke trække rundt i manegen af denne troll!

http://da.wikipedia.org/wiki/Troll


Læg mærke til, hvorledes trollen fylder flere provokationer på, når debatten er ved at dø ud.
Læg mærke til, hvorledes han undgår at komme med håndgribelige facts og kun kommer med selvhævdende, udokumenteret vås.
Det skal I da ikke spilde Jeres tid på.
Der kommer ikke noget brugbart fra den side, men han kan derimod høste megen visdom af vore indlæg, og derfor er han på sitet hele tiden.



Det var da en ganske god oplysning, og ja det tyder jo på at han er en troll

KTM 11 maj 2010 08:47
Sært nok, har jeg den strenge vinter til trods, ikke brugt mere brændsel i afvigte vinter end normalt.

Det var godt nok en kold vinter, men der var jo ikke så maget blæst som normalt.
Så der for er vindafkølingen af husene, meget mindre så det skal nok passe at det ca. er det samme forbrug, hvis ikke lidt mindre

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det kan sagtens være forklaringen, idet jeg mærker voldsom forskel på appetitten på brændsel ved blæst og vindstille.
Stille frost og klar solskin er ikke det værste.

Med venlig hilsen
ktm

 

Sjov nok har vi haft flere snestorme og ned til 20 graders frost
Men at bruge mindre, den skal i til sydpolen med

Med venlig hilsen

Søren
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis