Strøm til vaske maskine

Hej - vil gerne have min vaske maskine og tøretumbler ud og stå tilbygning. Der er 4 stik kontakter derinde, .Men er strømen kraftig nok til at trække vask og tørretumbler. det er almindelig 230v stik derinde. jeg ved ledningen der er trukket derinde den gang de lavede strøm hedder 1,5 kvadrat, men er det nok
36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Undersøg mærkepladen på dine apparater for forbruget (kW / Ampere) og derefter kabel og forsikring

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Det kommer an på hvad forbruget er på dine maskiner.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
2300 watt og 10amp sikring stå der på både vaskemaskine og tørretumbler
det betyder at jeg skal have en el gut ud og trække nye kabler ik. for nu går de 4 stikdåser på samme sikring
Jammen det sidste først: Forsikring fordi du uden risikere at stikke ild i din installation hvis ikke en sikring begrænser strømmen før det sker.For meget strøm i en ledning giver for meget varme. Mener 1,5 kvadrat må bære 13 amp. så får du effekten i watt ved at sige U x I dvs 230 x 13 = 2990 watt.
Derudaf kan du se det ikke går at køre med begge maskiner samtidig.
Mr Maggo,

Yes så får du brug for at der bliver trukket et ekstra kabel ude fra tavlen med tilhørende forsikring. Midlertidligt kan du sådan set godt køre med en maskine af gangen.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
aha hehe trode du mente forsikring som hus forsikring,. tænkte du mente om jeg var forsikret hvis et skulle brænde ned. .

Der er trukket kabel rundt med 5 leder så kan el gutten ikke bare bruge de 2 ledninger som er inde i dåser og koble på en anden 10amp eller kan det ikke laves lovligt uden nye kabler
Jo. du kan godt lave en trefaset installation.
Men hvis muligheden er for at trække et nyt kabel, uden det store arbejde ville det være at fortrække, synes jeg.
Jeg har dårlige erfaringer med trefasede 10A installationer:-(

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis